Одна з помилок, властивих людям, – схильність брати на себе занадто багато зобов'язань, що з часом призводить до розчарування. В житті, як на шведському столі, ви можете спробувати все, що захочете, але не робіть цього одночасно. Визначати пріоритети – непросте завдання. Але, як то кажуть, «якщо ви не навчитеся знаходити життєві пріоритети, за вас це зробить хтось інший». Jobs.ua пропонує поговорити про пріоритети з книгою «Чому ніхто не розповів мені це в 20? Інтенсив з пошуку себе в цьому світі».
Один з підходів щодо вибору пріоритету – поглянути на свій список обов'язкових справ, розподіливши його на те, що потрібно зробити і що ви хочете зробити.
• Легко сказати «так» тому, що вам потрібно і що ви хочете робити, скажімо, піти на зустріч з близьким другом.
• Легко сказати «ні» тому, що необов'язково і не хочеться робити, наприклад, йти на зустріч, яка безпосередньо не пов'язана з вашою роботою.
• Треба сказати «так» тим справам, які потрібно зробити, хоч і не хочеться, наприклад, заповнити рахунки або винести сміття.
• Найскладніші рішення стосуються того, чого ви хочете, але що необов'язково повинні робити. Іноді перспектива настільки приваблива, що ви можете в кінці кінців сказати «так», навіть якщо доведеться затратити чималу кількість часу.
Важливо навчитися говорити «ні», коли в глибині душі ти знаєш, що у тебе немає часу, навіть якщо можливість вкрай приваблива. Автору такої пропозиції можна написати лист такого змісту: «Велике спасибі за чудову нагоду. Мені б дуже хотілося взяти в цьому участь, але не виходить. І будь ласка, ні в якому разі не думайте, що відсутність часу – відсутність інтересу». Це коротке повідомлення підкреслює, як високо ви цінуєте запрошення, й відкриває двері до співпраці в майбутньому, а також допомагає зберігати фокус на найважливіші речі, не відволікаючись на все блискуче і привабливе. Наприклад, коли піджимає час, скажімо, настає термін здачі важливого проекту, все інше ви відкладаєте убік.
Ви завжди можете знайти інноваційні шляхи для поєднання роботи і захоплення. Візьмемо наприклад, Ферн Мандельбаум, вона займається венчурним фінансуванням. Резонно припустити, що бізнес-леді проводить всі ділові зустрічі в офісі. Однак насправді Ферн – запекла спортсменка, тому, якщо хтось захоче обговорити з нею новий проект, він повинен бути готовий відправитися на напружене тренування. Кожен її знайомий знає, що на зустріч краще йти в кросівках і з пляшкою води. На думку Ферн, такий метод ведення переговорів – відмінний засіб для того, щоб дізнатися про потенційний об'єкт фінансування й заодно насолодитися свіжим повітрям і спортом.
Отже, не беріть на себе занадто багато, щоб не розчаровуватися самим і не розчаровувати тих, хто на вас розраховує. А ще розрахуйте, скільки часу у вас йде на те, що потрібно, і на те, що хочеться робити, й неодмінно визначте свої пріоритети, поки за вас цього не зробив хтось інший.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.
Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.
Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!