Які відповіді на співбесідах ви б назвали правильними, переконливими? Чи не ті, що подобаються HR-працівнику? Але як навчитися правильно відповідати, адже чимало пошукачів губляться і говорять щось невпопад? Або навпаки, сиплять загальними формулюваннями, а так теж складно виділитися серед кандидатів. Розглянемо в статті метод STAR, щоб ваші відповіді на співбесідах набрали структурованого вигляду, були логічними, зрозумілими і переконливими.
Метод STAR гарно звучить і гарно розшифровується. STAR — це абревіатура від слів Situation, Task, Action, Resalt. Скориставшись цією методикою, ви даватимете HR-працівнику вичерпні відповіді з акцентом на тому, як ваші навички й досвід допомогли досягти результатів у реальних ситуаціях.
Розберемо чотири основні елементи STAR:
S (Situation) — Ситуація. Опис робочої ситуації, яку довелося вирішувати.
T (Task) — Робоче завдання. Окреслення проблеми чи завдання, яке ви мали вирішити.
A (Action) — Ваші дії. Послідовність ваших дій, які привели вас до мети.
R (Resalt) — Отриманий результат. Опис підсумкового результату ваших дій.
Ця техніка покаже ваші навички й досвід в реальних робочих ситуаціях, залишивши загальні фрази і формування кандидатам, які не знають про цю методику.
Дотримуйтеся кількох порад, щоб мати переконливий вигляд на співбесіді. Спершу попрацюйте з вакансією, а саме зверніть увагу на ключові навички, які шукає роботодавець в претендентах на посаду. Пригадайте і не полінуйтеся викласти коротко на папері ті ситуації в попередніх компаніях, які найкраще висвітлять важливі роботодавцю навички на співбесіді.
Пригадали, а може, навіть не полінувалися записати собі коротку шпаргалку, як у старі добрі часи в школі та інституті? Чудово, тепер попрактикуйтеся будувати свої відповіді за методикою STAR. Тримайте в голові чітку структуру цієї методики: Ситуація — Завдання — Дія — Результат.
І фінальний етап: практика, практика і ще раз практика. Тут чиніть на свій розсуд: або запишіть свої відповіді на камеру мобільного, щоб згодом переглянути і побачити, що вдалося, а що ні, — або попросіть друга чи близьку людину провести з вами імітацію співбесіди. Вони побудуть в ролі HR-спеціаліста, а ви відповідатимете так, наче перебуваєте на реальній співбесіді.
Щоб краще зрозуміти, як будувати відповіді за методикою STAR, розберемо детальніше ключові елементи:
Пригадайте — а ще краще запишіть — приклади з ваших реальних робочих ситуацій. Щоб краще описати ситуацію, опирайтеся на три пункти: КОЛИ, ДЕ і ЗА ЯКИХ обставин сталася ця ситуація. І пам’ятаємо, замість загальних фраз — конкретизована відповідь. Тобто замість «В компанії сталася проблема, і я допоміг вирішити її» кажете «В компанії сталася проблема, коли з’явилася потреба масштабувати бізнес, а досвіду у керівництва на той час було небагато. Я допоміг вирішити ситуацію…» (і далі переходимо до наступного пункту).
Ситуацію окреслили, тепер конкретизуйте. Наведіть факти про те, як ви допомогли розв’язати проблему. Розкажіть про свою роль у вирішенні проблемної ситуації.
Описуєте послідовність кроків, які призвели до вирішення проблеми. Поясніть, чому обирали той чи інший підхід, чим керувалися в прийнятті рішень. Якщо це була командна робота, який внесок у спільну справу зробили ви. Щоб доповнити враження про себе, додайте два-три коментаря, що б ви покращили в своїх рішеннях зараз, якби довелося завтра розв’язувати таку ж ситуацію на роботі.
Коли описуватимете кінцевий результат своїх дій, наведіть статистику, цифри — словом, вимірювані показники, які продемонструють роботодавцю вашу ефективність як працівника. Якщо результат складно виміряти кількісно, акцентуйте увагу на його якісному впливу у вирішенні ситуації (покращення мікроклімату в команді, зростання клієнтської довіри тощо).
Навіть найпривабливіша методика виявиться неефективною, якщо неправильно її зрозуміти і застосовувати. Які ж помилки у використанні методу STAR зроблять ваші відповіді слабкими й поверхневими? Розберемо найтиповіші з них:
Безумовно, ця методика принесе свої плоди, але є інші цікаві методи, з якими не зайве буде розібратися. Приміром, серед альтернативних методик назвемо такі:
Вивчайте ці та усі інші цікаві методики формування відповідей, щоб не розгубитися на співбесіді і отримати офер своєї мрії.
У цій статті поговоримо на таку важливу тему, як будувати команду мрії.
Дізнайтеся про бадді-систему докладніше разом із порталом працевлаштування Jobs.ua.
Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує зазирнути за ширму «творчого» письма ШІ і з’ясувати, чому справді талановитим письменникам і журналістам нема про що турбуватися.
Ці спеціальності вельми часто плутають. В цій статті розберемося, чим схожі ці професії, а в яких моментах вони суттєво відрізняються.