Нова робота – це завжди певний рівень стресу. Хтось більше хвилюється, хтось менше, але всім нам хочеться сподобатися майбутнім колегам і роботодавцю, чи не так? Крім цього, прийти працювати в чужу для себе компанію – це можна сприймати як своєрідний вихід із зони комфорту. Коротше, з якого боку не поглянь – причин для хвилювання предостатньо.
І поряд з цими моментами ми свідомо чи несвідомо задаємось питанням – а в достойну компанію я потрапив/потрапила? Чи справді тут все так чудово, як розказував мені ейчар на співбесіді? Адже часто трапляється так, що підводні камінці – а то й добрячі каменюки – виявляються вже в процесі роботи. І нікому з нас не хочеться згаяти безцінний час свого життя в компанії, у якій не цінують своїх працівників. Тому давайте виділимо ті характерні ознаки, які свідчать про те, що ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Перед тим, як влаштуватися в ту чи іншу компанію, ви ж поцікавилися про неї в Інтернеті? Можливо, опитали знайомих чи друзів, які працювали там? Якщо компанія турбується про свою репутацію, то відгуки, безсумнівно, будуть практично позитивними. Чому «практично позитивними»? Бо завжди – завжди! – знайдеться людина, якій не вгодиш. Але якщо в компанії більше 90% чудових відгуків, це свідчить про те, що ви працевлаштувалися в хорошу компанію.
І тут усе зрозуміло. Якщо компанія, в яку ви влаштувалися чи тільки плануєте це зробити, турбується про своїх працівників, вона з моменту першого знайомства демонструватиме відкритість і прозорість. Але як це розпізнати? Давайте пройдемося по окремим пунктам.
Якщо ви бачите, що працівники компанії дотримуються усіх цих пунктів – будьте певні, ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Це означає, що з першого дня роботи до вас ставляться як до повноцінного члена колективу. Як це проявляється не на словах, а на ділі? Це виявляється наступним чином: ваше робоче місце оснащене як годиться, системний адміністратор приходить і налаштовує ваш обліковий запис, роз’яснює інші нюанси. Така увага до вас – це хороший знак, бо тільки так ви зможете швидше адаптуватися в колективі і приступити до виконання своїх прямих обов’язків.
Ще одна ознака того, що ви працевлаштувалися в гідну компанію – до вас направляють ментора чи ейчара, до якого ви завжди можете звернутися з робочими питаннями, а вони детально і ґрунтовно все вам роз’яснять і допоможуть. Це нормально: зрештою, так і повинно бути. Бо в порядній компанії чудово розуміють, що від швидкості вашої адаптації напряму залежатиме ваша подальша продуктивність в компанії. А, значить, і продуктивність компанії в цілому.
Компанії, які вміють налагодити ефективний комунікаційний процес, активно впроваджують ігровий елемент в практику адаптації нових співробітників. Якщо вам пропонують пройти якийсь жартівливий квест, щоб таким чином ви отримали своєрідну «ініціацію», або ж пропонують пройтися по усім пунктам «карти новачка» (підписатися на акаунти в соцмережах, отримати фірмову чашку і перепустку) – це означає, що в компанії дбають про своїх людей. Ігровий елемент завжди зближує людей – чи то в дитячому віці, чи то в дорослому.
Що це означає? Кожна компанія володіє певним набором програм та інших інструментів, через які здійснює свою діяльність, зберігає дані і опрацьовує масиви інформації. Це й аналітичні інструменти, чи програми для спілкування з клієнтами, і т.д. Чим швидше вас інтегрують у розуміння усіх цих процесів і програм, які використовуються в роботі компанії, тим легше буде і вам, і вашому керівництву.
Сюди можемо також віднести ознайомлення з корпоративною етикою компанії, її традиціями і пам’ятними датами. Також вважайте, що в гідній компанії наприкінці першого робочого дня з вами обов’язково поспілкується ваш ментор. Поцікавиться, як минув день, чи маєте все необхідне для роботи, чи добре почувалися протягом цього дня.
Гідна компанія цінує працівників, і особливо – перспективних, які мають талант в тій чи іншій сфері діяльності. Керівництво такої компанії розуміє, що конкуренти теж не дрімають, і за цінним співробітником хедхантери можуть розгорнути справжнє полювання, переманюючи до себе вищою зарплатою, кращими умовами для особистісного розвитку і т.д.
А ще – ейджизм, повага до протилежної статі, ваших релігійних вподобань і т.д. До речі, саме тому й титульне зображення для цієї статті підібране невипадкове. Рукостискання – це символ приязного ставлення, символ того, що до вас віднесуться в компанії як до рівного, незважаючи на колір шкіри, гендер чи вік. Для жінок це теж дуже важливе питання, адже кожній представниці прекрасної статі буде приємно працювати з колегами, які поважають її як особистість, а не розглядають виключно як об’єкт сексуальних домагань. Жодна жінка, яка поважає себе і свої приватні кордони, не зможе почуватися в такій ситуації комфортно.
Тому ці важливі моменти – теж чудова ознака того, що ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Якщо працівник часто хворіє, це суцільні збитки для компанії. Тому в таких компаніях розуміють, що кожного працівника потрібно забезпечити медичним страхуванням. А що входить в пакет медстрахування, які медпослуги пропонує компанія за свій рахунок (чи, можливо, вона їх тільки частково покриває) – обов’язково поцікавтеся в ейчара ще на етапі співбесіди. Це питання надзвичайно актуальне в наш час, чи не так? Зрештою, це питання у всі часи не повинно втрачати актуальності.
Чудово, якщо в медпакет входитимуть безкоштовні сеанси масажу та фізіотерапії. Стосовно вакцинації теж варто поцікавитися. А втім, у такій компанії вам самі все розкажуть. Ще на етапі співбесід.
Звичайно, також можемо віднести сюди і зручну кухню для обідів, і кімнату відпочинку, де можна пограти на приставці чи в пінг-понг. Якщо компанія дійсно турбується про здоров’я працівників, вам обов’язково запропонують відвідувати безкоштовно нехай і невеликий, але фітнес-зал. А скільки для «залізного щастя» потрібно, скажіть на милість? Штанга зі стійкою, лавка для жиму, трохи різнокаліберних гантелей, скакалка, м’яч для фітнесу – і вже можна зекономити на відвідуванні тренажерного залу, а заощаджені таким чином гроші краще витратити… ну це ви вже самі вирішуйте, куди вам краще витратити зекономлені кошти.
У цій статті поговоримо на таку важливу тему, як будувати команду мрії.
Дізнайтеся про бадді-систему докладніше разом із порталом працевлаштування Jobs.ua.
Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує зазирнути за ширму «творчого» письма ШІ і з’ясувати, чому справді талановитим письменникам і журналістам нема про що турбуватися.
Ці спеціальності вельми часто плутають. В цій статті розберемося, чим схожі ці професії, а в яких моментах вони суттєво відрізняються.