Ми часто ставимо знак тотожності між цими двома поняттями: охайність і професійність. Так уже заведено з давніх часів, що неохайна людина викликає негативну реакцію, яка автоматично переноситься на її професійні навички. Але наскільки ці поняття узгоджуються між собою? Jobs.ua спробували з’ясувати це.
Все більше компаній у всьому світі приходять до думки, що епоха дрес-кодів – це пережиток минулого, а професіоналізм людей потрібно оцінювати за їхніми словами та вчинками, бо зовнішній вигляд не завжди відповідає високим професійним якостям.
Складно було уявити подібні міркування в діловому просторі ще двадцять-тридцять років тому. Але все змінюється, і усталеність поглядів у цьому питанні теж активно піддається критиці. А суттєві зміни почалися із Кремнієвої долини, коли світові хай-тек гіганти збагнули, що людям потрібно дати більше свободи в цьому питанні. І що строгий дрес-код не сприяє підвищенню ефективності людської праці.
Більшість менеджерів заявляють, що «міленіали» та представники покоління Z відвідують офіси та приходять на співбесіди в одязі, який не відповідає усталеним поняттям про дрес-код. І тут немає чому дивуватися, тому що молодь цілком справедливо вважає, що їхня конкурентність на ринку праці залежить від креативності і вміння генерувати нові ідеї, а не від напрасованої сорочки з краваткою.
Гадаємо, більшість людей погодяться з думкою, що зовнішній вигляд – це особистий простір кожної людини, її можливість самовиразитися. Або відсутність такого бажання, бо є чимало людей, які зовсім не надають своєму одягу великого значення.
Але існує інший бік цього питання.
Якщо людина працює у великому бізнесі, то наявність дрес-коду означає вашу готовність слідувати правилам і підпорядковуватися певному способу життя. Коли ви контактуєте із великою кількістю клієнтів, зовнішній вигляд таки має значення. Працювати програмістом у Кремнієвій долині, та навіть в українському офісі – це одна річ, а вести складні переговори з важливими клієнтами і укладати багатомільйонні угоди – погодьтеся, це трохи інша справа.
До речі, саме поняття «дрес-коду» з’явилося у британців. З моменту появи воно символізує приналежність людини до певного професійного кола. Тобто, одягаючи піджак і краватку, ви автоматично співвідносите себе з діловим середовищем.
Оскільки ми звикли оцінювати неохайний зовнішній вигляд негативно, і співвідносити його з професійними якостями, то ми будемо менше довіряти такій людині. В цьому є певна логіка – як можна довіряти людині, яка навіть не може дати раду своєму одягу?
Але тут криється деякий підступ: люди творчих професій досить часто не звертають уваги на зовнішній вигляд. І за недбалим светром із розтягнутими рукавами може ховатися геніальна особистість. Тобто іронія ситуації полягає в тому, що за зовнішнім виглядом ми не зможемо оцінити ступінь професійності. Тому, приймаючи на роботу людину, яка не надто стежить за своїм одягом, варто не помилитися з поспішними висновками. І, щоб не прогадати, оцінювати таку людину варто перш за все за її здібності і таланти.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.
Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.
Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!