UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Діловий етикет
  5. Дотримуємося цифрового етикету – як правильно спілкуватися в електронному листуванні

Дотримуємося цифрового етикету – як правильно спілкуватися в електронному листуванні

8.10.2020 1326
Дотримуємося цифрового етикету – як правильно спілкуватися в електронному листуванні

Дотримуємося цифрового етикету – як правильно спілкуватися в електронному листуванні

8.10.2020     1326

Життя в мережі давно стало важливою частиною нашого життя. Ми щодня спілкуємося через месенджери, соцмережі та електронну пошту. В умовах коронавірусної пандемії це питання стало ще більш актуальним, тому адаптація до нових реалій вивела проблему цифрового етикету на новий рівень. Jobs.ua пропонує до вашої уваги важливі рекомендації, як залишатися в рамках цифрового етикету.

Ділове спілкування: як безпомилково налагодити правильний формат спілкування

Отже, як правильно поводитися під час онлайн-зустрічей, нарад чи ділового листування, щоб ваш співрозмовник почувався комфортно? Розглянемо основні правила онлайн-листування. Оскільки листування в Інтернеті можна розділити на приватне та ділове, поговоримо спочатку про ділове листування, адже воно передбачає наявність певного формату ведення бесіди.

Виділимо найважливіші рекомендації:

  1. Ділове листування передбачає лише наявність офіційних формулювань та звертань. Тобто, до співрозмовника потрібно звертатися лише так, як він представився вам;
  2. При написанні електронного листа важливо дотримуватися повної структури, яка складається з теми листа, привітання і вашого звернення, основної частини і підпису. Щоб не забути про підпис в кінці листа, можна розпочати писати своє повідомлення з кінця – з цією рекомендацією ви ніколи не забудете про підпис;
  3. Ділове листування, як правило, ведеться за допомогою електронної пошти. При виборі назви для поштової скриньки орієнтуйтеся на те, щоб її назва була простою і лаконічною. Найкраще послуговуватися власним ім’ям та прізвищем;
  4. В офіційному листуванні використання смайликів неприпустиме;
  5. Перед відправленням листа перечитайте його на наявність граматичних і стилістичних помилок. І тільки після того натискайте кнопку SEND;
  6. Щодо часу відповіді. Цифровий етикет допускає реагування на офіційний лист в межах доби, але краще – раніше;
  7. Електронне листування варто завершувати тій людині, яка його почала.

Приватне листування

Розглянемо також норми, які допускаються в приватному листуванні.

  1. Можна використовувати неформальну лексику та смайлики;
  2. Структура листа теж у цьому випадку спрощується;
  3. Приватне спілкування здебільшого відбувається в месенджерах. Але в цьому випадку варто поцікавитися, якому месенджеру ваш співрозмовник надає перевагу;
  4. На відміну від ділового листування, спілкуватися в приватному форматі можна провадити і в будні, і у вихідні, але варто дотримуватися певних часових рамок – з 8-9 ранку до 10-ї вечора.

І наостанок варто зазначити деякі загальні рекомендації:

  • Писати слова великими літерами – це неприпустимо в будь-якому випадку. Зловживання «капслоком» всіх без винятку дратує;
  • Писати багато повідомлень одне за одним – теж не є чудовим рішенням. Найкраще викладати свої думки в одному повідомленні;
  • Войси – голосові повідомлення – варто надсилати лише близьким людям: друзям і родичам. Чужих людей ваш голос може роздратувати і налаштувати на негатив.

Читайте також

  • Зник інтерес до роботи? Ось поради, як підвищити мотивацію21 лютий, 2025

    Не кожну роботу можна виконувати механічно й рутинно, не піклуючись про мотивацію, натхнення й інші високі матерії. Як діяти в ситуації, коли дійсно зник інтерес до роботи? З’ясовуємо, як підвищити мотивацію, щоб ваша професійна діяльність отримала «друге дихання».

  • Гроші, гени, здоров’я: вміння заробляти передається в спадок?19 лютий, 2025

    Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.

  • Що запитати в кандидата, щоб отримати його «так»?17 лютий, 2025

    Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 лютий, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.


Часто шукають

↑ Вгору