Робота в офісі нудна й не гнучка, вдома - розсіяна. Все частіше керівники великих українських компаній обирають коворкінг в якості нового формату організації робочого простору. Саме він стає компромісом між цими двома видами зайнятості, де процес роботи, творчості, взаємодії з колегами і партнерами проходить в новому більше продуктивному форматі. Іншими словами, завдяки коворкінгу роботодавець забезпечує співробітників єдиним простором, навіть якщо їх сфери діяльності і відповідальність різняться. Всім співробітникам повинно бути комфортно, цікаво, а головне стимулювати бажання до роботи, коворкінг з цим відмінно справляється.
Зазираючи в глибину історії, можна з упевненістю сказати, що на виникнення такої нової організації праці вплинула урбанізація і економіка. Міста й чисельність населення росло, потреба в економії бюджету на оренду приміщень стояла гостро. Тому така організація робочого простору, де всі можуть поділитися своїм досвідом і отримати тим самим відсутню інформацію, стала популярною. Перший коворкінг відкрився в Америці та Германії. Це були хакерспейси, де людей об’єднали суспільні інтереси комп’ютерних технологій. Членські дотації підтримували їх існування.
У 1999 році Бернард ДеКовен, дизайнер ігор, вперше використовує термін “коворкінг” в якості окремого визначення “спільна робота рівних людей”. Так і було. Тренінги, що організовував Ковен, включали в себе спільне вирішення нагальних проблем, обговорення, мозкові штурми, пошук шляхів вирішення. Це і були перші коворкінги.
А в 2002 році з’являється ціла мережа, низка коворкінгів для підприємців на місці покинутого заводу Шраубенфабрика. Тим самим, надали нове життя фабриці завдяки коворкінгам.
Але першим коворкінгом все ж таки вважається простір в Сан-Франциско відкритий в 2005 році Бредом Нойбергом. На той час він вирішував проблему продуктивності робочого колективу на дистанційній роботі. Два дні в тиждень в компанії відбувався подібний коворкінг, де був безкоштовний Wi-Fi, спільні обіди, медитаційні перерви, велосипедні спільні поїздки. За рахунок зручності приміщення і невеликий щомісячної суми, він швидко знайшов бажаючих розділити загальне робоче місце. Через кілька місяців успішного співіснування працівників з різних сфер, така система була названа коворкінгом. Через рік, подібний принцип роботи став популярним у всьому світі.
Аудиторія коворкінгів в Україні досить різноманітна і збільшується кожного дня. Це молоді люди, що працюють в команді в середньому по 3 людини. Вони обирають саме такий спосіб організації свого робочого простору, тому що гідно вміють оцінити його переваги.
Найголовніша перевага - це особлива атмосфера такого місця. Це атмосфера креативних, талановитих людей, що об’єднані бажанням розвиватися, творити, спілкуватися, шукати рішення проблем нестандартними способами. Це атмосфера комфорту, де ти не загнаний в рамки часу та моветону в одязі. Вона тільки сприяє продуктивності.
Ще однією перевагою такого робочого простору є обмін досвідом з колегами, що можуть підказати різні шляхи вирішення задачі, готові самі допомогти чи також просити про допомогу, тим самим налагоджуючи нові зв’язки.
Звісно ж, ціна є також вагомою причиною, за якою найчастіше обирають коворкінг. Не потрібно орендувати цілі приміщення для співробітників, тим самим економно розподіляти бюджет на подібні простори під відповідну кількість людей.
Ще однією перевагою в виборі стає інтер’єр. Найчастіше коворкінги організовують в цікавих приміщеннях, заводах тощо. Коворкінги обладнані сучасними розвагами, що допомагають якісно відпочити та відволіктися від роботи: відеоігри, настільні футболи, а іноді спортзалами.
Коворкінг спейси виглядають сучасно й стильно, але також можуть відрізнятися один від одного відповідно призначенням та сферою. Тому коворкінги можна умовно розподілити наступним чином:
Існує й інше розгалуження коворкінгів: воркшопи, майстерні, соціальні підприємці, некомерційні ініціативи, вузко спеціалізовані спейси та багато іншого. Існує й ще один окремий формат коворкінгу - кочові, що є послідовниками руху колонізації пустотних міських просторів. А це можливість організації робочого простору будь-де завдяки доступним технологіям - модульних конструкцій, що так легко будувати, розбирати й переносити на нові місця відповідно попитам.
Але було б не вірно назвати лише переваги коворкінгів. Серед недоліків подібного способу організації простору самі учасники коворкінгів виділяють: нестачу вільного простору, складно сконцентруватися, незнайомі оточуючі. Але навіть такі недоліки не стають причинами на зміну подібної форми роботи.
Взагалі, дуже цікаво спостерігати за коворкінгом у всьому світі й нашій країні, адже це зовсім новий гнучкий і цікавий формат організації робочого простору для себе та співробітників. Залишайтесь з Jobs.ua, щоб залишатися в темі.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.
Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.