Аудит – це незалежна перевірка фінансової діяльності та податкової звітності компанії. Аудитор займається аудиторською перевіркою, оцінює фінансову ефективність роботи компанії та консультує її керівництво.
Існує декілька типів аудиторів:
До волі споріднені спеціальності, але різні - аудитор та бухгалтер.
Є кілька основних відмінностей між аудитором та бухгалтером:
бухгалтери подають конкретну інформацію про операції та активи всередині організації, а аудитори перевіряють та підтверджують точність цієї інформації.
бухгалтерський облік проходить безперервно протягом усього року, а аудиторська перевірка проводиться періодично відповідно до певних часових рамок.
аудиторська перевірка проводиться після бухгалтерського обліку та закриття фінансового місяця/кварталу/року.
Професійний бухгалтер може стати аудитором, здобувши додаткову освіту аудитора та навички.
Мало хто розуміє, що без аудиторів жоден бізнес не зможе розвиватись та масштабуватись повноцінно. Адже для того, щоб отримати зовнішнє фінансування кредит або інвестиції у капітал, компанія повинна надати звітність, підкріплену висновком незалежного аудитора.
Якщо ви вважаєте, що аудитор — це людина, що має справу лише з купою паперових документів в надії звести цифри та розрахунки, то дуже помиляєтесь. Робота сучасного аудитора стосується не просто механічними перевірками. Якісний аудит вимагає досконалого знання справ клієнта, тенденцій його розвитку, української й глобальної економіки. А результатом роботи аудитора є висновок щодо відповідності фінансової звітності компанії концептуальній основі — переліку правил, що регулюють визнання операцій в обліку, оцінку активів та зобов’язань підприємства. Сучасний звичайний робочий день аудитора проходить у корпоративному або домашньому офісі. До пандемії та повномасштабного вторгнення значна частина робочого часу аудитора витрачалась на відрядження, щоб досконально вивчити бізнес зсередини. На сьогодні комунікація з клієнтами здебільшого перейшла в онлайн, що доволі зручно для обох сторін. Також аудитор багато спілкується з командами в межах компанії. Інтенсивність комунікації з колегами залежить від рівня позиції аудитора: чим вище посада, тим з більшою кількістю команд доводиться взаємодіяти. Решта часу йде на обробку та аналіз інформації, роботу з документацією і власне підготовку звітів.
До обов'язків аудитора входять:
Назва спеціальності походить від латинського слова “аудіо”, що означає слухати, в першу чергу. Й звісно володіти високими комунікаційними навичками. Отже, бути аудитором означає не тільки робити розрахунки, а й вміти слухати і чути, а потім опрацьовувати отриману інформацію. Тому аудитор повинен мати аналітичний склад розуму. Аби вирішити те чи інше питання, аудитор мусить поєднувати бізнес-аналітику з аналітикою великих масивів даних. Не повірите, але їм також потрібні базові знання з психології та ІТ. Спеціалістам, які самостійно взаємодіють з клієнтами (це позиції від старшого аудитора і вище), необхідні навички ведення переговорів та вирішення конфліктів. Крім цього, треба вміти доступно пояснити різні аспекти власної роботи колегам, як у ролі ментора для інтернів чи стафів, так і для звітування перед керівництвом. В цій спеціальності, як і в багатьох інших потрібно мати бажання навчатись і кар’єрно рости, грамотно керувати власним часом, дотримуватись дедлайнів, брати на себе відповідальність, ставити амбітні цілі та працювати на результат. Як й інші спеціальності сфери фінансів, аудитор - мультифункціональна професія. Вони частково філософи й оратори, частково — кібернетики, а коли треба — парламентери.
Найбільший плюс у роботі аудитора, безумовно - це люди. Спільна робота з іншими спеціалістами з команди дає змогу швидко й безкоштовно розвинути навички, які я б ніколи не опанував самостійно. Міжнародна компанія — це ще й можливості досвіду роботи в інших країнах, які ми можемо імпортувати в Україну через взаємодію з іноземними колегами й клієнтами. Тому часто це спілкування та налагодження зв’язків ще й з клієнтами, які так само складають базу корисних перспективних контактів. Ще однією перевагою роботи аудитора для багатьох - відрядження. Під час робочих поїздок у спеціаліста є можливість побувати у багатьох куточках України чи інших страх. Командна робота складає окреме задоволення, особливо спільні святкування завершення аудиту чи об’ємних проєктів. Працювати завжди приємніше, коли знаєш, що зможеш розділити цей успіх з колегами. Недоліки у роботі аудитора пов’язані більше з впливом людського фактора. Значна частина роботи аудитора — це спілкування з людьми та налагодження комунікації з ними, а люди всі різні та до кожного треба знайти підхід. Іноді можуть виникати певні технічні труднощі під час збору даних чи підрахунків, але здебільшого такі проблеми швидко вирішуються.
Аудитор повинен мати вищу економічну освіту, необхідний досвід роботи. Це фахівець, який володіє широким кругозором у сфері економіки та фінансів, здатний брати відповідальність на себе.
До обов'язків аудитора, зокрема, належать: проведення перевірки правильності бухгалтерського обліку підприємства, підтвердження повноти та вірогідності річної фінансової звітності підприємства. Користувачами аудиторських висновків можуть бути засновники підприємства, державні регуляторні органи, інвестори, держава, суспільство.
Як би дивно це не звучало, але стати аудитором може кожен. Все, що потрібно — готовність навчатися та любов до цифр і складних завдань-викликів. Звісно, перевагою буде економічна освіта, зокрема за спеціальностями фінанси, бухоблік та аудит. Але при відборі на позиції інтернів та стафів в EY, часто звертають увагу лише на вміння кандидата аналітично мислити та якість виконання тестового завдання.
Вчитися на аудитора можна й за кордоном можна у бакалавріаті та магістратурі. Студенти, які вивчали в бакалавріаті бухгалтерський облік та фінанси, можуть вступити до магістратури за спеціальністю «аудит». Навчання в бакалавраті на аудитора зазвичай триває 4 роки, а навчання в магістратурі – 1-2 роки.
Майбутній аудитор має вивчити:
Щоб працювати аудитором за кордоном, потрібно мати професійну сертифікацію.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?