RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Новости Украины и мира
  4. Блог Jobs.ua
  5. Формат «роботодавець – найманий працівник»: це про партнерство, чи все-таки ні?

Формат «роботодавець – найманий працівник»: це про партнерство, чи все-таки ні?

8.09.2021 564
Формат «роботодавець – найманий працівник»: це про партнерство, чи все-таки ні?

Формат «роботодавець – найманий працівник»: це про партнерство, чи все-таки ні?

8.09.2021     564

Для кожного з нас – це доволі непросте питання. Якими повинні бути взаємини формату «роботодавець – найманий працівник»? Роботодавець завжди має рацію чи все-таки він повинен неухильно дотримуватися даних перед працівниками зобов’язань, а їхні порушення повинен компенсувати згідно прописаних у трудовому договорі пунктів?

Портал Jobs.ua провів опитування, у якому поцікавився думкою відвідувачів сайту про формат взаємин «роботодавець – найманий працівник». Тобто – як ви бачите ці взаємини, чи повинна котрась із сторін диктувати свої вимоги іншій стороні. Що ж відповіли люди, які взяли участь в опитуванні?

Що втішає, абсолютна більшість респондентів (89%) відреагували на варіант відповіді, що такий формат взаємин – це «партнерство, в якому кожна сторона має свої зобов’язання». Такі взаємини можна назвати партнерськими, чи не так? Адже кожна сторона має свої права і обов’язки. Роботодавець у наш час – уже не той стереотипний будівничий «світлого майбутнього», який підкорюється вказівкам партії і вимагає тотальної покори від своїх підлеглих («слово начальства – закон», «начальство як скаже – так і буде», «начальник завжди прави́й, а підлеглий – дурень» і т.д.). Погодьтеся, такий стиль керівництва – не надто ефективний, хоча і він, заради справедливості, теж може приносити свої плоди.

Хоча такої думки притримується практично десята частина опитаних (9%), які вважають, що у взаєминах «роботодавець – найманий працівник» саме роботодавець та «сторона, яка диктує свої вимоги». І зовсім мізерний відсоток опитаних (1%) переконані, що саме найманий працівник повинен диктувати свої правила.

Що ж, результати опитування тішать. Але давайте уявимо, що дане опитування пройшли виключно роботодавці. Як думаєте, результат був би іншим? Безумовно, що так. Відповідь «роботодавець диктує свої вимоги» отримала б значно більше уваги. Але це лише припущення. Хоча, на жаль, ситуація в Україні залишається такою, що доволі часто саме роботодавець диктує свої вимоги. Аргумент «Щось не подобається? Он вихід!» ефективно спрацьовує в суперечках між підлеглим та роботодавцем. Люди бояться втратити роботу – особливо у наш час, тому воліють миритися з таким становищем.

Хтозна, чи буде модель партнерства зберігатися в глобальному масштабі, адже Китай довів усьому світу, що його автократична модель правління не стає на заваді приголомшливим економічним досягненням. Такий спосіб правління і взаємин між керівництвом та підлеглими – тобто жорстке управління (нагадуємо, всього лиш 1% віддали голоси за цей варіант) – приваблює чимало країн, адже вони на власні очі спостерігають, що можна досягати значного науково-економічного поступу, не надто витрачаючись на демократію і права людини.

Що ж, маємо надію, що така модель керівництва ніколи не приживеться в Україні. Кожен працівник повинен почуватися впевненим у тому, що роботодавець буде ставитися до нього з гідністю. Зрештою, що й повинно бути властиве кожній цивілізованій людині.

Читайте также

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 Август, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Наверх