UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Діловий етикет
  5. Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

22.01.2021 894
Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

Чи дійсно «неохайний» означає непрофесійний?

22.01.2021     894

Ми часто ставимо знак тотожності між цими двома поняттями: охайність і професійність. Так уже заведено з давніх часів, що неохайна людина викликає негативну реакцію, яка автоматично переноситься на її професійні навички. Але наскільки ці поняття узгоджуються між собою? Jobs.ua спробували з’ясувати це.

Що каже досвід компаній зі світовим іменем?

Все більше компаній у всьому світі приходять до думки, що епоха дрес-кодів – це пережиток минулого, а професіоналізм людей потрібно оцінювати за їхніми словами та вчинками, бо зовнішній вигляд не завжди відповідає високим професійним якостям.

Складно було уявити подібні міркування в діловому просторі ще двадцять-тридцять років тому. Але все змінюється, і усталеність поглядів у цьому питанні теж активно піддається критиці. А суттєві зміни почалися із Кремнієвої долини, коли світові хай-тек гіганти збагнули, що людям потрібно дати більше свободи в цьому питанні. І що строгий дрес-код не сприяє підвищенню ефективності людської праці.

Більшість менеджерів заявляють, що «міленіали» та представники покоління Z відвідують офіси та приходять на співбесіди в одязі, який не відповідає усталеним поняттям про дрес-код. І тут немає чому дивуватися, тому що молодь цілком справедливо вважає, що їхня конкурентність на ринку праці залежить від креативності і вміння генерувати нові ідеї, а не від напрасованої сорочки з краваткою.

Гадаємо, більшість людей погодяться з думкою, що зовнішній вигляд – це особистий простір кожної людини, її можливість самовиразитися. Або відсутність такого бажання, бо є чимало людей, які зовсім не надають своєму одягу великого значення.

Але існує інший бік цього питання.

Чи дійсно зовнішній вигляд віддзеркалює професійні якості?

Якщо людина працює у великому бізнесі, то наявність дрес-коду означає вашу готовність слідувати правилам і підпорядковуватися певному способу життя. Коли ви контактуєте із великою кількістю клієнтів, зовнішній вигляд таки має значення. Працювати програмістом у Кремнієвій долині, та навіть в українському офісі – це одна річ, а вести складні переговори з важливими клієнтами і укладати багатомільйонні угоди – погодьтеся, це трохи інша справа.

До речі, саме поняття «дрес-коду» з’явилося у британців. З моменту появи воно символізує приналежність людини до певного професійного кола. Тобто, одягаючи піджак і краватку, ви автоматично співвідносите себе з діловим середовищем.

Неохайність – то як до неї ставитися?

Оскільки ми звикли оцінювати неохайний зовнішній вигляд негативно, і співвідносити його з професійними якостями, то ми будемо менше довіряти такій людині. В цьому є певна логіка – як можна довіряти людині, яка навіть не може дати раду своєму одягу?

Але тут криється деякий підступ: люди творчих професій досить часто не звертають уваги на зовнішній вигляд. І за недбалим светром із розтягнутими рукавами може ховатися геніальна особистість. Тобто іронія ситуації полягає в тому, що за зовнішнім виглядом ми не зможемо оцінити ступінь професійності. Тому, приймаючи на роботу людину, яка не надто стежить за своїм одягом, варто не помилитися з поспішними висновками. І, щоб не прогадати, оцінювати таку людину варто перш за все за її здібності і таланти.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?

↑ Вгору