Якщо співробітник відчуває, що йому недоплачують, це призводить до цілого ряду проблем. Особливо, якщо ситуація не змінюється впродовж тривалого часу. Портал Jobs.ua пропонує розглянути, яких помилок слід уникнути працівнику, якщо він прагне підвищення заробітної плати.
Напевно, багатьом знайома ситуація: працівник мовчить, його невдоволення зростає, особливо коли він бачить, що обов’язків у нього додалося, а розмір зарплати завмер навпроти певної позначки. Такий працівник уникає відвертої розмови з керівництвом, хоча чудово розуміє, що його зарплату давно слід було переглянути. Керівники у таких ситуаціях – принаймні, у більшості випадків – теж не зацікавлені щось змінювати: працівник мовчить, то й добре, що мовчить. Більше коштів буде зекономлено для компанії.
Чимало людей схильні легковажно погоджуватися на туманні перспективи і пропозиції з боку роботодавців. Мовляв, «ми тебе беремо на роботу, ти працюй, а там розберемось». Але це «там» може відтягуватися безкінечно, адже жодних письмових домовленостей між працівником і роботодавцем не було зафіксовано. Крім того, вирішивши нагальну проблему – тобто закрити вакансію тут і зараз – керівники схильні забувати про словесні домовленості, бо переключаються на зовсім інші проблеми. А працівник, образно кажучи, мовчить і нервується, бо не розуміє, що відбувається: про нього забули, але нагадувати якось незручно (дивимось пункт перший).
Ще одна помилка, яку схильні допускати працівники: «От потерплю до кінця місяця, тоді й піду до шефа говорити про підвищення зарплати». Але місяць добігає кінця, і рішення відкладається ще на місяць. А потім – ще на один місяць. І в результаті що виходить? Через деякий час працівник сам себе настільки примудряється емоційно «засмикати», що йому складно говорити з керівником в спокійному і конструктивному тоні. В процесі розмови може зірватися з вуст, що він стільки всього витерпів, перш ніж заговорити на цю тему! Тоді постає питання – а потрібно було стільки терпіти?
В спілкуванні з колегами взагалі варто дотримуватися певних правил. Ви не знаєте, про що вони говорять за вашою спиною, коли вас немає на робочому місці. Тому виливати душу колегам, що життя несправедливе, що зарплата давно не переглядалася – це поганий замінник відвертій розмові з начальством. Ну поспівчувають, піддакнуть – і що з того? Хіба від цього ситуація зрушиться з місця? Звісно, що ні. А чи може хтось із колег донести керівнику про ваші скарги на нього, про гіпотетичний «бунт на кораблі»? Звісно, що так.
А тепер уявіть, що після всього цього ви таки наважилися на відверту розмову з шефом. Чи буде він до вас приязно налаштований, знаючи про ваші скарги на зарплату і на нього самого? Оце навряд чи.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».