За статистикою, рекрутери на вивчення одного резюме затрачають 1-2 хвилини. І це не дивно, адже досить часто їм доводиться проглядати сотні резюме на конкретну вакансію. Відповідно, часу для детального вивчення інформації про кожного кандидата в них немає. А відтак виникає питання – як успішно скласти резюме, що в ньому писати, а що не писати? Розглянемо разом із Jobs.ua, яким повинно бути успішне резюме, щоб рекрутер звернув на нього увагу.
Так, ви можете підгледіти на інтернет-ресурсах, як потрібно складати резюме, але не копіюйте чужі резюме цілими фразами. Пишіть від себе, адже рекрутери за свою кар’єру переглядають тисячі подібних документів, і стандартизовані описи одразу кидаються їм в очі. Якщо ви не знаєте, як правильно сформулювати і укласти в декілька фраз свій професійний досвід – вивчіть декілька вакансій, релевантних вашому досвіду. Але пишіть самі, щоб у рекрутера не складалося враження, що йому на пошту надійшло ще одне резюме, написане «під копірку».
Детально розписувати кожен пункт резюме автоматично означає, що рекрутер не стане проглядати його повністю. Тому успішно складене резюме – це коли ви коротко розписали основні пункти: ваш досвід, освіту, досягнення на попередній роботі. Більш детальну інформацію про вашу роль в успішних проектах чи придуманих вами концепціях залиште для інтерв’ю.
Тобто суть полягає ось у чому: додавайте більше конкретних фактів і цифр, і поменше – непотрібної «води». Наприклад, якщо ви працюєте в сфері продаж, вкажіть конкретні цифри, на скільки відсотків збільшилася виручка компанії і скільки нових (і важливих) клієнтів вдалося залучити завдяки вашій діяльності. Якщо ви працювали, приміром, тімлідом, обов’язково вкажіть, наскільки зросла ваша команда, і скільки дійсно компетентних фахівців прийшло у вашу команду, коли ви обіймали цю посаду.
Пам’ятайте, що резюме не потрібно розтягувати на декілька сторінок. Ідеальний варіант – одна чи максимум дві сторінки, навіть якщо у вас колосальний досвід за плечима. Повторимося, що про моменти, які не увійшли до резюме, ви зможете детальніше розповісти на майбутній співбесіді.
Підсумуємо деякі типові помилки, яких регулярно припускаються пошукачі роботи, укладаючи свої резюме.
Детально розписувати свій сімейний стан і розповідати історію життя не потрібно. Скільки дітей ви маєте, як складався ваш життєвий шлях і т.д. – на рішення ейчара звернути увагу саме на ваше резюме не вплинуть. Пишіть коротко і по суті.
До речі, приділіть увагу фотографії, яку ви розмістите в резюме. Вдало підібрана фотографія (це має бути портретне фото високої якості) – запорука того, що рекрутер захоче заглибитися в деталі вашого резюме. Потурбуйтеся про те, щоб фото справляло позитивне враження. Пам’ятайте, що ви не на паспорт фотографуєтесь.
Полегшіть роботу рекрутера, вказавши всі свої наявні профілі в соцмережах. Але перед цим перевірте свої акаунти, чи немає в них небажаної для потенційного роботодавця інформації.
Ще одна помилка – змінювати ваше ім’я і прізвище в резюме, щоб теперішній роботодавець не дізнався, що ви підшукуєте інше місце роботи. Річ у тому, що майбутній роботодавець, дізнавшись про ваш обман, швидше за все, розглядати вашу кандидатуру не захоче.
Вказуйте освіту, що відповідає тій посаді, яку ви хочете отримати. Якщо ви здобули гуманітарну освіту, але з часом вирішили перевчитися, приміром, на програміста – вказуйте тільки завершені курси з програмування і додайте посилання на ваші завершені проекти. Пам’ятайте, що рекрутери витрачають в середньому одну хвилину на кожне резюме, і перечитувати, де ви навчалися до того, як вирішили змінити професію, ніхто не буде.
Не розписуйте детально кожну посаду, на якій ви працювали останні 15-20 років. Рекрутеру важливо дізнатися про ваші теперішні навички, і те, чим ви займалися на останній посаді. Тому про найперші місця роботи пишіть найкоротше, а вже детальніше можна розписати про останнє місце роботи.
Ще одна типова помилка – писати одне й те саме щодо кожного місця роботи. Очевидно, що обов’язки на кожній роботі дещо відрізнялися.
А щоб полегшити складання резюме, пропонуємо заповнити форму, що допоможе розкрити ваші професійні сторони та зробити крок назустріч роботі вашої мрії.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?