Життя в мережі давно стало важливою частиною нашого життя. Ми щодня спілкуємося через месенджери, соцмережі та електронну пошту. В умовах коронавірусної пандемії це питання стало ще більш актуальним, тому адаптація до нових реалій вивела проблему цифрового етикету на новий рівень. Jobs.ua пропонує до вашої уваги важливі рекомендації, як залишатися в рамках цифрового етикету.
Ділове спілкування: як безпомилково налагодити правильний формат спілкування
Отже, як правильно поводитися під час онлайн-зустрічей, нарад чи ділового листування, щоб ваш співрозмовник почувався комфортно? Розглянемо основні правила онлайн-листування. Оскільки листування в Інтернеті можна розділити на приватне та ділове, поговоримо спочатку про ділове листування, адже воно передбачає наявність певного формату ведення бесіди.
Виділимо найважливіші рекомендації:
- Ділове листування передбачає лише наявність офіційних формулювань та звертань. Тобто, до співрозмовника потрібно звертатися лише так, як він представився вам;
- При написанні електронного листа важливо дотримуватися повної структури, яка складається з теми листа, привітання і вашого звернення, основної частини і підпису. Щоб не забути про підпис в кінці листа, можна розпочати писати своє повідомлення з кінця – з цією рекомендацією ви ніколи не забудете про підпис;
- Ділове листування, як правило, ведеться за допомогою електронної пошти. При виборі назви для поштової скриньки орієнтуйтеся на те, щоб її назва була простою і лаконічною. Найкраще послуговуватися власним ім’ям та прізвищем;
- В офіційному листуванні використання смайликів неприпустиме;
- Перед відправленням листа перечитайте його на наявність граматичних і стилістичних помилок. І тільки після того натискайте кнопку SEND;
- Щодо часу відповіді. Цифровий етикет допускає реагування на офіційний лист в межах доби, але краще – раніше;
- Електронне листування варто завершувати тій людині, яка його почала.
Приватне листування
Розглянемо також норми, які допускаються в приватному листуванні.
- Можна використовувати неформальну лексику та смайлики;
- Структура листа теж у цьому випадку спрощується;
- Приватне спілкування здебільшого відбувається в месенджерах. Але в цьому випадку варто поцікавитися, якому месенджеру ваш співрозмовник надає перевагу;
- На відміну від ділового листування, спілкуватися в приватному форматі можна провадити і в будні, і у вихідні, але варто дотримуватися певних часових рамок – з 8-9 ранку до 10-ї вечора.
І наостанок варто зазначити деякі загальні рекомендації:
- Писати слова великими літерами – це неприпустимо в будь-якому випадку. Зловживання «капслоком» всіх без винятку дратує;
- Писати багато повідомлень одне за одним – теж не є чудовим рішенням. Найкраще викладати свої думки в одному повідомленні;
- Войси – голосові повідомлення – варто надсилати лише близьким людям: друзям і родичам. Чужих людей ваш голос може роздратувати і налаштувати на негатив.