Кризові ситуації завжди мобілізують внутрішні ресурси. В умовах карантину багато з нас переосмислили своє ставлення не тільки до світу, оточуючих, а й до роботи. Перехід на дистанційну форму, скорочення штату, закриття деяких компаній змусили багатьох замислитися: «А чи на своєму місці я знаходжуся?».
Ринок праці сьогодні зазнав значних змін – відкриваються нові вакансії, змінюються вимоги та умови працевлаштування, відбувається перехід на віддалену форму. Проте водночас і конкуренція зростає, адже тисячі українців залишилися безробітними. Якщо для вас карантин став поштовхом до зміни професії чи компанії або ж ви й раніше шукали роботу – ця стаття допоможе виділитися з-поміж інших кандидатів та зробити перший крок до побудови нової кар’єри.
Ми склали детальний план дій з рекомендаціями від досвідчених рекрутерів, який дасть змогу не розгубитися та пройти нелегкий шлях пошуку роботи максимально результативно.
Перед початком пошуку важливо чітко визначити рамки: у якій сфері ви себе бачите, чого саме вам хочеться, наскільки бажання збігаються з можливостями. У кризові часи варто розглянути дистанційну форму роботи та визначитися, чи підходить вона вам. Адже зараз таких вакансій багато. Знайшовши слушну пропозицію, уважно перечитайте вимоги до кандидата та ключові моменти, вони вам ще неодноразово знадобляться.
Супровідний лист має на меті зацікавити роботодавця, змусити його ознайомитися саме з вашим резюме. Він не має бути шаблонним для всіх вакансій і повинен містити інформацію про те, навіщо вам ця компанія та навіщо ви цій компанії. В Україні така практика лише набирає обертів, проте її дієвість уже доведена.
Facebook та Instagram – відображення вашого буденного життя. І рекрутери активно користуються ними для пошуку додаткової інформації про потенційного співробітника. Потурбуйтесь щоб усі світлини та дописи не викликали негативного враження про вашу особистість, не суперечили політиці та цінностям компанії, до якої ви хочете влаштуватися на роботу.
Не стомлюємося наголошувати, що воно не повинно бути універсальним для кожної вакансії. Під час написання використовуйте інформацію з ключовими моментами пропозиції роботодавця. Щоб виділитися з-поміж інших кандидатів, можете зазначити, що час карантину для вас не минув дарма – опишіть, що нового ви освоїли, які онлайн-курси пройшли (ви ж займалися самоосвітою, чи не так?). Працедавці зацікавлені в тих, хто зміг отримати користь від самоізоляції та не піддатися масовій паніці.
Порада: не забувайте про правильне оформлення тексту, дотримання хронології, конкретику та грамотність.
Найважливіший етап, що потребує гарної підготовки. Напишіть чи зробіть на комп’ютері самопрезентацію, виділіть основні тези, які влучно характеризують вас, зробіть акцент на власному потенціалі, корисних знаннях і навичках у даній сфері. Вкотре поверніться до самого оголошення та вимог до кандидата – обов’язково згадайте про них під час розповіді та наголосіть, що ви ідеально підходите під умови.
Порада: завчасно відрепетируйте свою «промову» та дізнайтеся, як дістатися до місця співбесіди.
Охайний зовнішній вигляд та впевненість у свої силах – головне, що вам знадобиться на співбесіді (за умови, якщо ви до неї добре підготовлені). Залишайтеся спокійними, врівноваженими, адекватно оцінюйте ситуацію та покажіть свої найсильніші сторони. Водночас не забувайте, що ви також маєте право ставити питання. Тому підготуйте невеликий список – це допоможе вам дізнатися більше про посаду та вкотре підтвердить вашу зацікавленість та серйозність намірів.
Протягом 24 годин після завершення співбесіди надішліть роботодавцю лист: подякуйте за зустріч, висловіть сподівання про подальшу співпрацю, поділіться позитивними враженнями про інтерв’ю. Зайве нагадування про себе ніколи не зайве!
Розв’язати питання працевлаштування у кризовий період допоможуть такі поради:
Криза – це не привід опускати руки та чекати полегшення. Це час для активації та мобілізації. Адже ніхто не знає, коли ці нелегкі часи минуть. Не варто втрачати цінні навички тоді, коли ваші конкуренти підкорюють нові вершини. Будьте від них на крок попереду!
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.