Робота в офісі нудна й не гнучка, вдома - розсіяна. Все частіше керівники великих українських компаній обирають коворкінг в якості нового формату організації робочого простору. Саме він стає компромісом між цими двома видами зайнятості, де процес роботи, творчості, взаємодії з колегами і партнерами проходить в новому більше продуктивному форматі. Іншими словами, завдяки коворкінгу роботодавець забезпечує співробітників єдиним простором, навіть якщо їх сфери діяльності і відповідальність різняться. Всім співробітникам повинно бути комфортно, цікаво, а головне стимулювати бажання до роботи, коворкінг з цим відмінно справляється.
Зазираючи в глибину історії, можна з упевненістю сказати, що на виникнення такої нової організації праці вплинула урбанізація і економіка. Міста й чисельність населення росло, потреба в економії бюджету на оренду приміщень стояла гостро. Тому така організація робочого простору, де всі можуть поділитися своїм досвідом і отримати тим самим відсутню інформацію, стала популярною. Перший коворкінг відкрився в Америці та Германії. Це були хакерспейси, де людей об’єднали суспільні інтереси комп’ютерних технологій. Членські дотації підтримували їх існування.
У 1999 році Бернард ДеКовен, дизайнер ігор, вперше використовує термін “коворкінг” в якості окремого визначення “спільна робота рівних людей”. Так і було. Тренінги, що організовував Ковен, включали в себе спільне вирішення нагальних проблем, обговорення, мозкові штурми, пошук шляхів вирішення. Це і були перші коворкінги.
А в 2002 році з’являється ціла мережа, низка коворкінгів для підприємців на місці покинутого заводу Шраубенфабрика. Тим самим, надали нове життя фабриці завдяки коворкінгам.
Але першим коворкінгом все ж таки вважається простір в Сан-Франциско відкритий в 2005 році Бредом Нойбергом. На той час він вирішував проблему продуктивності робочого колективу на дистанційній роботі. Два дні в тиждень в компанії відбувався подібний коворкінг, де був безкоштовний Wi-Fi, спільні обіди, медитаційні перерви, велосипедні спільні поїздки. За рахунок зручності приміщення і невеликий щомісячної суми, він швидко знайшов бажаючих розділити загальне робоче місце. Через кілька місяців успішного співіснування працівників з різних сфер, така система була названа коворкінгом. Через рік, подібний принцип роботи став популярним у всьому світі.
Аудиторія коворкінгів в Україні досить різноманітна і збільшується кожного дня. Це молоді люди, що працюють в команді в середньому по 3 людини. Вони обирають саме такий спосіб організації свого робочого простору, тому що гідно вміють оцінити його переваги.
Найголовніша перевага - це особлива атмосфера такого місця. Це атмосфера креативних, талановитих людей, що об’єднані бажанням розвиватися, творити, спілкуватися, шукати рішення проблем нестандартними способами. Це атмосфера комфорту, де ти не загнаний в рамки часу та моветону в одязі. Вона тільки сприяє продуктивності.
Ще однією перевагою такого робочого простору є обмін досвідом з колегами, що можуть підказати різні шляхи вирішення задачі, готові самі допомогти чи також просити про допомогу, тим самим налагоджуючи нові зв’язки.
Звісно ж, ціна є також вагомою причиною, за якою найчастіше обирають коворкінг. Не потрібно орендувати цілі приміщення для співробітників, тим самим економно розподіляти бюджет на подібні простори під відповідну кількість людей.
Ще однією перевагою в виборі стає інтер’єр. Найчастіше коворкінги організовують в цікавих приміщеннях, заводах тощо. Коворкінги обладнані сучасними розвагами, що допомагають якісно відпочити та відволіктися від роботи: відеоігри, настільні футболи, а іноді спортзалами.
Коворкінг спейси виглядають сучасно й стильно, але також можуть відрізнятися один від одного відповідно призначенням та сферою. Тому коворкінги можна умовно розподілити наступним чином:
Існує й інше розгалуження коворкінгів: воркшопи, майстерні, соціальні підприємці, некомерційні ініціативи, вузко спеціалізовані спейси та багато іншого. Існує й ще один окремий формат коворкінгу - кочові, що є послідовниками руху колонізації пустотних міських просторів. А це можливість організації робочого простору будь-де завдяки доступним технологіям - модульних конструкцій, що так легко будувати, розбирати й переносити на нові місця відповідно попитам.
Але було б не вірно назвати лише переваги коворкінгів. Серед недоліків подібного способу організації простору самі учасники коворкінгів виділяють: нестачу вільного простору, складно сконцентруватися, незнайомі оточуючі. Але навіть такі недоліки не стають причинами на зміну подібної форми роботи.
Взагалі, дуже цікаво спостерігати за коворкінгом у всьому світі й нашій країні, адже це зовсім новий гнучкий і цікавий формат організації робочого простору для себе та співробітників. Залишайтесь з Jobs.ua, щоб залишатися в темі.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».