Напевно не знайдеться такої людини, яка б не мріяла відкрити власний бізнес і перестати працювати на «дядька». Але якими навичками повинна володіти людина, яка хоче відкрити власну справу? А які навички можна розвинути? Давайте дізнаємося.
Звичайно, ту ж саму віру чи план реалізації ідеї можна розвинути з часом, поступово – але все ж краще, якщо ці навички є у вас «зі старту».
«Навіщо мужність та віра в бізнесі, я ж не релігійну секту збираюся заснувати», скептично зауважить хтось. А ось навіщо вони потрібні: мужність – щоб наважитися і розпочати задумане, а віра в свої сили – щоб продовжити рухатися до мети, долаючи всі труднощі.
Ваша мотивація слугує найважливішим рушієм у створенні і просуванні вашого бізнесу. Ви знаєте, навіщо вам це потрібно – просто заробити грошей, перетворити улюблене хобі в прибутковий бізнес тощо. Усвідомлення цього й рухає підприємця-початківця вперед.
Звичайно, окрім привабливої ідеї потрібен бізнес-план, як її реалізувати. Це як у світі літератури: ідея роману, навіть дуже гарного роману, становить відсотків 2-5% від кінцевого, вже реалізованого, задуму. Решта 92-95% – наполеглива праця, долання труднощів, підбадьорювання самого себе і пошуки вирішення тих чи інших ситуацій. Думати, що передбачили все одразу – помилково; думати, що план ідеальний і не потребуватиме коректив у майбутньому – теж помилково; починати справу без уявлення про бюджет бізнесу і цільової аудиторії – теж помилка; і так далі. Підприємець вчиться постійно – на своїх і чужих помилках (краще своїх не мати, звісно, хоча це доволі дискусійне питання), вчиться на кейсах успішних підприємців. Переймати чужий досвід – в цьому немає нічого поганого. І це не крадіжка ідей чи технологій, зрештою. Бути відкритим до всього нового – теж чудова риса успішного підприємця і добре, якщо вона у вас розвинута від природи.
Будемо чесними – думка мати грубі гроші в кишені приваблює всіх без винятку, хто мріє створити власний бізнес. Але гроші не повинні бути єдиною ціллю. Те, чим ви захочете займатися, відкриваючи вашу справу – повинно реально вас цікавити. І чим сильніше, тим краще. Вас може надихати продукт, який ви плануєте створювати, чи надихати цільова аудиторія або ще щось – що завгодно, але ви повинні любити те, що робите.
Навички комунікації, звісно, можна розвинути. Але поки навіть помірно конфліктна людина може «розгубити» цінні зв’язки, полаявшись із кимось в ситуації, якої взагалі можна було уникнути – комунікабельні люди легко обійдуть ці «гострі кути». Такі люди займаються тим, що налагоджують ділові зв’язки, а не розривають спідкуваггя, бо під впливом емоцій тут-і-зараз їм щось дуже не сподобалося. Добре, якщо вміння ладити з людьми є у вас по замовчуванню. Якщо ж немає – що ж, доведеться над цим вмінням попрацювати. Адже бізнес – це зв’язки, це вміння домовлятися з іншими людьми, щоб усім було вигідно: і вам, і вашим клієнтам та партнерам.
Багатьом видатним підприємцям, амбітним письменникам чи художникам не вірили, коли ті казали, що хочуть підкорити Олімп у своїй царині діяльності. Але вони мали амбіції і докладали великих зусиль, щоб їх реалізовувати. Приміром, відкриваючи кав’ярню у своєму районі міста, навряд чи це кінцева мета вашого бізнесу. Зробити так, щоб бізнес масштабувався і виріс на територію району, області, країни і навіть більше, вийшов на міжнародні ринки – в ідеалі треба прагнути до максимуму.
Перерахуємо ті навички, які знадобляться по замовчуванню – звісно, вони розвиватимуться в процесі, як у комп’ютерній грі, від рівня до рівня:
Допитливість у всьому, готовність зануритися в складну проблему, щоб знайти найефективніше її рішення – це теж ознаки того, що у вас вийде відкрити власний бізнес. І навіть якщо ваші батьки не були заможними, не змогли накопичити значний капітал для старту вашого бізнесу – це не причина засмучуватися. Гроші можна заробити навіть в найскладніші часи, якщо докласти кмітливості та спостережливості. Розвивайте критичне мислення і вміння аналізувати інформацію – а щоб довго не розповідати, краще переконайтеся в цьому на прикладі 1-го сезону серіалу «Кремнієва долина». Це комедійний серіал про розробників програмного забезпечення з каліфорнійської Кремнієвої долини. В серіалі дуже цікаво показано, як герої раз за разом потрапляють у різні халепи, намагаючись заснувати власний інноваційний стартап. Зверніть увагу на мільярдера-інвестора, особливо епізод з кунжутовим насінням і цикадами. Ось так, здавалося б, просто, елегантно і геніально багаті люди роблять пристойні гроші фактично на рівному місці, всього лиш застосувавши навички критичного та аналітичного мислення. І заодно за переглядом серіалу піднімете собі настрій; серії, між іншим, тривають по 20 хвилин, так що багато часу перегляд першого сезону не забере.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».