Час, який ми даємо собі на роздуми, іноді «грає» проти нас. Таке трапляється, коли ви примітили цікаву для себе вакансію, але поки ви розмірковували над різними моментами, зважували все та шукали інформацію про компанію – пропонована вакансія зникла із сайту.
Якщо вам цікаво, що робити в такому становищі та чи варто спробувати «вийти» на цю посаду – читайте у статті.
Всіляке трапляється в робочих ситуаціях: одним компаніям важко знайти хорошого спеціаліста, а деяких хорошим спеціалістам непросто розшукати підходящу для себе вакансію. І навіть якщо розшукали, але поки ви роздумували над кількома пропозиціями, із сайту компанії поділася вакансія. І якщо вас долають сумніви, чи варто проходити повз чи все-таки дати їм знати про себе – ось вам кілька можливих сценаріїв розвитку ситуації, якщо ви все ж вирішили надіслати резюме, а вакансій за вашим фахом наразі немає.
Так теж може скластися, якщо фортуна виявиться прихильною до вас. Ви надіслали резюме, хоча вакансія вже закрита… але вас не проігнорували! Якщо в компанії працює досвідчений ейчар, він не проґавить хорошого фахівця і знайде застосування його здібностям. Такі рекрутери розуміють цінність людського капіталу, та й кадровий резерв ніхто не скасовував.
Він полягає у тому, що після отримання вашого резюме ейчар узяв вас «на замітку». Навіть якщо він не придумав, куди прикласти ваші вміння і досвід, це не означає, що такої потреби не виникне у майбутньому. Можливо, навіть у найближчому майбутньому.
Якщо у вас не траплялося таких ситуацій, що в скрутний момент з вами можуть зв’язатися і запропонувати роботу, бо колись отримали ваше резюме – повірте, і таке може бути. Тому ігнорувати такий сценарій теж не потрібно. Хоча він, як ви розумієте, найімовірніше спрацює в довготривалій перспективі.
Трохи нижче ми дізнаємося, як дати знати про себе рекрутеру, але щоб не видатися при цьому нав’язливим, але давайте спершу розглянемо найзухваліший сценарій.
Зухвалість ви проявите, коли спробуєте зв’язатися з першими обличчями компанії напряму. В обхід рекрутерам. Чи робити так, чи ні – вирішувати вам, але давайте поміркуємо над тим, чому деякі люди чинять саме так – тобто намагаються вийти одразу на топ-менеджерів, не розмінюючись при цьому на їхніх підлеглих.
В такій ситуації є кілька вигідних для вас моментів.
По-перше, ви зможете швидше дізнатися, на що вам потрібно розраховувати. По-друге, ваша зухвалість може сподобатися роботодавцю, бо така риса характеру може принести чимало користі її власнику і компанії (звичайно, у грамотному поєднанні з іншими вміннями і навичками).
А тепер – варіант для менш зухвалих кандидатів. Повернемося до рекрутерів і способів комунікації з ними у ситуації, якщо у компанії немає вакансій за вашим фахом.
Електронна пошта в таких ситуаціях – чудовий спосіб зв’язку. Не месенджер і не дірект, якщо вам відомий профіль ректутера в соцмережах, і не телефонний дзвінок. Чому? Щоб не видатися надто нав’язливим. Але вважайте, перш ніж писати листа, добре продумайте, що хочете написати. Ваше повідомлення повинно бути коротким і стислим, бо ви поважаєте час іншої людини, і водночас – інформативним. Наприкінці листа залиште свої контактні дані: якщо ваш лист зацікавить рекрутера, він обов’язково з вами зв’яжеться./p>
Якщо потрібно вам вакансію прибрали із сайту – можливо, вас зацікавить інша. Попрацювавши на суміжній посаді, з часом може відкритися пропозиція на потрібну вам посаду. Про свій намір перейти в інший структурний підрозділ, якщо вакансія відкриється знову, ви можете повідомити фахівця з відділу кадрів ще на етапі співбесіди. До речі, це також цікавий досвід, коли ви попрацюєте на суміжній посаді. Можливо, ви навіть виявите, що вона відкриває значно більше можливостей.
Якщо ви не маєте електронної адреси рекрутера, зазирніть на фейсбук-сторінку компанії, розшукайте форму зворотного зв’язку і коротко викладіть своє повідомлення. Прикріплена за сторінкою людина обов’язково направить ваше повідомлення потрібній людині. Чи отримаєте фідбек – цього ви не можете знати напевне. А нетворкінг у соцмережах працює, ще й як працює!
Уявимо, що ви скористалися одним з вищенаведених способів. На що очікувати в подальшому?
Якщо так трапиться, що жоден із сценаріїв не «вистрілить», ви будете знайомі з рекрутером компанії. Хтозна, чи знадобиться вам ця людина в майбутньому, але ви нічого не втратите, якщо обміняєтеся з нею контактами, подружитеся в соцмережах.
Якщо ви вирішили ризикнути та відгукнутися на іншу вакансію з резюме на закриту раніше посаду, обов’язково напишіть супровідний лист із поясненням. Коротко поясніть, чому надсилаєте резюме на зовсім іншу посаду. Ви хочете працювати саме з цим роботодавцем? Скажіть про це, виявіть свою зацікавленість. І коротко розкажіть про себе.
Пам’ятайте, що захоплюватися не варто, і драматичну манеру розповіді краще приберегти для інших випадків. Але це дійсно так – супровідний лист у деяких випадках може виявитись вирішальним аргументом: ви ж не розсилаєте своє резюме усім компаніям підряд і на усі їхні вакансії, правильно?
Якщо ви не хочете надсилати резюме, бо у компанії немає вакансій за вашим фахом – тоді підпишіться на їхні сторінки в соцмережах. І на сторінки їхніх спеціалістів, щоб перебувати у курсі всіх новин. Такі акаунти не мають звички засмічувати стрічку новин безкінечним спамом, тому підпишіться на новини з їхніх сторінок – і хтозна, у будь-який момент може з’явитися така ж сама вакансія.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».