Якщо співробітник відчуває, що йому недоплачують, це призводить до цілого ряду проблем. Особливо, якщо ситуація не змінюється впродовж тривалого часу. Портал Jobs.ua пропонує розглянути, яких помилок слід уникнути працівнику, якщо він прагне підвищення заробітної плати.
Напевно, багатьом знайома ситуація: працівник мовчить, його невдоволення зростає, особливо коли він бачить, що обов’язків у нього додалося, а розмір зарплати завмер навпроти певної позначки. Такий працівник уникає відвертої розмови з керівництвом, хоча чудово розуміє, що його зарплату давно слід було переглянути. Керівники у таких ситуаціях – принаймні, у більшості випадків – теж не зацікавлені щось змінювати: працівник мовчить, то й добре, що мовчить. Більше коштів буде зекономлено для компанії.
Чимало людей схильні легковажно погоджуватися на туманні перспективи і пропозиції з боку роботодавців. Мовляв, «ми тебе беремо на роботу, ти працюй, а там розберемось». Але це «там» може відтягуватися безкінечно, адже жодних письмових домовленостей між працівником і роботодавцем не було зафіксовано. Крім того, вирішивши нагальну проблему – тобто закрити вакансію тут і зараз – керівники схильні забувати про словесні домовленості, бо переключаються на зовсім інші проблеми. А працівник, образно кажучи, мовчить і нервується, бо не розуміє, що відбувається: про нього забули, але нагадувати якось незручно (дивимось пункт перший).
Ще одна помилка, яку схильні допускати працівники: «От потерплю до кінця місяця, тоді й піду до шефа говорити про підвищення зарплати». Але місяць добігає кінця, і рішення відкладається ще на місяць. А потім – ще на один місяць. І в результаті що виходить? Через деякий час працівник сам себе настільки примудряється емоційно «засмикати», що йому складно говорити з керівником в спокійному і конструктивному тоні. В процесі розмови може зірватися з вуст, що він стільки всього витерпів, перш ніж заговорити на цю тему! Тоді постає питання – а потрібно було стільки терпіти?
В спілкуванні з колегами взагалі варто дотримуватися певних правил. Ви не знаєте, про що вони говорять за вашою спиною, коли вас немає на робочому місці. Тому виливати душу колегам, що життя несправедливе, що зарплата давно не переглядалася – це поганий замінник відвертій розмові з начальством. Ну поспівчувають, піддакнуть – і що з того? Хіба від цього ситуація зрушиться з місця? Звісно, що ні. А чи може хтось із колег донести керівнику про ваші скарги на нього, про гіпотетичний «бунт на кораблі»? Звісно, що так.
А тепер уявіть, що після всього цього ви таки наважилися на відверту розмову з шефом. Чи буде він до вас приязно налаштований, знаючи про ваші скарги на зарплату і на нього самого? Оце навряд чи.
З приходом Трампа в Овальний кабінет очікуються зміни в багатьох сферах американського життя. Маск і Рамасвамі нещодавно заявили, що віддалена робота була «привілеєм ковідного часу», а в 2025 році федеральні службовці повинні відвідувати офіс п’ять днів на тиждень. Наскільки правдивими є їхні судження, і що загалом в перспективі може змінитися цьогоріч на американському ринку праці, з’ясовували Jobs.ua.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.