RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Соискателю
  4. Советы соискателю
  5. Не повністю відповідаєте вимогам до кандидата? Чи подаватися на вакансію?

Не повністю відповідаєте вимогам до кандидата? Чи подаватися на вакансію?

11.01.2022 910
Не повністю відповідаєте вимогам до кандидата? Чи подаватися на вакансію?

Не повністю відповідаєте вимогам до кандидата? Чи подаватися на вакансію?

11.01.2022     910

Кандидати, які звикли розсилати резюме на всі вакансії підряд, обирають не найкращу стратегію для пошуку роботи і працевлаштування. Адже рекрутери не пропускають «всліпу» резюме, а вивчають їх, чи відповідає кандидат заявленим у вакансії вимогам. Виходить, що нерозбірливе розсилання свого резюме ризикує стати ще одним спам-листом на електронну адресу кожної компанії, яка трапилася на шляху такого горе-кандидата.

І навіть якщо ви належите до іншої категорії пошукачів, і розумієте, що розсилати скрізь і всюди своє резюме не варто, у вашому житті все ж може трапитися наступна ситуація. Ви дізналися про досить привабливу для себе вакансію, але змушені констатувати, що повністю усім її вимогам не відповідаєте. Що ж тоді робити, як вчинити оптимально? Давайте розкладемо цю ситуацію по поличкам і з’ясуємо, що тут можна зробити, щоб не втратити чудову нагоду.

Ви нічого не втратите, скоріше навпаки

Поміркуємо, що ви можете отримати у випадку відмови, якщо все ж вирішили подаватися на вакансію (навіть якщо чудово розумієте, що не повністю відповідаєте усім критеріям). Можемо виділити дві вагомі причини, чому ви не будете в програші: по-перше, ви отримаєте в свою сторону корисний зворотний зв’язок, який допоможе скоригувати ваші наступні дії. По-друге, ви розширите коло професійних знайомств, що в подальшому, цілком імовірно, стане вам у нагоді.

Як правильно проаналізувати вакансію?

З’ясуємо, за якими критеріями визначити, наскільки добре ви вписуєтеся в портрет ідеального кандидата, який потрібен саме цій компанії.

Якщо проаналізувати вакансії, які публікують компанії на тематичних ресурсах, соцмережах і т.д., стане зрозуміло, що вимоги до кандидатів можна розділити на дві категорії: обов’язкові і бажані. До обов’язкових віднесемо hard skills і soft skills, до бажаних – особисті побажання компанії до претендента.

Якщо говорити про обов’язкові вимоги, то в кожної конкретної професії вони свої. Наприклад, для рекрутера його hard skills будуть вміння вести переговори і хороші навички командної роботи, а також комунікабельність, вміння приймати оптимальні рішення в короткі терміни та працювати в швидкому темпі. До soft skills рекрутера можна віднести навички проведення співбесід, технічна грамотність на базовому рівні, рівень володіння англійською мовою.

Що стосується бажаних вимог до кандидата, тут уже вимоги можуть відрізнятися від вакансії до вакансії. Адже в кожної компанії свої процеси, задачі, своя корпоративна культура, тому без знання контексту складно говорити про чітко окреслений список вимог. Тут важливо пам’ятати, що за кожною вакансією ховається невирішена проблема, адже компанії бракує саме цієї людини, раз відкрилася ще одна пропозиція на ринку праці. А якщо так, це означає, що компанія зацікавлена у тому, щоб чимшвидше закрити цю позицію. Тому деякими вимогами можна буде знехтувати, якщо ви чудово підійдете по всім основним пунктам. Але як визначити, наскільки критично затребуваною є кожна з вимог?

  • Рекрутер компанії, безумовно, знає, які якості і вміння кандидата є критично важливими. Тому не соромтеся і поцікавтеся про це;
  • Чудово, якщо знаєте людину, яка працює в цій компанії чи, можливо, працювала раніше. Поговоріть із нею, дізнаєтесь багато цікавого – особливо про те, що у вакансії не напишуть;
  • Перегляньте схожі пропозиції на ринку праці, щоб виявити вимоги, які зустрічаються найчастіше. Вони й будуть найвагомішими.

Отже, ретельно проаналізувавши вакансію, яка вам приглянулася, ви побачите, яких навичок вам як фахівцю не вистачає в окремо взятому випадку. Йдемо далі.

Як коректно подати інформацію про свої слабкі сторони

Супровідний лист, який ви додасте до резюме, повинен відповідати наступній цілі: справити гарне враження про себе. Звичайно, на початку листа доведеться визнати, що не володієте повністю усіма вимогами, необхідними для цієї посади. Але обов’язково розкажіть про себе з вигідного боку: наприклад, зазначте, що маєте досвід зі схожими інструментами або які базові навички ви отримали поза основною роботою. Приміром, ви підробляли написанням текстів в інтернеті, займалися кулінарією у вільний час і вчилися реалізовувати свою продукцію через соцмережі і друзів, чи виїжджали потаксувати ввечері, щоб і прокататися вечірнім містом, і гроші підзаробити? Усі ці додаткові варіанти підзаробити теж вимагають певних якостей від людини: і самоорганізації, і мотивації займатися ще однією справою крім основної роботи, та й не тільки. От про ці речі ви й повинні розписати в супровідному листі. Обов’язково додайте, що готові в короткі терміни заповнити прогалини в своїх знаннях і вміннях, чи розвинути нову якість.

Якщо не впевнені у своєму вмінні писати гарні листи, попросіть когось із знайомих із філологічною освітою, щоб той вичитав супровідний лист на наявність помилок, одруківок і незграбних конструкцій. Не забувайте, що добре написаний лист підсилить позитивне враження про вас.

У випадку, якщо справа дійде до співбесіди, проявіть ініціативу, адже кандидат теж має право ставити питання на співбесіді. Поцікавтеся в рекрутера, які знання і навички для цієї посади найважливіші, чи надає компанія ментора для швидкої адаптації новачка до реалій роботи в компанії, чи готові вони дати трохи часу на опанування нового інструментарію. Якщо у вашому професійному досвіді є схожа історія (що вас уже наймали на вакансію «на виріст»), поділіться нею і зазначте, скільки часу ви витратили на те, щоб підтягнутися до стандартів компанії.

Використайте шанс, якщо ви його отримали

А тепер найцікавіше: компанія взяла вас «на виріст», дала шанс себе проявити. Що робити, щоб не змарнувати цей шанс?

Будьте готові викладатися на повну.

Зрозуміло, що до людини, яку беруть в компанію «на виріст», буде прикута додаткова увага. Воно й не дивно, ви ж пообіцяли, ви зобов’язались заповнити усі прогалини в знаннях і вміннях. Тому будьте готові до перепрацювань, і залишатися після роботи, найімовірніше, теж доведеться; і про марш-кидок у питаннях самоосвіти не будемо забувати.

Готові до таких труднощів? Якщо тверезо оцінюєте свої сили і розумієте, що потрібно буде «підналягти», не опустити руки вам допоможе наступна думка: якщо вдасться швидко розвинути потрібні навички, ви завоюєте повагу в очах керівництва і авторитет серед колег. Це чудовий додатковий бонус, який, можливо, визначить усю вашу подальшу кар’єру в цій компанії. В одній із попередніх статей більш детально розкрито цей момент. Якщо вам цікаво, зазирніть до статті, щоб дізнатися про найважливіші рекомендації, як швидко просуватися кар’єрними сходами.

Максимально деталізуйте очікування від вас.

Процес адаптації новачків у кожній компанії влаштований по-своєму. В одній компанії стажер буде отримувати фідбеки про свою роботу протягом усього випробувального періоду, в іншій він отримає зворотний зв’язок лише наприкінці стажування. Ще можливий такий варіант, що в компанії ці процеси не налагоджені, і вам доведеться самому проявити ініціативу.

Тому заплануйте зустріч із менеджером, навіть якщо її заздалегідь не передбачено. Поясніть причину зустрічі, детально розпитайте, яких результатів від вас очікують, скільки часу вам виділять на опанування нових знань і вмінь, поцікавтеся про ментора для себе.

Менторство – це важливо.

До речі, необов’язково знаходити ментора у самій компанії. Якщо з цим питанням виникнуть труднощі, ви завжди можете пошукати таку людину поза компанією. Але у будь-якому випадку не скидайте це питання з рахунків, адже досвідчений наставник «набив синці» там, де ви тільки готуєтеся це зробити. Тому його досвід і поради можуть виявитися дуже цінними.

Менторство - це важливо

Окрім власне професійних порад, ментор може психологічно підтримати вас: наприклад, нагадавши вам у моменти сумнівів, що помилятися – це нормально, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить. І підкріпить історією зі свого досвіду.

Підготуйте план навчання і дотримуйтесь його.

Якщо в компанії не потурбувалися про те, щоб забезпечити вас підготовленими відеолекціями і матеріалами, надати менторську підтримку та систему індивідуального розвитку – це означає, що вам потрібно самотужки створити власний план навчання і дотримуватися його. Заодно чудово пропрацюєте навички тайм-менеджменту, які затребувані на будь-якій відповідальній посаді.

Якщо ж із менторством вам пообіцяли допомогти, в такому разі поговоріть-проконсультуйтесь з вашим наставником, як ефективніше продумати план навчання.

Налагодьте ефективний канал комунікації.

Мова про постійний зворотний зв’язок від компанії стосовно вашого прогресу, успіхів та досягнень. Ідеальний варіант – це налагодити «безперервний» фідбек, коли ваш безпосередній менеджер приділятиме вам час бодай один раз на тиждень. Знову ж таки, проявіть ініціативність і вирішіть це питання, якщо в компанії не надто надають цьому значення. Адже це потрібно передусім вам самим.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх