RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Методы управления персоналом
  5. Мікроменеджер, самозакоханий або відсутній: як знайти підхід до різних типів керівників

Мікроменеджер, самозакоханий або відсутній: як знайти підхід до різних типів керівників

13.12.2023 1919Автор: Лоліта Платошкіна
Мікроменеджер, самозакоханий або відсутній: як знайти підхід до різних типів керівників

Мікроменеджер, самозакоханий або відсутній: як знайти підхід до різних типів керівників

13.12.2023     1919Автор: 

Чи траплялося вам зустрічати на своєму професійному шляху керівників зі стилем управління - мікроменеджер? Можливо так, а можливо ви і є керівник, чий надмірний контроль знецінює будь-які прояви самостійності, творчості та самореалізації. Кадрова агенція Robert Half Talent Solutions опублікувало цікаву аналітику, згідно з якою 68% опитаних спеціалістів, яким довелося співпрацювати з мікроменеджерами, втрачали мотивацію і власну ефективність в роботі. Для багатьох керівник такий надмірний контроль над своїми підлеглими доходить до хворобливих проявів, що тільки псує стосунки, заважає роботі, уповільнює розвиток та професійний ріст обох сторін.

Так трапляється, що надмірний контроль та подібний мікроменеджмент для керівника не завжди помітний. Частіше вони сприймають це як даність: перевірка, нагляд, цензура, порада. Тому найчастіше не розуміють, наскільки надмірність уваги шкодить співробітникам. Чек-ліст симптомів мікроменджера в вас чи вашому керівникові:

  • Керівник постійно перепровіряє деталі та якість виконаної роботи підлеглими.
  • Йому завжди потрібно бути в курсі справи де знаходяться підлеглі, на якій стадії виконання їх завдання, над чим вони зараз працюють.
  • Керівник завжди дорікає, що завдання можна виконати краще, що докладено не всі зусилля чи ресурси.
  • Директор постійно потребує звітів виконаних робіт від підлеглих.
  • Керівник просить додавати його в усі електронні листування.

Помітили за собою подібну поведінку? Необхідно зупинитися прямо зараз. Навіть якщо мікроменеджмент й приносить короткострокові гарні результати, ми не завжди помічаємо вплив на дострокові результати роботи, стосунки в колективі та атмосферу, яка псується з кожним проєктом і, навряд, покращиться надалі. Крім цього мікроменеджер та подібний стиль управління мають свій недолік: вони не в змозі делегувати частину завдань підлеглим, а значить, не можуть розподілити завдання за складностями, надати можливість росту підлеглим, толерантно ставитися до новачків та малодосвідчених спеціалістів.

Типи мікроменеджерів та підхід у співпраці з ними

Якщо вам випала доля співпраці з мікроменеджером не поспішайте засмучуватися та звільнятися з робочого місця. Якщо зрозуміти, що справжня причина такої поведінки мікроменеджера не спрямована на особистісний принцип, а спричинена більше надмірною тривожністю, занепокоєнням та турботою про якість виконання роботи чи тасків, то цілком можна співіснувати з такими керівниками та знайти правильний підхід у співпраці з ними.

Менеджер скерований на результат

Керівник, чий надмірний контроль спрямований на досягнення результату та поставлених цілей. Безумовно, задля досягнення бажаного кінцевого результату, такий керівник може нехтувати інтересами багатьох або благополуччям співробітників. У порядку норми для таких керівників постійні кранчі, понаднормова праця - все, аби команда вкладалася в дедлайни та виконувала чітко поставлені цілі. Якщо співпрацюєте з таким типом керівника, то намагайтесь дотримуватися тайм менеджменту та чіткого розпорядку дня. Намагайтесь не брати на себе кількість роботи, яку можете не встигнути виконати вчасно. Вимагайте від керівника чіткої постановки цілей та завдань, щоб кінцевий результат роботи міг задовольнити очікування обох сторін.

мікроменеджер

Менеджер скерований на стосунки всередині колективу

Такий собі “емпатичний менеджер”, спрямований на налагодження з усіма співробітниками доброзичливих стосунків. Кожний співробітників хотів би працювати у доброзичливого співробітника, одна проблема - доброта заходить занадто далеко, а результативність роботи нехтується. Іншими словами, увага такого керівника націлена не на результат роботи. З таким керівником важко досягти бажаних кінцевих результатів. Через що співробітники втрачають продуктивність, мотивацію, нехтують обов’язками. Якщо ви відчуваєте, що спільна робота з таким керівником починає вас розслабляти й ви відчуваєте відсутність руху та прокрастинацію, то вимагайте від керівника чіткіших дедлайнів, зборів для обговорення, частіших нарад, на яких кожний член команди зможе звітувати про стадії власної роботи над проєктом. Це допоможе команді триматися зібрано та сконцентровано на цілях.

Менеджер скерований дистанційною роботою

Ще один тип менеджера, який скерований недоліками дистанційної роботи: рухливого графіка роботи, труднощів комунікації на дистанції. З таким керівником важко зв’язатися, домовитися про зручні для всіх години для наради тощо. Працівникам в такій ситуації важко зрозуміти, куди рухається команда, як зробити внесок у досягнення мети команди. Брак адекватної комунікації в такому випадку так само вносить свої труднощі. Команда втрачає мотивацію до роботи, втрачає розуміння, хто з команди чим займається та на якій стадії роботи проєкт. В будь-якому випадку, команда потребує абсолютного залучення керівника в робочі процеси команди. Дуже важливо мати розуміння, чому керівник може бути відсутнім, щоб уникнути зайвих образ. Також всій команді слід обговорити з керівником, як зручніше комунікувати з ним, щоб отримувати швидкий зворотний зв’язок.

Менеджер сконцентрований на власних потребах

Такий менеджер зазвичай не любить багато обговорювати з командою їх потреби та проблеми, з якими їм доводиться зіштовхуватися щоденно. Він вважає себе найрозумнішою та найкомпетентнішою людиною в команді, завжди впевнений у своїх висновках і найчастіше не бере до уваги жодних зауважень від команди. До таких людей доволі важко достукатися, особливо якщо він піклується лише про власні потреби. Хочете навчитися співпрацювати з таким менеджером? Не намагайтесь сперечатия з таким керівником, краще за все у вигляді пропозицій та порад подавати йому нові ідеї для покращення комунікації та роботи.

Перш ніж вирішувати, що ваш керівник не підвладний виправленням, спробуйте знайти підхід в комунікації з ним та повсякденній роботі.

Читайте также

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 Август, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Наверх