В нашому суспільстві прийнято довіряти словам людей, які користуються повагою і авторитетом. І якщо на посаду в компанії претендуватимуть дві людини, перевагу нададуть тому кандидату, який має рекомендацію. І краще опинитися на місці того, хто має рекомендацію, ніж на місці кандидата, образно кажучи, з вулиці.
Тому в світі ділових стосунків вкрай важливо завести корисні знайомства, які можуть відіграти вирішальну роль в отриманні перспективної роботи.
Пригадуєте всі ці чудові фільми, де за рекомендацією авторитетної людини головний герой потрапляє на вигідну посаду? Літературні герої теж часто потрапляли на перспективну роботу, і свідчення цьому ми знайдемо в романах Оноре де Бальзака, Чарльза Діккенса, Джека Лондона і т.д. Приміром, один з найвідоміших романів Стівена Кінга «Сяйво» розпочинається тим, що головний герой Джек Торренс проходить співбесіду в управляючого готелю «Оверлук», куди його порекомендував друг і колега по чарці. І таких прикладів у літературі і кінематографі – чимало.
Та й історії стародавніх народів свідчать, що люди з простіших верств населення завжди намагалися завести знайомства із сильними світу цього. Це давало змогу отримати роботу чи опанувати певне ремесло, щоб мати можливість прогодувати сім’ю. Тому у всі часи цінувалося вміння заводити корисні знайомства, бо ніколи не знаєш, в який момент життя знадобиться підтримка і навіть, можливо, покровительство впливової в суспільстві людини.
Люди частенько плутають ці два поняття між собою. Але корисні знайомства – це не про блат. Це мова про щиру професійну пораду, яку дає роботодавцю його друг чи знайомий. Він каже: «Слухай, ти недавно казав, що тобі потрібен юрист. Я знаю таку людину. Він хороший спеціаліст і знає свою справу».
Відчуваєте різницю, коли вас рекомендують як чудового спеціаліста, від пропозиції влаштувати по блату, тобто в цьому випадку кандидата оцінюватимуть не за професійними якостями, а тому що він знає потрібну людину?
Отже, коли вас знають як хорошого спеціаліста, то вірогідність отримати перспективну роботу стрімко зростає. Чим більше корисних знайомств ви заведете, тим більше людей порекомендує вас вашим ймовірним роботодавцям.
Виникає цілком закономірне питання: де, власне, заводити корисні контакти, щоб збільшити імовірність пошуку перспективної для себе роботи? Дякуючи сучасним технологіям, можливості значно розширилися, бо тепер порадити вам чудову роботу може ваш віртуальний друг, з яким ви познайомилися через фейсбук чи інстаграм, і навіть жодного разу не бачилися в житті. Та й у критичному випадку, якщо терміново буде потрібна робота, завжди можна звернутися до друзів у соцмережах і попросити про допомогу. І обов’язково знайдуться одна-дві людини, які мають інформацію про потрібну вам вакансію. Це наглядна ілюстрація того, що через п’ять рукостискань кожен з нас знайомий зі всіма людьми на Землі.
І не важливо, проводяться вони наживо чи онлайн. В обох випадках у вас є можливість завести корисні знайомства з іншими людьми. Серед психологів навіть побутує думка – і цілком виправдана – що нам робота потрібна не так для того, щоб заробляти гроші, як спілкуватися з іншими людьми, заводити корисні контакти і взаємодіяти із собі подібними. Комунікація між людьми закладена мільйонами років еволюції. Але щоб дружні знайомства принесли вам користь у професійній сфері, все ж таки зусилля доведеться докласти.
Не скидайте з рахунків святкові заходи і відвідування ресторанів та урочистих подій. На таких заходах завжди присутні багато людей, і ви зможете з легкістю завести корисні знайомства. Так, на даний час триває світова пандемія коронавірусу, але ж вона не вічна. Рано чи пізно все завершиться, люди знову масово вийдуть на вулиці, і розпочнеться звичне до-пандемічне життя, нехай навіть і з деякими обмеженнями.
Якщо ви можете так сказати, і якщо вам є що сказати людям, ви можете почати серію публікацій на своїх сторінках в соцмережах. Підійдуть також фахові журнали, до яких можна сміливо звертатися з проханням про публікації своїх матеріалів. І навіть якщо вам відмовлять у публікаціях, засмучуватися не варто. На фейсбуці вас читатимуть значно більше людей, ніж ви думаєте. І ваші професійні дописи обов’язково помітить потрібна людина.
Потрібно шукати знайомства не лише у своїй професійній сфері. І не лише шукати нагоди завести знайомства із сильними світу цього, а й із «простими смертними». Ми ніколи не знаємо, яких висот досягне та чи інша людина. Іноді вистрілюють такі темні конячки, про яких і не сподіваєшся, що ця людина покаже щось видатне. Тому проявляйте зацікавленість до всіх без винятку людей. Кожен з них може стати в майбутньому тим самим корисним знайомством.
Видавати себе за когось іншого, коли намагаєтеся подружитися з кимось, це не найкраща ідея. Вашу нещирість обов’язково розкриють з часом, і результатом стане розчарування. Тому коли цей знайомий почує про чудову вакансію, яка підходить саме вам, він пригадає за вашу нещирість і промовчить. Як цього уникнути? Залишайтеся завжди собою, щоб не вводити в оману інших людей. За щирість відплатять щирістю, а за обманом завжди слідує розчарування.
Віддача повинна бути в обидві сторони, тому підтримання потрібних знайомств не варто пускати на самотік. Тому не лише ви потребуватимете іноді допомоги – інші люди теж її потребуватимуть. Взаємність – це те джерело енергії, яке підживлює корисні знайомства.
І, звичайно, про підтримання таких знайомств потрібно турбуватися щодня. Заведіть чудову звичку – один-два рази на місяць писати людині, з якою ви раніше познайомитися. Повірте, на вас чекатиме маса приємних сюрпризів.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.