RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Деловой этикет
  5. Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

22.01.2021 909
Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

22.01.2021     909

Ми часто ставимо знак тотожності між цими двома поняттями: охайність і професійність. Так уже заведено з давніх часів, що неохайна людина викликає негативну реакцію, яка автоматично переноситься на її професійні навички. Але наскільки ці поняття узгоджуються між собою? Jobs.ua спробували з’ясувати це.

Що каже досвід компаній зі світовим іменем?

Все більше компаній у всьому світі приходять до думки, що епоха дрес-кодів – це пережиток минулого, а професіоналізм людей потрібно оцінювати за їхніми словами та вчинками, бо зовнішній вигляд не завжди відповідає високим професійним якостям.

Складно було уявити подібні міркування в діловому просторі ще двадцять-тридцять років тому. Але все змінюється, і усталеність поглядів у цьому питанні теж активно піддається критиці. А суттєві зміни почалися із Кремнієвої долини, коли світові хай-тек гіганти збагнули, що людям потрібно дати більше свободи в цьому питанні. І що строгий дрес-код не сприяє підвищенню ефективності людської праці.

Більшість менеджерів заявляють, що «міленіали» та представники покоління Z відвідують офіси та приходять на співбесіди в одязі, який не відповідає усталеним поняттям про дрес-код. І тут немає чому дивуватися, тому що молодь цілком справедливо вважає, що їхня конкурентність на ринку праці залежить від креативності і вміння генерувати нові ідеї, а не від напрасованої сорочки з краваткою.

Гадаємо, більшість людей погодяться з думкою, що зовнішній вигляд – це особистий простір кожної людини, її можливість самовиразитися. Або відсутність такого бажання, бо є чимало людей, які зовсім не надають своєму одягу великого значення.

Але існує інший бік цього питання.

Чи дійсно зовнішній вигляд віддзеркалює професійні якості?

Якщо людина працює у великому бізнесі, то наявність дрес-коду означає вашу готовність слідувати правилам і підпорядковуватися певному способу життя. Коли ви контактуєте із великою кількістю клієнтів, зовнішній вигляд таки має значення. Працювати програмістом у Кремнієвій долині, та навіть в українському офісі – це одна річ, а вести складні переговори з важливими клієнтами і укладати багатомільйонні угоди – погодьтеся, це трохи інша справа.

До речі, саме поняття «дрес-коду» з’явилося у британців. З моменту появи воно символізує приналежність людини до певного професійного кола. Тобто, одягаючи піджак і краватку, ви автоматично співвідносите себе з діловим середовищем.

Неохайність – то як до неї ставитися?

Оскільки ми звикли оцінювати неохайний зовнішній вигляд негативно, і співвідносити його з професійними якостями, то ми будемо менше довіряти такій людині. В цьому є певна логіка – як можна довіряти людині, яка навіть не може дати раду своєму одягу?

Але тут криється деякий підступ: люди творчих професій досить часто не звертають уваги на зовнішній вигляд. І за недбалим светром із розтягнутими рукавами може ховатися геніальна особистість. Тобто іронія ситуації полягає в тому, що за зовнішнім виглядом ми не зможемо оцінити ступінь професійності. Тому, приймаючи на роботу людину, яка не надто стежить за своїм одягом, варто не помилитися з поспішними висновками. І, щоб не прогадати, оцінювати таку людину варто перш за все за її здібності і таланти.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх