RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Гороскоп профессий
  5. Хто такий BizDev? Business Development Specialist - що робить і скільки заробляє

Хто такий BizDev? Business Development Specialist - що робить і скільки заробляє

22.05.2023 1422Автор: Лоліта Платошкіна
Хто такий BizDev? Business Development Specialist - що робить і скільки заробляє

Хто такий BizDev? Business Development Specialist - що робить і скільки заробляє

22.05.2023     1422Автор: 

Унікальна свого роду сучасна професія сфери IT, web фахівці - BizDev-менеджер, який поєднує в собі знання суміш знань з продажу, маркетингу, переговорів, зв'язків з громадськістю, управлінням проєктами та досліджень. А іншими словами, BizDev - людина, що відповідає всесторонньо за розвиток компанії.

Бізнес-девелопер не ухвалює рішення самостійно. Його основним завданням залишається розкриття потенціалу зростання компанії та створення її довгострокової цінності на ринку. Він нарівні з керівником має широкий погляд на потенціал компанії та спектр проблем, що можуть ускладнювати швидкий та простий процес розвитку.

Професія на ринку праці доволі молода, а тому потребує докладного розгляду.

Завдання BizDev-менеджера в компанії

Така специфічна всестороння професія біздева в різних компаніях буде мати різні завдання, які будуть відрізняти в залежності від масштабів компанії, її спрямованість, наявність міжнародної спрямованості й ще багато чого. Безумовно, основне його завдання: знайти способи та залучити максимальну кількість сторонніх ресурсів, щоб компанія розвивалась зовнішньо та внутрішньо, заробляла більше та зберігала власні здобутки. 

Основні завдання, які виконує біздев щоденно:

  • дослідження ринку та його тенденцій, конкурентів,
  • відстеження останніх трендів,
  • визначення нових можливостей,
  • вибір найцікавіших та пріоритетних напрямів розвитку компанії,
  • вивчення конкурентів,
  • збір та аналіз даних стосовно ринкових можливостей і труднощів,
  • розробка стратегії розвитку бізнесу та нових продуктів чи послуг,
  • пошук та залучення нових клієнтів, розвиток відносин із партнерами.

Коли компанії потрібен BizDev-менеджер?

При первинному запуску проєкту та колабі з партнерами

Дуже часто новий молодий проєкт потребує підтримки зі сторони партнерів, адже на початковому етапі компанія не має повномасштабних ресурсів. Тут починається робота біздева з партнерами: важливо зробити аналіз ринку, зрозуміти конкурентів, їх недоліки.

Коли необхідні вибудовані процеси роботи з партнерами Наприклад, стартап або компанія, яка стрімко зростає, стала витрачати багато ресурсів на роботу з партнерами. Ці завдання лежать на співробітниках, які не повинні ними займатися. Щоб витрачати ресурс ефективніше без зайвих розтрат, наймають біздева — людину, навчену зовнішнім переговорам і роботі з партнерським документообігом.

Коли запускаються взаємозалежні компанії

Наприклад, коли одна компанія має певний ресурс, а інша компанія свій особистий, і обмін ними для обох компаній вигідніший від покупки. Bizdev-менеджер здатен узгодити інтереси.

Коли потрібен представник компанії на новому ринку

Коли, наприклад, компанія міжнародна, але й на локальному ринку достатньо запитів та місця для росту, розширення. Міжнародна компанія працює на локальному ринку, але без конкретного представника. Від локальних партнерів надходить багато запитів на роботу, тому Bizdev — виступає містком для улагодження цих процесів для ведення місцевих проєктів.

Переваги та недоліки професії

Безумовно, професія біздева дуже цікава, проте має як свої недоліки, так і переваги. Розгляньмо їх детальніше.

Щодо переваг.

Займаючись розвитком бізнесу, можна безкінечно вчитися, отримувати новий цікавий досвід, вигадувати та застосовувати глобальні рішення, які виведуть бізнес на новий рівень.

біздев

Вам може інколи здаватися, що по суті, ти керуєш цілим бізнесом та розвиваєш його, при цьому не вкладаючи свої гроші. Будь-який стартап може бути успішним, а може бути не дуже. Тому, якщо в тебе немає коштів, щоб зібрати свою команду, знайти інвестиції та запустити процес, то найкраще рішення — це вибрати вже існуючу компанію, яка займається тим, що тобі цікаво, і повністю поринути в цю роботу в якості біздева.

Високий темп роботи, динамічність, можливість вирішувати поставлені завдання, постійна комунікація та взаємодія з різними спеціалістами та компаніями - те, що урізноманітнює цю спеціальність і не дає робітникам ніколи нудьгувати. Це цікаво й тримає у тонусі. Необхідно постійно тримати руку на пульсі, не розслаблятися, бути у хорошій формі, в гарному гуморі, вміти спілкуватися та знаходити підхід до різних людей, вміти планувати, бачити на кілька кроків уперед.

Щодо недоліків спеціальності

Серед недоліків BizDev-менеджери відзначають велику кількість стресу, психологічного навантаження, постійне почуття невизначеності та неможливість відключитися від роботи. Коли ти бізнес, до і після роботи ти думаєш тільки про проєкт. Дивишся фільм, і він наводить тебе на цікаву ідею. На пробіжці ти думаєш, як розв'язувати якусь проблему проєкту. Тому найбільший недолік - неможливість відключитися від роботи повністю.

Серйозний недолік професії – психологічне навантаження. Бувають такі завдання, які апріорі вирішити неможливо через великі зовнішні чинники — вони морально вимотують.

Ще одним недоліком є й те, що іноді дуже складно відстежувати зміни на ринку з огляду на те, що зараз вони в активній фазі. Усі твої напрацювання та інвестовані ресурси можуть втратити актуальність через появу більш технологічних продуктів. Треба мати по істині масштабний погляд на такі масштабні зовнішні процеси. Це досить стресова професія. Ти ніколи не володієш 100% інформації для прийняття рішень, тому живеш у такій собі невизначеності. Адже до кінця не відомо, що потрібно зробити для того, щоби розв'язувати проблему.

Що необхідно для становлення BizDev-менеджера

Більша частина роботи BizDev-а складається з комунікацій, переговорів і розв’язання поточних питань, які виникають у бізнесі, а це значить, що головним умінням спеціаліста повинна бути комунікація. Які потрібні вміння ще, щоб досягти успіху:

вміння продажу (безумовно через залучення партнерів, знати кому і як запропонувати продукти, знати переваги продуктів тощо),

розумітися на маркетингу (а це значить розуміти, яким чином компанія буде розвиватися на ринку, знати тенденції ринку, відстежувати останні тренди),

продакт-менеджмент (бездоганне знання продуктів, їх переваг, а також варіанти й підходи в їх просуванні, знати як запропонувати партнерам),

навички PR (добре розумітися на тому, що й кому запропонувати з партнерів, який варіант комунікації обрати).

Більшість майбутніх BizDev-менеджерів розпочинають кар'єру з позиції лідогенератора, менеджера з продажу, маркетологів, проєктних менеджерів, фінансових консультантів, аудиторів, аналітиків. Щоб стати BizDev-менеджером необхідно відмінно володіти англійською, вміти продавати та вести переговори, розбиратися у стратегічному плануванні, знати та розуміти тренди галузі. Обов'язковим є розуміння фінансів, маркетингу, основ юриспруденції. З технічних знань базове розуміння технологій, фреймворків, різних моделей надання IT-сервісів.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх