Кожному з нас час від часу доводиться змінювати роботу. А от як визначити той час, коли треба оновити резюме й активно починати шукати іншу роботу. Разом з jobs.ua спробуємо дізнатися.
Давно вже в минулому часи, коли робоче місце було єдиним місцем співробітника, з якого він йшов на пенсію. Сьогодні ж немає жодних причин залишатися працювати в компанії, яка з якихось причин вас вже не влаштовує або продовжувати виконувати обов'язки, якими ви не задоволені.
На зміну роботи впливають два фактори: зовнішні й внутрішні перспективи. Зовнішні чинники – це економічні, коли компанія зазнає фінансових труднощів, які впливають на прийняття співробітниками рішення щодо зміни роботи. Однак, найчастіше таке рішення робітники приймають на підставі внутрішніх факторів: замислюючись над тим, наскільки подобається ця робота, чим би хотіли насправді займатися, що можна зробити, щоб змінити своє життя.
За статистикою найбільша кількість працівників звільняється через незадоволення заробітною платою, трохи менше через відсутність кар'єрного росту і найменша кількість через не бажання виконувати нудну роботу. Але ж це лише статистика. А існує цілий ряд показників зовнішніх і внутрішніх, які можуть підказати визначити: чи настав час рухатися далі, чи краще не залишати поки що насиджене місце.
Коли підприємство чи організація переживає фінансові труднощі, це відчуватимуть відразу всі співробітники, адже приховати подібне важко. Наприклад, призупиняється розробка нових проектів, зменшуються відрядження або скорочуються витрати на офіс, надходять скарги про затримку оплати рахунків. Це явні ознаки того, що компанія відчуває грошові проблеми. У найближчому майбутньому може бути скорочення бонусів, зменшення і затримки виплат заробітної плати. Правильне рішення буде – шукати іншу роботу.
Коли ваші колеги й безпосереднє керівництво активно шукають нову роботу або на підприємстві ведеться реорганізація – це ще один привід замислитися над пошуком роботи. Змінилися форми звітів, з’являються нові напрямки – теж показник, що в компанії щось не так. Однак це не означає, що треба збирати свої речі й бігти геть. Тут треба мати на увазі, що в таких ситуаціях нове керівництво може змінити динаміку всієї компанії. Найчастіше, через заміну керівників вищої ланки, особливо у поєднанні з функціональними перетвореннями, нові лідери створюють нову команду, а це може привести до звільнення колишніх співробітників.
Найбільшим мотивуючим фактором для зміни роботи можуть стати труднощі у спілкуванні з керівництвом чи з колегами. Якщо вас не залучають до участі у важливих заходах компаній або ігнорують вашу думку, це вже гучний сигнал, що прийшов час залишати цей колектив.
Отримання власного задоволення від роботи й гідна оцінка діяльності – це, звичайно ж, основні причини продовжувати працювати. Більшість з нас інтуїтивно розуміють, коли прийшов час рухатися далі, вдосконалювати свої знання й вміння, але в цьому важко зізнатися навіть самому собі. Тут головне мати бажання продовжувати робити те, чим займаєтеся на поточній роботі. Це саме те, про що мріяли? Цій роботі готові присвятити весь свій час? Чи є у вас задуми, які відповідають вашій теперішній посаді, з налаштуванням на успіх? Або відчуваєте, що застрягли й стоїте на місці? Емоційно і фізично вичерпані, а думка про те, що завтра на роботу змушує відчувати себе жахливо? Тоді треба вдосконалити свої знання в обраному напрямку й шукати нову роботу
Не варто починати пошук нової роботи тим, хто ще не знає, чим хоче займатися, як і де зможе використовувати свої навички, знання і досвід. Якщо впевнені в тому, чого хочете, почніть з аналізу поточної ситуації на ринку праці, щоб зрозуміти, які можливості є в вашій сфері, які переваги ви можете отримати, залишивши теперішнє місце роботи. Не приймайте жодних поспішних рішень. Розчарування від нової роботи або іншого виду діяльності відбувається саме тому, коли бракує достатньо інформації, а також через психологічну не готовність до змін у житті.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?