Якщо співробітник відчуває, що йому недоплачують, це призводить до цілого ряду проблем. Особливо, якщо ситуація не змінюється впродовж тривалого часу. Портал Jobs.ua пропонує розглянути, яких помилок слід уникнути працівнику, якщо він прагне підвищення заробітної плати.
Напевно, багатьом знайома ситуація: працівник мовчить, його невдоволення зростає, особливо коли він бачить, що обов’язків у нього додалося, а розмір зарплати завмер навпроти певної позначки. Такий працівник уникає відвертої розмови з керівництвом, хоча чудово розуміє, що його зарплату давно слід було переглянути. Керівники у таких ситуаціях – принаймні, у більшості випадків – теж не зацікавлені щось змінювати: працівник мовчить, то й добре, що мовчить. Більше коштів буде зекономлено для компанії.
Чимало людей схильні легковажно погоджуватися на туманні перспективи і пропозиції з боку роботодавців. Мовляв, «ми тебе беремо на роботу, ти працюй, а там розберемось». Але це «там» може відтягуватися безкінечно, адже жодних письмових домовленостей між працівником і роботодавцем не було зафіксовано. Крім того, вирішивши нагальну проблему – тобто закрити вакансію тут і зараз – керівники схильні забувати про словесні домовленості, бо переключаються на зовсім інші проблеми. А працівник, образно кажучи, мовчить і нервується, бо не розуміє, що відбувається: про нього забули, але нагадувати якось незручно (дивимось пункт перший).
Ще одна помилка, яку схильні допускати працівники: «От потерплю до кінця місяця, тоді й піду до шефа говорити про підвищення зарплати». Але місяць добігає кінця, і рішення відкладається ще на місяць. А потім – ще на один місяць. І в результаті що виходить? Через деякий час працівник сам себе настільки примудряється емоційно «засмикати», що йому складно говорити з керівником в спокійному і конструктивному тоні. В процесі розмови може зірватися з вуст, що він стільки всього витерпів, перш ніж заговорити на цю тему! Тоді постає питання – а потрібно було стільки терпіти?
В спілкуванні з колегами взагалі варто дотримуватися певних правил. Ви не знаєте, про що вони говорять за вашою спиною, коли вас немає на робочому місці. Тому виливати душу колегам, що життя несправедливе, що зарплата давно не переглядалася – це поганий замінник відвертій розмові з начальством. Ну поспівчувають, піддакнуть – і що з того? Хіба від цього ситуація зрушиться з місця? Звісно, що ні. А чи може хтось із колег донести керівнику про ваші скарги на нього, про гіпотетичний «бунт на кораблі»? Звісно, що так.
А тепер уявіть, що після всього цього ви таки наважилися на відверту розмову з шефом. Чи буде він до вас приязно налаштований, знаючи про ваші скарги на зарплату і на нього самого? Оце навряд чи.
Якщо вас, як і творця «Маленького принца», приваблює небо і польоти, ви приглядаєтеся до професії стюарда чи стюардеси, портал Jobs.ua пропонує критичним поглядом дослідити ті виклики неба і відстані, які доведеться долати вам у майбутньому.
Запозичуємо найкращі бізнес-ідеї в лідерів світового виробництва, щоб економіка і сільське господарство України розвивалися попри всі труднощі і нереальні виклики нашого часу.
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував добірку бізнес-ідей для українців, які живуть в різних куточках світу. Пересилайте друзям і знайомим, які живуть в згаданих країнах.
Перевірка майбутніх працівників на стресостійкість є поширеним явищем, навіть якщо ви вперше про це чуєте. Чому компанії це роблять, як розпізнати стрес-тест на співбесіді і правильно зреагувати на нього, з’ясовував Jobs.ua.
З’ясовуємо разом з Jobs.ua, які бізнес-ідеї можна розвивати в 2025 році з активним використанням ШІ.