За останні роки соцмережі перетворилися в щось значно більше, ніж просто засіб комунікації з іншими людьми. Ми не уявляємо життя без соцмереж – принаймні, більшість з нас. Взяти хоча б для прикладу застосунок ТікТок, який за період пандемії швидко підкорив серця молоді та став беззаперечним лідером у списку соцмереж, якими вони користуються.
А це означає, що соцмережі дають багато простору для пошуку роботи. За умови, якщо правильно їх використовувати. Тому давайте поговоримо у цій статті про те, як заводити знайомства з потрібними людьми, як шукати роботу в соцмережах і як плекати у соцмережах свою професійну репутацію.
Якщо говорити простими словами, цей термін доречно застосовувати до діяльності, спрямованої на обмін інформацією між людьми, які мають спільні інтереси (професійні чи ні, це вже інше питання). Тобто це мистецтво знайомитися і підтримувати товариські відносини з людьми. Дехто тлумачить цей термін неправильно, уявляючи нетворкера в образі людини, основною ціллю якої після знайомства і вручення візитки є «впарювання» якихось речей чи послуг. Але ж це не так, і головним правилом якісного нетворкінгу є вміння розказати про себе і, що головне, правильно донести про свою цінність іншим людям.
Доцільність налагодження корисних контактів між людьми обґрунтував ще у сімдесятих роках ХХ-го століття Марк Грановеттер, американський соціолог. Його робота «Сила слабких зв’язків» і досі залишається однією з найцитованіших досліджень на цю тему в світі. Згідно цієї концепції, слабкі зв’язки між людьми відіграють більшу роль, ніж сильні зв’язки. Сильні зв’язки – це близькі люди, друзі, родичі, а слабкі зв’язки – це взаємини між сусідами, знайомими знайомих, колегами і т.д. І саме через слабкі зв’язки, як правило, відбувається обмін дійсно важливою інформацією, бо друзі та родичі, тобто наші зв’язки, транслюють практично ту саму інформацію, що й ми самі.
Як це працює на практиці? Приміром, ви познайомилися з кимось на урочистій події в когось із своїх друзів. Через деякий час ви цілком випадково зустрічаєте цю людину, п’єте разом каву, говорите про те про се і розповідаєте, що перебуваєте наразі в пошуках роботи. Ця людина просить розповісти, чим ви займаєтеся і чим хотіли б займатися (як приклад), а потім через тиждень-другий вам приходить повідомлення в соцмережах, що його друг чи подруга звільнилися і їхня посада може підійти вам. Або в компанії, де він працює чи працює хтось із його друзів, з’явилася вакансія, яка вам, швидше за все, чудово підійде.
Ось так працює сила слабких зв’язків. А соцмережі – це ж багатомільйонна аудиторія потенційних знайомих, до яких тільки потрібно правильно підійти. Знайомитися не перезнайомитися, чи не так? Тому навички нетворкінгу знадобляться для пошуку роботи в соцмережах, а знаєте чому? Коли нетворкер потрапляє у кімнату, повну людей, він побачить їх усіх не в образі нудних незнайомців, він побачить безліч потенційних можливостей: один із присутніх працює фотографом, інший – водієм таксі, а ця дівчина працює вчителькою, а інша – рекрутеркою… І так далі. Кожна людина може бути корисною вам у майбутньому, тому важливо усвідомлювати це та вміти використовувати це знання з користю для себе.
Якщо у вас створення свого власного бренду асоціюється тільки з вихвалянням – вам не завадить прочитати наступний абзац.
Репутація – це про те, як до вас ставляться інші люди. А ідея особистого бренду полягає в тому, щоб інші люди знали, хто ви як фахівець, що ви вмієте і на що здатні. Тобто про вихваляння як такі тут не йдеться. Просування особистого бренду в соцмережах – це спосіб продемонструвати свою самобутність, розповісти спільноті френдів про що ви мрієте, на чому знаєтеся, чого хочете досягти в житті і кар’єрі. Особиста сторінка в соцмережах, як і створення спільноти – це потужний рупор і спосіб трансляції вашого «Я» на весь світ. За умілого використання він може принести фантастичний результат. Але пам’ятаємо про чудову формулу: діяти, а не лише розповідати. Тобто не одними словами, а й підкріплюючи конкретними вчинками, про які ви розповісте на своїй сторінці так уміло, щоб у людей складалося правильне враження про вас. І, звісно, щоб їм захотілося після цього з вами ближче познайомитися.
Як би вам цього не хотілося, але потенційні роботодавці чи партнери обов’язково зазирнуть на ваші акаунти в соцмережах, як мінімум з цікавості. То чому б не попрацювати сумлінно над тим, щоб виглядати в їхніх очах справжнім професіоналом своєї справи? Якщо люди знатимуть, чим ви займаєтеся, яких результатів умієте досягати – вони неодмінно звернуться до вас, якщо з’явиться така необхідність.
Безумовно, що впливає. І навіть дуже сильно впливає, адже знання мови розширює потенційне коло ваших знайомих. За допомогою Фейсбук чи LinkedIn ви можете познайомитися із цікавими людьми з різних куточків світу, налагодити з ними комунікацію і поцікавитися заодно за роботу. Не забувайте і за той факт, якщо у співрозмовника виникне велика симпатія до вас, він може проявити активність в пошуку роботи, адже для людей, які нам подобаються і які нам імпонують – нам нічого не шкода, як вважаєте?
Тому поглиблення знань з англійської мови й надалі залишається актуальним питанням в нашій країні. Та й не лишень англійської, зрештою. Багато людей на піку популярності корейських серіалів захопилися вивченням корейської. Так, на роботу в цю країну можна поїхати, знаючи лише англійську, але знання саме корейської відкриє безліч нових дверей. І так можна сказати про будь-яку іноземну мову.
Перш за все усвідомте, що процес пошуку роботи – це теж діяльність. Причому енергозатратна, особливо якщо ви прийняли рішення перекваліфікуватися з однієї сфери в іншу, чи змінити компанію. Приготуйтеся до того, що вам доведеться вкласти у цю справу час та зусилля, адже одне лиш написання і редагування дописів для своїх сторінок у соцмережах забере чимало часу.
І щоб не перегоріти з цим ділом, вибудуйте собі певну стратегію: приміром, розплануйте поетапно усі свої дії, закріпіть за кожним днем тижня якесь завдання. Так, у понеділок ви оновлюєте резюме, у вівторок – створюєте профіль у LinkedIn і наповнюєте його важливою інформацією, в середу пишете кілька дописів для сторінки на Фейсбуці. Основну думку, будемо вважати, ви вловили, а вона звучить так: запорука успіху – це регулярність прикладених вами зусиль, помножена на час, який ви приділили на пошук роботи.
Переконайтеся, що ваша сторінка відповідає усьому вищесказаному: потенційний роботодавець, потрапляючи до вас на віртуальну гостину, одразу бачить, що ви за людина, чим займаєтеся в житті, що любите і які ваші інтереси.
Дескриптор, тобто опис про себе (розташовується одразу під фотографією). Можливо, ви зауважували, що на сторінках «розкручених» людей цей маленький блок тексту обов’язково заповнений коротким інфо про них чи їхню діяльність. Іноді вказуються мобільні телефони для зв’язку або персональний сайт. Уже з цієї інформації можна багато сказати про конкретну людину, чи не так?
Досвід роботи – цей пункт в жодному разі не ігноруйте, якщо розраховуєте на відшукати достойну роботу за допомогою соцмереж. Звичайно, заповнювати цей розділ потрібно грамотно, і не перераховувати геть усе, що стосується вашого навчання та роботи. Деякі люди по декілька шкіл вказують, у яких навчалися – і це зайве. Декілька останніх компаній, у яких ви працювали, буде цілком достатньо. Не забудьте вказати ВНЗ, у якому навчалися.
Багато людей недооцінюються силу обкладинки, в той час як з фото більш-менш усе зрозуміло. Але і фото, і обкладинка, особливо якщо гармоніюють та «перекликаються» між собою – є сильними візуальними інструментами, які без слів розкажуть потенційним роботодавцям чи клієнтам, який ви професіонал. Звичайно, фото не повинно бути п’ятирічної давнини.
Тепер про контент. Якщо прагнете справити хороше враження на майбутніх роботодавців, почистіть свою сторінку, якщо є така потреба, від інформаційного «сміття»: усіх цих безглуздих тестів, глибокодумних цитат і рецептів. Такими речами можна ділитися з друзями в приватних повідомленнях, але аж ніяк не виставляти на загальний огляд. Старі невдалі світлини – теж сміливо відправляйте в кошик.
Якщо говоримо про генерування якісного контенту, пишіть дописи наступної тематики:
Вам також доведеться підписатися на корисні сторінки і відстежувати появу важливої інформації. Дотримуйтеся активної стратегії пошуку роботи: окрім соцмереж, відвідуйте профільні події, заводьте корисні знайомства офлайн та притримуйтесь розробленого плану дій.
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.