Повернутись до звичайного робочого режиму в цей непростий час для всіх нас справжнє випробування. Хтось досі перебуває на територіях активних бойових дій, хтось досі відчуває стурбованість за близьких, кому загрожує небезпека, дехто стресує через неспокійний час. В таких умовах зібратися з думками для роботи вкрай складно, проте дуже необхідно. Jobs.ua зібрав десять корисних порад, що допоможуть зібратися та налаштуватися на робочий лад під час воєнних дій або у стресових ситуаціях.
З чого треба розпочати? Звісно ж, з зовнішнього середовища. Найкращим варіантом стане забезпечити себе безпечним та зручними умовами існування. А це, перш за все, захищене спокійне місце для життя. По-друге, комфортне місце в домі для дистанційної роботи. По-третє, всі необхідні ресурси для виконання робочих обов’язків: електроенергію, стабільний інтернет, пристрої та програми. Щоб створити затишну атмосферу, спробуйте оточити себе предметами, що здатні створити гарний настрій або приємні оку. Після чого починайте налаштовувати власний внутрішній стан на робочий лад.
Починайте з малого
А починати й справді необхідно з малого. Невеликі завдання потребують небагато часу на виконання і зусиль на відміну від великих. До того ж завдання, що виконуються швидко й легко підбадьорюють, мотивують продовжувати виконувати завдання далі. Вони підготовляють вас перейти на більш об’ємні й тренують вашу витримку. Наприклад, можна розпочати з таких: : перевірити, чи не залишилися непоміченими важливі листи в пошті, закрити застарілі завдання, розібрати накопичені ідеї за цей час і обговорити подальші плани з колегами, провести мітинги, щоб намітити план роботи на найближчий час.
Плануйте свій день, тиждень, місяць
Важко щось планувати під час війни, однак це також мотивує та надихає йти далі. Нарада з колегами допоможе відредагувати та зрозуміти пріоритетні завдання на місяць, зосередитись на поставлених цілях та побудувати для себе власний план та шляхи досягнення. Від цих цілей ви зможете відштовхнутися, щоб спланувати кроки дій по тижнях і вже потім планувати кожний свій день індивідуально, поступово просуваючись в роботі, оцінюючи чи вкладаєтесь ви в дедлайни.
Домовляйтесь з собою
Спробуйте домовитись із собою, розподіляючи навантаження. Зараз я роблю це важке, але потрібне завдання декілька годин і наступні декілька переходжу на більш легку або монотонну роботу. Так ви зможете не нудьгувати за роботою, вчасно перемикатися на різні види робіт, задіюючи різні частини мозку, а також не навантажувати себе.
Тримайте своє фізичне здоров’я в порядку
Безсоння, стреси, хронічні хвороби - все це негативно впливає на стан вашого здоров’я, самопочуття та якість роботи в цілому. Можливо ви помічали, як в слабкому стані важко приступити до роботи чи виконати уважно хоч одне завдання. Обов’язково або робота буде просуватися повільно, або без помилок не обійтись. Щоб не відчувати такі незручності, намагайтесь вчасно лягати спати, або зберігати власний режим дня, виконувати фізичні навантаження, робити перерви в роботі, повноцінно відпочивати на вихідних.
Розподіляйте великі завдання на складові
Впевнені, ви відчували на собі, коли до рук доходили великі завдання, очі розбігаються з чого розпочати. Велика мета й справді здається недосяжною. Однак, якщо придивитися, то таке завдання можна розбити на багато невеликих та розподілити їх на декілька етапів виконання. Пересувайтесь крок за кроком по маленьким завданням, виконуючи їх по одній.
Нагороджуйте та відмічайте свою результативність
Спробувати пов'язати складні завдання з чимось, що приносить задоволення. Пообіцяйте собі зайти в улюблене кафе після вдалого робочого дня або побалувати себе дрібною, але приємною покупкою або чимось смачненьким.
Відслідковуйте дедлайни
Спробуйте мінімізувати завдання з жорсткими термінами виконання. Напружена і кваплива термінова робота ще нікому не допомогла успішно увійти в повсякденний режим. До того ж після тривалої паузи складно розрахувати час, необхідний на вирішення тих чи інших завдань. Краще набирати обертів поступово. Намагайтесь відстежувати, планувати та чітко фіксувати дедлайни. Краще випишіть на дашборд або в записничок головні робочі дедлайни, зазначте дати. Це допоможе завжди мати список перед очима.
Не відволікайтесь на соцмережі
Соцмережі віднімають в останній час багато часу та енергії. І хоча, наразі відмовитись від соцмереж неможливо, адже саме вони постачають свіжу та важливу інформацію, обмежити використання корисно. Річ у тому, що, обмежуючи користування, ви ймовірно включетеся повноцінно в процес і зробите набагато більше, ніж планували. До того ж повертатися до роботи, яку ви вже почали, психологічно набагато простіше, ніж починати справу з нуля.
Мотивуйте себе власними заощадженнями
Ви знаєте власне матеріальне заощадження. У вас є робота, й на відміну від половини населення українців ви маєте можливість працювати. Погодьтесь, ніщо так не мотивує до активної роботи, як нестача грошей або негативний баланс на карті. Усвідомлення цього факту має корисний ефект і додає сил та натхнення до ефективної роботи.
Не забувайте про відпочинок
Це стосується як частих пауз на перерви, особливо, коли ви працюєте весь час перед комп'ютером. Дуже корисно робити паузи для простих фізичних вправ або очей, виходити на свіже повітря або за кавою. Відпочинок на вихідних повинен також бути ефективним. Для цього не змішуйте роботу та відпочинок, це тільки виснажить вас. Намагайтесь, щоб ваш відпочинок також був різноманітним й активним по можливості.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.