Напевно не знайдеться такої людини, яка б не мріяла відкрити власний бізнес і перестати працювати на «дядька». Але якими навичками повинна володіти людина, яка хоче відкрити власну справу? А які навички можна розвинути? Давайте дізнаємося.
Звичайно, ту ж саму віру чи план реалізації ідеї можна розвинути з часом, поступово – але все ж краще, якщо ці навички є у вас «зі старту».
«Навіщо мужність та віра в бізнесі, я ж не релігійну секту збираюся заснувати», скептично зауважить хтось. А ось навіщо вони потрібні: мужність – щоб наважитися і розпочати задумане, а віра в свої сили – щоб продовжити рухатися до мети, долаючи всі труднощі.
Ваша мотивація слугує найважливішим рушієм у створенні і просуванні вашого бізнесу. Ви знаєте, навіщо вам це потрібно – просто заробити грошей, перетворити улюблене хобі в прибутковий бізнес тощо. Усвідомлення цього й рухає підприємця-початківця вперед.
Звичайно, окрім привабливої ідеї потрібен бізнес-план, як її реалізувати. Це як у світі літератури: ідея роману, навіть дуже гарного роману, становить відсотків 2-5% від кінцевого, вже реалізованого, задуму. Решта 92-95% – наполеглива праця, долання труднощів, підбадьорювання самого себе і пошуки вирішення тих чи інших ситуацій. Думати, що передбачили все одразу – помилково; думати, що план ідеальний і не потребуватиме коректив у майбутньому – теж помилково; починати справу без уявлення про бюджет бізнесу і цільової аудиторії – теж помилка; і так далі. Підприємець вчиться постійно – на своїх і чужих помилках (краще своїх не мати, звісно, хоча це доволі дискусійне питання), вчиться на кейсах успішних підприємців. Переймати чужий досвід – в цьому немає нічого поганого. І це не крадіжка ідей чи технологій, зрештою. Бути відкритим до всього нового – теж чудова риса успішного підприємця і добре, якщо вона у вас розвинута від природи.
Будемо чесними – думка мати грубі гроші в кишені приваблює всіх без винятку, хто мріє створити власний бізнес. Але гроші не повинні бути єдиною ціллю. Те, чим ви захочете займатися, відкриваючи вашу справу – повинно реально вас цікавити. І чим сильніше, тим краще. Вас може надихати продукт, який ви плануєте створювати, чи надихати цільова аудиторія або ще щось – що завгодно, але ви повинні любити те, що робите.
Навички комунікації, звісно, можна розвинути. Але поки навіть помірно конфліктна людина може «розгубити» цінні зв’язки, полаявшись із кимось в ситуації, якої взагалі можна було уникнути – комунікабельні люди легко обійдуть ці «гострі кути». Такі люди займаються тим, що налагоджують ділові зв’язки, а не розривають спідкуваггя, бо під впливом емоцій тут-і-зараз їм щось дуже не сподобалося. Добре, якщо вміння ладити з людьми є у вас по замовчуванню. Якщо ж немає – що ж, доведеться над цим вмінням попрацювати. Адже бізнес – це зв’язки, це вміння домовлятися з іншими людьми, щоб усім було вигідно: і вам, і вашим клієнтам та партнерам.
Багатьом видатним підприємцям, амбітним письменникам чи художникам не вірили, коли ті казали, що хочуть підкорити Олімп у своїй царині діяльності. Але вони мали амбіції і докладали великих зусиль, щоб їх реалізовувати. Приміром, відкриваючи кав’ярню у своєму районі міста, навряд чи це кінцева мета вашого бізнесу. Зробити так, щоб бізнес масштабувався і виріс на територію району, області, країни і навіть більше, вийшов на міжнародні ринки – в ідеалі треба прагнути до максимуму.
Перерахуємо ті навички, які знадобляться по замовчуванню – звісно, вони розвиватимуться в процесі, як у комп’ютерній грі, від рівня до рівня:
Допитливість у всьому, готовність зануритися в складну проблему, щоб знайти найефективніше її рішення – це теж ознаки того, що у вас вийде відкрити власний бізнес. І навіть якщо ваші батьки не були заможними, не змогли накопичити значний капітал для старту вашого бізнесу – це не причина засмучуватися. Гроші можна заробити навіть в найскладніші часи, якщо докласти кмітливості та спостережливості. Розвивайте критичне мислення і вміння аналізувати інформацію – а щоб довго не розповідати, краще переконайтеся в цьому на прикладі 1-го сезону серіалу «Кремнієва долина». Це комедійний серіал про розробників програмного забезпечення з каліфорнійської Кремнієвої долини. В серіалі дуже цікаво показано, як герої раз за разом потрапляють у різні халепи, намагаючись заснувати власний інноваційний стартап. Зверніть увагу на мільярдера-інвестора, особливо епізод з кунжутовим насінням і цикадами. Ось так, здавалося б, просто, елегантно і геніально багаті люди роблять пристойні гроші фактично на рівному місці, всього лиш застосувавши навички критичного та аналітичного мислення. І заодно за переглядом серіалу піднімете собі настрій; серії, між іншим, тривають по 20 хвилин, так що багато часу перегляд першого сезону не забере.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.