Про почуття вдячності видатними людьми сказано багато прекрасних слів. Наприклад, давньогрецький байкар Езоп зауважив, що «Вдячність – ознака благородства душі». З цим твердженням важко не погодитися, чи не так? Ми щодня потребуємо вдячності: від близьких людей, від колег по роботі. Це показує нам, що ми потрібні іншим людям. Іноді слова підтримки важать дуже багато, і можуть надихнути на нові звершення.
Чи корисна вдячність для бізнесу? Безперечно, бо навіть висока заробітна плата не гарантує того, що працівник буде постійно почуватися високо вмотивованим. Всім нам важливо розуміти, що наша праця оцінюється по достоїнству, що наші досягнення важливі не тільки нам, а й іншим людям. Тому постає питання: як висловити почуття вдячності колегам, підлеглим чи бізнес-партнерам, щоб нашу появу вони завжди зустрічали з усмішкою на вустах, а свою роботу вони прагнули зробити ще якісніше і краще?
Найлегше висловити власну вдячність за допомогою слів. Ви підмітили досягнення працівника і похвалили його за це; підкреслили ту рису характеру, яка допомогла йому досягнути наміченої цілі, звернули увагу на його особисті якості (відповідальність, наполегливість, завзятість). Коли висловлюєте вдячність словами, важливо, щоб ваші слова були конкретними. Відзначити конкретний вчинок, щоб людина запам’ятала це у своїй пам’яті, і надалі притримувалася певного алгоритму дій, використовуючи в роботі свої сильні сторони.
Спосіб висловлювання вдячності словами теж відіграє свою роль. Можна похвалити людину віч-на-віч або ж у присутності команди (членів колективу); можна висловити своє схвалення письмово. Знання людської психології дасть вам розуміння, як подякувати тому чи іншому працівнику. Одна людина в душі хотітиме, щоб її похвалили на публіці, а інша при цьому буде почуватися некомфортно. А ще для когось буде достатньо похвали в особистому повідомленні в месенджерах чи електронному листі.
Коли ми приділяємо свій час іншій людині, а це найцінніший ресурс у житті, ми теж таким чином висловлюємо їй подяку. Приділити час у приватній розмові, поділитися своїм досвідом і уважно вислухати її у відповідь – для багатьох людей це важить дуже багато.
Інший чудовий варіант поділитися своїм часом – запросіть людину, якій хочете висловити вдячність, на спільний обід. Або на святкову вечерю в домашній обстановці. Подібні жести скажуть більше, ніж слова.
Запропонувати свої послуги – теж важлива форма подяки. Чим корисна така вдячність для бізнесу? Ви пропонуєте свою допомогу, на яку колега чи підлеглий могли не наважитися попросити. Це чудовий спосіб зміцнити стосунки і встановити доброзичливу атмосферу довіри і взаємопідтримки. Сьогодні допомогли ви – завтра можуть допомогти вам. Але, пропонуючи свої послуги, пам’ятайте про важливі нюанси, щоб не видатися нав’язливим чи зверхнім:
Ще одна важлива форма вдячності – це фізичні доторки. Чоловіки вітаються рукостисканням не просто так: це простий спосіб висловити своє доброзичливе ставлення. Тому скріпіть слова вдячності цим ефективним жестом. Можна також поплескати по плечу і «дати п’ять». Або навіть обійняти. Але, щоб не поставити іншу людину в незручне становище, це треба зробити щиро і з усмішкою.
Що стосується подарунків, то вони не обов’язково повинні бути дорогими. Це можуть бути приємні дрібнички, але підібрані таким чином, щоб показати, що ви знаєте уподобання тієї людини, кому вони призначаються. Якщо хочете подякувати таким способом всім присутнім в офісі, чи членам своєї команди, не треба дарувати однакові речі. Навіть якщо це прості кружки для чаювання, нехай вони будуть з різними малюнками чи форми. Навіть в такій незначній, здавалося б, справі доречно виявити бодай трохи індивідуальності.
Перефразовуючи Езопа, можна сказати, що проявляючи вдячність, ми стаємо трішечки благороднішими. Тому це настільки велике благо для всіх учасників процесу – і тому, хто дає, і тому, хто отримує. Чим корисна вдячність для бізнесу – так це тим, що підвищується мотивація працівників, кваліфіковані кадри навіть при трохи кращих перспективах деінде можуть залишитися саме у вас, бо вони не можуть знати, як до них поставляться на новому місці роботи. Бренд компанії теж «посилюється», бо проявляючи вдячність, люди зближуються, єднаються; а де єднання, там і сила. «Єдність породжує силу» – ці слова є девізом Брукліна, одного з найвідоміших нью-йоркських районів. Варто нам усім їх взяти на озброєння, зважаючи на те, в який непевний час зараз живемо. І однією з важливих сходинок до єдності і сили є проста банальна вдячність.
І ще кілька слів про нелегкий час. Зараз – як ніколи раніше – багато важить підтримка і добре слово, сказане своїм підлеглим чи колегам. Це не забере багато часу, а люди зможуть відчути, що їхня праця потрібна і важлива. Що їх цінують і люблять. Можливо, когось це навіть врятує від депресії і негативних емоцій.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.
Перед українцями, які планують навчатися в магістратурі за кордоном, постають цілком закономірні питання: в якій країні навчатися, який ВНЗ обрати? Університетів сотні, обрати доведеться один. В цій статті ми розкажемо, на які речі треба передусім звернути увагу українцям, які хочуть навчатися в магістратурі за кордоном.