RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Рынок труда Украины
  5. Хто такий аудитор та як ним стати: поради з розвитку кар’єри

Хто такий аудитор та як ним стати: поради з розвитку кар’єри

16.07.2023 3335Автор: Лоліта Платошкіна
Хто такий аудитор та як ним стати: поради з розвитку кар’єри

Хто такий аудитор та як ним стати: поради з розвитку кар’єри

16.07.2023     3335Автор: 

Аудит – це незалежна перевірка фінансової діяльності та податкової звітності компанії. Аудитор займається аудиторською перевіркою, оцінює фінансову ефективність роботи компанії та консультує її керівництво.

Існує декілька типів аудиторів:

  • Внутрішній аудитор – фінансовий спеціаліст і консультант у штаті компанії.
  • Зовнішній аудитор – працює в аудиторській чи консалтинговій компанії та надає незалежні послуги компаніям-клієнтам.
  • Державний аудитор – працює на державу та проводить перевірки на підприємствах з метою виявлення незаконних угод, порушень податкової звітності тощо.

До волі споріднені спеціальності, але різні - аудитор та бухгалтер.

Є кілька основних відмінностей між аудитором та бухгалтером:

бухгалтери подають конкретну інформацію про операції та активи всередині організації, а аудитори перевіряють та підтверджують точність цієї інформації.

бухгалтерський облік проходить безперервно протягом усього року, а аудиторська перевірка проводиться періодично відповідно до певних часових рамок.

аудиторська перевірка проводиться після бухгалтерського обліку та закриття фінансового місяця/кварталу/року.

Професійний бухгалтер може стати аудитором, здобувши додаткову освіту аудитора та навички.

Обов’язки аудитора

Мало хто розуміє, що без аудиторів жоден бізнес не зможе розвиватись та масштабуватись повноцінно. Адже для того, щоб отримати зовнішнє фінансування кредит або інвестиції у капітал, компанія повинна надати звітність, підкріплену висновком незалежного аудитора.

Якщо ви вважаєте, що аудитор — це людина, що має справу лише з купою паперових документів в надії звести цифри та розрахунки, то дуже помиляєтесь. Робота сучасного аудитора стосується не просто механічними перевірками. Якісний аудит вимагає досконалого знання справ клієнта, тенденцій його розвитку, української й глобальної економіки. А результатом роботи аудитора є висновок щодо відповідності фінансової звітності компанії концептуальній основі — переліку правил, що регулюють визнання операцій в обліку, оцінку активів та зобов’язань підприємства. Сучасний звичайний робочий день аудитора проходить у корпоративному або домашньому офісі. До пандемії та повномасштабного вторгнення значна частина робочого часу аудитора витрачалась на відрядження, щоб досконально вивчити бізнес зсередини. На сьогодні комунікація з клієнтами здебільшого перейшла в онлайн, що доволі зручно для обох сторін. Також аудитор багато спілкується з командами в межах компанії. Інтенсивність комунікації з колегами залежить від рівня позиції аудитора: чим вище посада, тим з більшою кількістю команд доводиться взаємодіяти. Решта часу йде на обробку та аналіз інформації, роботу з документацією і власне підготовку звітів.

До обов'язків аудитора входять:

  • перевірка фінансової звітності та документації компанії,
  • складання звіту за результатами перевірки,
  • оцінка законності та безпеки фінансових операцій,
  • консультування керівництва компанії з фінансових та юридичних питань,
  • навчання та консультування співробітників компанії.

Якими вміннями володіє аудитор

Назва спеціальності походить від латинського слова “аудіо”, що означає слухати, в першу чергу. Й звісно володіти високими комунікаційними навичками. Отже, бути аудитором означає не тільки робити розрахунки, а й вміти слухати і чути, а потім опрацьовувати отриману інформацію. Тому аудитор повинен мати аналітичний склад розуму. Аби вирішити те чи інше питання, аудитор мусить поєднувати бізнес-аналітику з аналітикою великих масивів даних. Не повірите, але їм також потрібні базові знання з психології та ІТ. Спеціалістам, які самостійно взаємодіють з клієнтами (це позиції від старшого аудитора і вище), необхідні навички ведення переговорів та вирішення конфліктів. Крім цього, треба вміти доступно пояснити різні аспекти власної роботи колегам, як у ролі ментора для інтернів чи стафів, так і для звітування перед керівництвом. В цій спеціальності, як і в багатьох інших потрібно мати бажання навчатись і кар’єрно рости, грамотно керувати власним часом, дотримуватись дедлайнів, брати на себе відповідальність, ставити амбітні цілі та працювати на результат. Як й інші спеціальності сфери фінансів, аудитор - мультифункціональна професія. Вони частково філософи й оратори, частково — кібернетики, а коли треба — парламентери.

Переваги та недоліки професії

Найбільший плюс у роботі аудитора, безумовно - це люди. Спільна робота з іншими спеціалістами з команди дає змогу швидко й безкоштовно розвинути навички, які я б ніколи не опанував самостійно. Міжнародна компанія — це ще й можливості досвіду роботи в інших країнах, які ми можемо імпортувати в Україну через взаємодію з іноземними колегами й клієнтами. Тому часто це спілкування та налагодження зв’язків ще й з клієнтами, які так само складають базу корисних перспективних контактів. Ще однією перевагою роботи аудитора для багатьох - відрядження. Під час робочих поїздок у спеціаліста є можливість побувати у багатьох куточках України чи інших страх. Командна робота складає окреме задоволення, особливо спільні святкування завершення аудиту чи об’ємних проєктів. Працювати завжди приємніше, коли знаєш, що зможеш розділити цей успіх з колегами. Недоліки у роботі аудитора пов’язані більше з впливом людського фактора. Значна частина роботи аудитора — це спілкування з людьми та налагодження комунікації з ними, а люди всі різні та до кожного треба знайти підхід. Іноді можуть виникати певні технічні труднощі під час збору даних чи підрахунків, але здебільшого такі проблеми швидко вирішуються.

робота аудитора

Де навчатися на аудитора та як ним стати

Аудитор повинен мати вищу економічну освіту, необхідний досвід роботи. Це фахівець, який володіє широким кругозором у сфері економіки та фінансів, здатний брати відповідальність на себе.

До обов'язків аудитора, зокрема, належать: проведення перевірки правильності бухгалтерського обліку підприємства, підтвердження повноти та вірогідності річної фінансової звітності підприємства. Користувачами аудиторських висновків можуть бути засновники підприємства, державні регуляторні органи, інвестори, держава, суспільство.

Як би дивно це не звучало, але стати аудитором може кожен. Все, що потрібно — готовність навчатися та любов до цифр і складних завдань-викликів. Звісно, перевагою буде економічна освіта, зокрема за спеціальностями фінанси, бухоблік та аудит. Але при відборі на позиції інтернів та стафів в EY, часто звертають увагу лише на вміння кандидата аналітично мислити та якість виконання тестового завдання.

Вчитися на аудитора можна й за кордоном можна у бакалавріаті та магістратурі. Студенти, які вивчали в бакалавріаті бухгалтерський облік та фінанси, можуть вступити до магістратури за спеціальністю «аудит». Навчання в бакалавраті на аудитора зазвичай триває 4 роки, а навчання в магістратурі – 1-2 роки.

Майбутній аудитор має вивчити:

  • бухгалтерський облік,
  • економіку та фінанси,
  • фінансове законодавство,
  • роботу з фінансовою документацією,
  • роботу з Word, Excel, 1C та професійними програмами, такими як Audit Pro та ADAudit Plus,
  • іноземна мова і т.п.

Щоб працювати аудитором за кордоном, потрібно мати професійну сертифікацію.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх