Ознаки недобросовісного роботодавця, або як розпізнати компанію, яка не варта вашого часу
У кожного з нас своє поняття «гарна робота». Проте, усіх, хто шукає вакансії, об'єднує бажання знайти перспективну посаду і порядних керівників, чиї обіцянки не будуть іти всупереч з реальними умовами праці для підлеглих. На жаль, не всі роботодавці відповідають цим визначенням. І чим раніше людина зрозуміє, що натрапила на недобросовісну компанію, тим менше витратить на неї часу, нервів і сил. Але потрібно навчитися розпізнавати такі «проблемні» випадки.
Неблагонадійні роботодавці класифікуються на три основні види:
Рекомендуємо ознайомитися з їх визначеннями детальніше, щоб захистити себе від контактів з подібними екземплярами
Відмінною рисою таких роботодавців є бажання знайти універсального працівника при найменших витратах. Обіцяна зарплата – зазвичай відвертий мізер, але може бути приваблива приписка у вигляді «+» або «перспектива зростання». Останні слова виявляються не більше ніж утопією, насправді співробітник буде гарувати за копійки рік-два, а потім піде, зрозумівши безпросвітність свого становища.
В оголошеннях скнар можуть бути фрази «хочуть заробляти і вміють працювати», вимога досвіду від 2-4 років і довгий перелік функцій, які повинен виконувати працівник (завдання зазвичай тягнуть на 2-3 осіб) – і все це при мінімальній заробітній платі, яка згодилася б для стажера-початківця. Офіс таких компаній теж видає патологічне бажання керівника заощадити на всьому – оренді комфортної будівлі, ремонті, меблях, оргтехніці тощо. Характерною ознакою подібних підприємств є активна зміна кадрів, співробітники не витримують спартанських умов і мізерної зарплатні.
Такий тип роботодавців чимось схожий на скнар, але в цьому разі байки стосуються не тільки перспектив, а й буквально всього. Представники «казкових» компаній складають настільки фантастичні історії про кар'єрний зріст, зарплатню «без стелі», можливості самореалізації і підтримку своїх співробітників, що хочеться слухати вічно. Отже, брехливі роботодавці вербують наївних шукачів, які в гонитві за міражем можуть працювати роками за мізерну ставку. Ставки може не бути зовсім – часом увесь заробіток людини складає відсоток від проданих товарів.
До того ж на організацію праці вони не так скупляться, як скнари. Офіс може бути більш або менш комфортним, іноді роботодавець навіть готовий вкласти кошти в якісь курси для розвитку співробітників, але це триває недовго (якщо взагалі доходить до справи). Далі персоналу доведеться виконувати повний спектр своїх функцій і сподіватися на «безмежні перспективи, дорогі замовлення, ЗП з п'ятьма нулями».
Це найбільш нестандартний і неочікуваний тип роботодавців. Вони зазвичай змінюють напрямок і сферу своєї зайнятості, тому нарватися на одну й ту ж компанію можна повторно.
Атмосфера в таких компаніях досить сприятлива, але «розумний» шеф демонструє гіперактивність менеджменту, задаючи завдання пачками.
Працювати з «невизначеними» роботодавцями складно. Мало того, що не встигаєш зрозуміти чергову креативну ідею начальства, так ще й не знаєш, за виконання яких справ братися перш за все, чи актуальні вони загалом. На новачків зазвичай навалюється шквал завдань, і про планування часу залишається тільки мріяти. З такої ситуації два виходи: бігти геть в пошуках іншого роботодавця або залишатися восьминогом, здатним робити все і відразу.
Багатьом з нас знайомі перераховані вище ознаки поганого керівника або компанії, на яку не варто витрачати час. Уникнути повторення помилок можна, перевіряючи репутацію та відгуки на потенційного роботодавця. Їх можна знайти в Інтернеті або серед знайомих. І, звичайно, варто використовувати надійні й перевірені джерела пошуку вакансій, такі як Jobs.ua.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.