Нова робота – це завжди певний рівень стресу. Хтось більше хвилюється, хтось менше, але всім нам хочеться сподобатися майбутнім колегам і роботодавцю, чи не так? Крім цього, прийти працювати в чужу для себе компанію – це можна сприймати як своєрідний вихід із зони комфорту. Коротше, з якого боку не поглянь – причин для хвилювання предостатньо.
І поряд з цими моментами ми свідомо чи несвідомо задаємось питанням – а в достойну компанію я потрапив/потрапила? Чи справді тут все так чудово, як розказував мені ейчар на співбесіді? Адже часто трапляється так, що підводні камінці – а то й добрячі каменюки – виявляються вже в процесі роботи. І нікому з нас не хочеться згаяти безцінний час свого життя в компанії, у якій не цінують своїх працівників. Тому давайте виділимо ті характерні ознаки, які свідчать про те, що ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Перед тим, як влаштуватися в ту чи іншу компанію, ви ж поцікавилися про неї в Інтернеті? Можливо, опитали знайомих чи друзів, які працювали там? Якщо компанія турбується про свою репутацію, то відгуки, безсумнівно, будуть практично позитивними. Чому «практично позитивними»? Бо завжди – завжди! – знайдеться людина, якій не вгодиш. Але якщо в компанії більше 90% чудових відгуків, це свідчить про те, що ви працевлаштувалися в хорошу компанію.
І тут усе зрозуміло. Якщо компанія, в яку ви влаштувалися чи тільки плануєте це зробити, турбується про своїх працівників, вона з моменту першого знайомства демонструватиме відкритість і прозорість. Але як це розпізнати? Давайте пройдемося по окремим пунктам.
Якщо ви бачите, що працівники компанії дотримуються усіх цих пунктів – будьте певні, ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Це означає, що з першого дня роботи до вас ставляться як до повноцінного члена колективу. Як це проявляється не на словах, а на ділі? Це виявляється наступним чином: ваше робоче місце оснащене як годиться, системний адміністратор приходить і налаштовує ваш обліковий запис, роз’яснює інші нюанси. Така увага до вас – це хороший знак, бо тільки так ви зможете швидше адаптуватися в колективі і приступити до виконання своїх прямих обов’язків.
Ще одна ознака того, що ви працевлаштувалися в гідну компанію – до вас направляють ментора чи ейчара, до якого ви завжди можете звернутися з робочими питаннями, а вони детально і ґрунтовно все вам роз’яснять і допоможуть. Це нормально: зрештою, так і повинно бути. Бо в порядній компанії чудово розуміють, що від швидкості вашої адаптації напряму залежатиме ваша подальша продуктивність в компанії. А, значить, і продуктивність компанії в цілому.
Компанії, які вміють налагодити ефективний комунікаційний процес, активно впроваджують ігровий елемент в практику адаптації нових співробітників. Якщо вам пропонують пройти якийсь жартівливий квест, щоб таким чином ви отримали своєрідну «ініціацію», або ж пропонують пройтися по усім пунктам «карти новачка» (підписатися на акаунти в соцмережах, отримати фірмову чашку і перепустку) – це означає, що в компанії дбають про своїх людей. Ігровий елемент завжди зближує людей – чи то в дитячому віці, чи то в дорослому.
Що це означає? Кожна компанія володіє певним набором програм та інших інструментів, через які здійснює свою діяльність, зберігає дані і опрацьовує масиви інформації. Це й аналітичні інструменти, чи програми для спілкування з клієнтами, і т.д. Чим швидше вас інтегрують у розуміння усіх цих процесів і програм, які використовуються в роботі компанії, тим легше буде і вам, і вашому керівництву.
Сюди можемо також віднести ознайомлення з корпоративною етикою компанії, її традиціями і пам’ятними датами. Також вважайте, що в гідній компанії наприкінці першого робочого дня з вами обов’язково поспілкується ваш ментор. Поцікавиться, як минув день, чи маєте все необхідне для роботи, чи добре почувалися протягом цього дня.
Гідна компанія цінує працівників, і особливо – перспективних, які мають талант в тій чи іншій сфері діяльності. Керівництво такої компанії розуміє, що конкуренти теж не дрімають, і за цінним співробітником хедхантери можуть розгорнути справжнє полювання, переманюючи до себе вищою зарплатою, кращими умовами для особистісного розвитку і т.д.
А ще – ейджизм, повага до протилежної статі, ваших релігійних вподобань і т.д. До речі, саме тому й титульне зображення для цієї статті підібране невипадкове. Рукостискання – це символ приязного ставлення, символ того, що до вас віднесуться в компанії як до рівного, незважаючи на колір шкіри, гендер чи вік. Для жінок це теж дуже важливе питання, адже кожній представниці прекрасної статі буде приємно працювати з колегами, які поважають її як особистість, а не розглядають виключно як об’єкт сексуальних домагань. Жодна жінка, яка поважає себе і свої приватні кордони, не зможе почуватися в такій ситуації комфортно.
Тому ці важливі моменти – теж чудова ознака того, що ви працевлаштувалися в гідну компанію.
Якщо працівник часто хворіє, це суцільні збитки для компанії. Тому в таких компаніях розуміють, що кожного працівника потрібно забезпечити медичним страхуванням. А що входить в пакет медстрахування, які медпослуги пропонує компанія за свій рахунок (чи, можливо, вона їх тільки частково покриває) – обов’язково поцікавтеся в ейчара ще на етапі співбесіди. Це питання надзвичайно актуальне в наш час, чи не так? Зрештою, це питання у всі часи не повинно втрачати актуальності.
Чудово, якщо в медпакет входитимуть безкоштовні сеанси масажу та фізіотерапії. Стосовно вакцинації теж варто поцікавитися. А втім, у такій компанії вам самі все розкажуть. Ще на етапі співбесід.
Звичайно, також можемо віднести сюди і зручну кухню для обідів, і кімнату відпочинку, де можна пограти на приставці чи в пінг-понг. Якщо компанія дійсно турбується про здоров’я працівників, вам обов’язково запропонують відвідувати безкоштовно нехай і невеликий, але фітнес-зал. А скільки для «залізного щастя» потрібно, скажіть на милість? Штанга зі стійкою, лавка для жиму, трохи різнокаліберних гантелей, скакалка, м’яч для фітнесу – і вже можна зекономити на відвідуванні тренажерного залу, а заощаджені таким чином гроші краще витратити… ну це ви вже самі вирішуйте, куди вам краще витратити зекономлені кошти.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.