Чи виникало у вас почуття, що ви не заслуговуєте власного успіху? А всі навколо або помиляються щодо вашого професіоналізму, чи підозрюють в вас самозванця. Причини такого відчуття у робітника можуть бути різні: від невпевненості до авторитарного методу управління. Не дивно, що багато хто з нас часто сумнівається у своїх успіхах. Інколи здається, що зрозуміти, чи достатньо ми справляємось з тим, чим займаємось, неможливо — зворотний зв'язок можна отримати далеко не завжди. Проте спробувати слід. Сьогодні на Jobs.ua розповідаємо, як зрозуміти, що ви насправді непогано справляєтеся з роботою, навіть якщо вам зовсім так не здається.
Самооцінка або оцінка персоналу роботодавцем вважається багатьма справою нудною та надмірно заумною, що потребую задіювання умінь спостереження, аналітики, розмірковування та планування, прогнозування. Проте, це невіддільна складова на шляху до розвитку та здобутку кращих та більших показників ефективності роботи підприємства та кожного співробітника.
Невпевненість в собі та своїх знаннях та уміннях, іноді недооцінка керівництва справді призводить до вагань, що ви недостатньо справляєтесь зі своєю роботою та корисний співробітник для компанії. Тому наступні ознаки власної ефективності підкажуть вам про успішність власної роботи.
Грамотно розподілений час
Якщо чесно, то тайм менеджмент - основний показник того, що співробітник відмінно порається зі своєю роботою, вчасно починає робочий день, вчасно виконує основні та другорядні завдання, закінчує день відповідно нормам. Якщо ви найчастіше встигаєте робити все вчасно, це говорить про професіоналізм: ви як мінімум навчилися розподіляти завдання за рівнем складності та терміновості, а також уявляєте, скільки часу потрібно на ту чи іншу справу.
Ви самостійні
Чим довше ви працюєте, тим більше розумієте, як будуються процеси в компанії та почуваєтеся вільнішими та самостійнішими. Ви можете самостійно побудувати ефективний власний шлях виконання власної роботи та завдань, щоб досягти найкращих результатів. Необхідно пам'ятати, що почуття свободи не повинно затьмарювати відповідальність — головне не лише виявити себе, а й загальний результат.
Колеги радяться з вами та питають професійну оцінку
Вірна ознака, що ви знаєтеся на якійсь темі чи проблемі — оточуючі запитують вашої думки або консультуються з питань, у яких, на їхню думку, ви розумієте більше. Якщо вас питають про допомогу, обов’язково допомагайте, якщо маєте час на це. Підказуйте молодим спеціалістам ідеї, якщо бачите, що їм складно. Не забувайте, що одна людина не може знати всього, тільки допомагаючи можете напрацювати довіру співробітників.
Ви несете відповідальність за результати роботи
Те, як ви берете на себе відповідальність за виконану, погано виконану та невиконану роботу, показує наскільки ви справляєтесь зі своїми обов’язками від початку до самого кінця.
Беретеся за складні справи
В ситуації, коли, здається, неможливо розібратися, чи ви справляєтеся з робочими обов'язками на достатньому рівні, згадайте, як ви працювали, коли тільки вийшли на нове місце або обійняли нинішню посаду. Швидше за все, з того часу все змінилося: ви берете на себе складніші завдання та проєкти, навчилися нового і відчуваєте себе впевненіше у справах, які стали рутинними — або принаймні прагнете цього. Якщо ви відчуваєте, що розвиваєтеся і вкладаєтеся в це на всі сто відсотків, приводів хвилюватися бути не повинно.
Ви ставите перед собою цілі
Якщо ви розумієте важливість і ставите перед собою цілі відповідно до вашого розвитку, ви добре пораєтесь зі своєю роботою. Ви є ефективним працівником, який не стоїть на місці, а завжди розвивається.
До вашої думки прислуховуються
Ви виконуєте свою роботу відмінно, якщо ви кваліфіковані та до вашої думки прислуховуються на будь-якому мітингу чи нараді. Значить, що ви зарекомендували себе на посаді добре і вашій думці довіряють.
Ви любите свою роботу
Найчастіше з роботою справляються в повному обсязі ті працівники, які її дуже люблять. Це значить, що вони не байдужі до результатів власної праці та результатів компанії.
Самооцінка власної роботи та досягнень
Самооцінка якості та ефективності власної роботи - необхідний важливий крок на етапі підвищення кваліфікації чи рівня професійності. Це непогана можливість оцінити рівень росту власних компетентностей та на основі отриманих результатів планувати подальший кар’єрний шлях. Щоб зробити самооцінку в повному обсязі необхідно:
Оцінка персоналу - процедура, що здійснюється з метою визначення рівня відповідності професійних, кваліфікаційних та особистих якостей кожного співробітника, кількісних і якісних результатів його трудової діяльності зазначеним вимогам.
Оцінка співробітника за якостями та результативністю
Найкращим способом оцінити співробітника керівником за якостями та результативністю є анкетування. Запропонуйте співробітнику список ключових та професійних компетентностей, що основані на посадовій інструкції співробітника. Попросіть його оцінити кожну компетентність та самі окремо дайте оцінку компетентностей спеціаліста. Після самоаналізу спеціалістом та аналізу керівника, необхідним є зустріч для порівняння та обговорення оцінок, а також планування, які компетентності за рахунок якої роботи необхідно формувати та покращувати. Таку оцінку, аналіз та планування ми рекомендуємо робити кожного пів року, щоб кожен співробітник бачив власний професійний ріст. Або в період підвищення чи звільнення.
Оцінка персоналу за методами
Щоб керівнику чи директору компанії оцінити робочий персонал, існує велика кількість методів зробити це різнобічно та об’ємно. З деякими з них ми сьогодні познайомимось.
Метод ранжування (заснований на ранжуванні працівників, що оцінюється за певним критерієм від кращого до гіршого з присвоєнням їм певного порядкового номера).
Метод оцінювальний (в основі якого лежить опис та виявлення позитивних і негативних рис поведінки працівника, що атестується).
Метод ситуативний (створення штучних, але близьких до реальних умов роботи і управлінських ситуацій. Критерієм якого є оцінка всіх важливих компетентностей).
Метод порівняння (порівняння роботи одного співробітника свого підрозділу з результатами інших. Або порівняння компетентностей одного й того ж співробітника в минулому і зараз).
Метод вирішальних ситуацій. (Формується вирішальна ситуація й список описів «правильної» і «неправильної» поведінки працівників у типових ситуаціях – «вирішальних ситуаціях», після оцінюються).
Метод незалежних суддів. (оцінка незалежних членів комісії – 6-7 осіб, які задають співробітнику з теоретичних та практичних питань).
Таким чином, оцінка роботи персоналу, співробітника чи самооцінка власних досягнень - важлива складова системи управління. Вона дає можливість виявити слабкі та сильні сторони, оцінити ефективність роботи, спрогнозувати та відредагувати напрямок шляху як кожного окремого робітника, так і компанії в цілому.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».