Завдання та обов’язки. Керує діяльністю відділу. Спрямовує роботу колективу на забезпечення високого рівня обслуговування покупців, організує ефективну взаємодію всіх працівників відділу, пов’язану з одержанням, реалізацією товарів, обслуговуванням, наданням супровідних послуг. Орієнтує персонал відділу на зниження витрат обігу та підвищення прибутковості підприємства. Бере участь у вивченні попиту та кон’юнктури ринку, підготовці проектів заявок та угод на закупівлю та постачання товарів.
Організує приймання і реалізацію товарів. Забезпечує виконання вимог технології торгово-оперативних процесів, впровадження нових форм обслуговування споживачів. Вносить пропозиції щодо доцільності використання нових видів та типів торгово-технологічного обладнання. Забезпечує необхідною інформацією покупців щодо наявності в продажу товарів та їх споживчих характеристик, організує показ зразків товарів, що є у відділі. Бере участь у виставках-продажах, ярмарках. Здійснює підбір персоналу, розміщення працівників згідно з їх кваліфікацією та оперативно переміщує їх з урахуванням інтенсивності продажу товарів. Забезпечує створення сприятливого мікроклімату у колективі, належні і безпечні умови праці.
Планує заходи щодо підвищення кваліфікації працівників з виробничо-економічних питань, їх навчання з психологічних та етичних аспектів спілкування з покупцями. Вносить пропозиції щодо заохочення окремих працівників за сумлінну працю. Здійснює аналіз комерційної діяльності відділу, контролює виконання персоналом відділу поточних робочих завдань, додержання правил торгівлі та обслуговування покупців, наявність у продажу планового асортименту товарів. Контролює санітарно-технічний стан приміщень відділу, додержання працівниками відділу вимог виробничої санітарії, особистої гігієни і зовнішнього вигляду, своєчасне проходження ними в установленому порядку медичного огляду.
Повинен знати: чинне законодавство України, що регламентує підприємницьку діяльність; нормативно-правові акти та документи з державного регулювання функціонування підприємств торгівлі та організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів; методи вивчення, аналізу і оцінки попиту споживачів, конкурентоспроможності товарів; асортимент, характеристики товарів, показники якості різних видів товарів (продукції); призначення і види торгово-технологічного обладнання, умови його ефективного використання; порядок формування цін на товари; організацію обліку продажу товарів та звітності; правила застосування штрих-кодів та сучасних комп’ютерних систем в торговому процесі підприємства; категорії і види стандартів, іншу нормативно-технічну документацію щодо сертифікації товарів та послуг в торгівлі; основи менеджменту персоналу; порядок підбору і розміщення працівників на робочих місцях; форми і методи організації, і оплати праці; основи трудового законодавства; психологічні аспекти діяльності трудових колективів; норми службового етикету; правила і норми з охорони праці, виробничої санітарії та особистої гігієни.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта (спеціаліст, бакалавр, молодший спеціаліст) за одним з напрямів підготовки “Економіка і підприємництво”, “Менеджмент”, “Торгівля”. Стаж роботи за спеціальністю в сфері торгівлі: для спеціаліста — не менше 2 років, бакалавра та молодшого спеціаліста — не менше 3 років.