Ознаки недобросовісного роботодавця, або як розпізнати компанію, яка не варта вашого часу
У кожного з нас своє поняття «гарна робота». Проте, усіх, хто шукає вакансії, об'єднує бажання знайти перспективну посаду і порядних керівників, чиї обіцянки не будуть іти всупереч з реальними умовами праці для підлеглих. На жаль, не всі роботодавці відповідають цим визначенням. І чим раніше людина зрозуміє, що натрапила на недобросовісну компанію, тим менше витратить на неї часу, нервів і сил. Але потрібно навчитися розпізнавати такі «проблемні» випадки.
Неблагонадійні роботодавці класифікуються на три основні види:
Рекомендуємо ознайомитися з їх визначеннями детальніше, щоб захистити себе від контактів з подібними екземплярами
Відмінною рисою таких роботодавців є бажання знайти універсального працівника при найменших витратах. Обіцяна зарплата – зазвичай відвертий мізер, але може бути приваблива приписка у вигляді «+» або «перспектива зростання». Останні слова виявляються не більше ніж утопією, насправді співробітник буде гарувати за копійки рік-два, а потім піде, зрозумівши безпросвітність свого становища.
В оголошеннях скнар можуть бути фрази «хочуть заробляти і вміють працювати», вимога досвіду від 2-4 років і довгий перелік функцій, які повинен виконувати працівник (завдання зазвичай тягнуть на 2-3 осіб) – і все це при мінімальній заробітній платі, яка згодилася б для стажера-початківця. Офіс таких компаній теж видає патологічне бажання керівника заощадити на всьому – оренді комфортної будівлі, ремонті, меблях, оргтехніці тощо. Характерною ознакою подібних підприємств є активна зміна кадрів, співробітники не витримують спартанських умов і мізерної зарплатні.
Такий тип роботодавців чимось схожий на скнар, але в цьому разі байки стосуються не тільки перспектив, а й буквально всього. Представники «казкових» компаній складають настільки фантастичні історії про кар'єрний зріст, зарплатню «без стелі», можливості самореалізації і підтримку своїх співробітників, що хочеться слухати вічно. Отже, брехливі роботодавці вербують наївних шукачів, які в гонитві за міражем можуть працювати роками за мізерну ставку. Ставки може не бути зовсім – часом увесь заробіток людини складає відсоток від проданих товарів.
До того ж на організацію праці вони не так скупляться, як скнари. Офіс може бути більш або менш комфортним, іноді роботодавець навіть готовий вкласти кошти в якісь курси для розвитку співробітників, але це триває недовго (якщо взагалі доходить до справи). Далі персоналу доведеться виконувати повний спектр своїх функцій і сподіватися на «безмежні перспективи, дорогі замовлення, ЗП з п'ятьма нулями».
Це найбільш нестандартний і неочікуваний тип роботодавців. Вони зазвичай змінюють напрямок і сферу своєї зайнятості, тому нарватися на одну й ту ж компанію можна повторно.
Атмосфера в таких компаніях досить сприятлива, але «розумний» шеф демонструє гіперактивність менеджменту, задаючи завдання пачками.
Працювати з «невизначеними» роботодавцями складно. Мало того, що не встигаєш зрозуміти чергову креативну ідею начальства, так ще й не знаєш, за виконання яких справ братися перш за все, чи актуальні вони загалом. На новачків зазвичай навалюється шквал завдань, і про планування часу залишається тільки мріяти. З такої ситуації два виходи: бігти геть в пошуках іншого роботодавця або залишатися восьминогом, здатним робити все і відразу.
Багатьом з нас знайомі перераховані вище ознаки поганого керівника або компанії, на яку не варто витрачати час. Уникнути повторення помилок можна, перевіряючи репутацію та відгуки на потенційного роботодавця. Їх можна знайти в Інтернеті або серед знайомих. І, звичайно, варто використовувати надійні й перевірені джерела пошуку вакансій, такі як Jobs.ua.
Для наших Кращих Роботодавців!
Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.
Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!
Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.
Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.