Керівна посада - прекрасний результат ваших старань кропіткої та плідної роботи. Безумовно, на керівних посадах вам відкриваються більші можливості для професійного розвитку. Для багатьох це стимул та мотивація рухатися далі, досягати нових вершин. До того ж начальник має деяку владу. Він може міняти чи встановлювати нові правила, внутрішні закони, якщо, на його думку, вони покращують ефективність роботи підлеглих та компанії в цілому. Якщо ви маєте всі ознаки стати керівником, ви повинні бути внутрішньо підготовленими до цього. Щоб команда працювала ефективно, керівник повинен бути справжнім лідером і володіти відповідними здібностями. Однак ви повинні бути готовими як до позитивних та приємних моментів вашого підвищення, так і до того, що до деяких моментів ви просто можете бути неготовими. На керівній посаді будьте готові до пасток, які можуть бути створені як вашими колегами, так і самими вами через відсутність досвіду. Всі нові зміни доведеться з часом прийняти, а Jobs.ua підготував для вас перелік пасток, які можуть очікувати непідготовлені керівники.
Відсутність чіткого плану подальших дій
Планування один з перших та найважливіших етапів управління. На основі розробленої системи планів надалі здійснюється організація робіт всього колективу, мотивація залученого для їх виконання персоналу, контроль результатів та їх оцінка. Тож якщо ви прийшли на керівну посаду, ви просто повинні мати чіткий план подальших дій. Найчастіше вони формуються на основі тих термінових завдань чи прогалин, яким не вистачало вашої керівної руки чи постійно відкладались. Треба враховувати, що планування – не окрема одноразова дія, а безперервний процес, обумовлений тим, що організації, відгукуючись на виклики зовнішнього середовища, визначають нові або уточнюють старі цілі. Відсутність планування дестабілізує вашу щоденну роботу та процеси, пов’язані з покроковим просуванням завдань. Це стосується як глобального планування дій компанії чи відділів, так і вашого щоденного планування. Візьміть собі за правило планувати наступний день: і зустрічі, і виконання задач на день. А щоб все встигати, не дозволяйте красти ваш вільний час підлеглими, іншими керівниками чи соціальними мережами.
Відсутність побудови горизонтальних стосунків
На робочому місці існують горизонтальні та вертикальні відносини. До вертикальних можна віднести відносини із керівниками та підлеглими, до горизонтальних – відносини зі всіма іншими колегами по роботі. Дуже часто, намагаючись досягти більших успіхів, ми намагаємось будувати вертикальні відносини, забуваючи про горизонтальні, що в ніякому разі не можна робити. У горизонтальних відносинах важливою складовою є взаємна повага і зацікавленість в загальному результаті. Для вертикальних – чітка субординація і розуміння кожного співробітника свого місця в загальному процесі. До підлеглих необхідно ставитись з повагою. Не можна просити їх робити для керівника особисті послуги. Треба уважно прислухатись до їх пропозицій. Ділове спілкування може відбуватися як між двома людьми – індивідуальне, так і між групами людей – колективне. Однак принцип шанобливого ставлення до думки кожного з учасників переговорів повинно зберігатися.
Покладатися лише на попередній досвід
Ми живемо у світі, де зміни - це нормальний стан речей, тож знання мають термін придатності. Якщо хтось вважає, що достатньо здобути єдину освіту, і тоді така людина зможе працювати аж до виходу на пенсію, не підвищуючи своєї кваліфікації, то це велика помилка. Людина вчиться все своє життя й не повинна зупинятися. Експерти в галузі розвитку людських ресурсів стверджують, що професійні знання «знецінюються» через два роки після їх здобуття. Отже, інвестування в інтелектуальний капітал підприємства є таким важливим фактором, що обумовлює його розвиток у мінливих зовнішніх умовах. Особливо це стосується керівників, які повинні не лише йти в ногу з сучасними технологіями та знаннями, а й вести за собою людей, направляти їх.
Діяти на емоціях
Ще одна пастка для будь-якого недосвідченого керівника - діяти на емоціях. Емоційна стійкість – це мистецтво жити, яке переплітається з вірою в себе, співчуттям до себе та розширенням меж власного пізнання. Це спосіб, за допомогою якого ми надаємо собі сили продовжувати розвиватися через біль і страждання. У широкому сенсі цих слів емоційна стійкість означає зневілювати стресовими подіями й не дозволити їм впливати на нашу внутрішню мотивацію. Коли ми стійкі, ми не тільки пристосовуємося до стресів і розчарувань, ми також розвиваємо їх розуміння, щоб уникнути дій, які можуть призвести до таких ситуацій в майбутньому. Емоційну стійкість можна розвинути за допомогою формування відповідних знань, мотивації та належної підготовки. Незалежно від того, чи маєте ви справу з негараздами на роботі, чи переживаєте складний період в особистих стосунках, з емоційною стійкістю ви не тільки зможете ефективно впоратися з ситуацією, але й захистити себе від емоційного спустошення.
Вважати, що підлеглі зроблять все самі
Керівник повинен працювати так, щоб підлеглим було соромно працювати погано. І зовсім не перекладати відповідальність та свою роботу на підлеглих. Субординація - це службові відносини, побудовані за принципом ієрархічності, спрямовані на дотримання дистанції між керівниками та підлеглими працівниками. І кожен повинен знати свою область діяльності, свої обов’язки. Це стосується й рівності перед виконанням правил компанії. Якщо в компанії є правила, їх повинні підтримувати всі співробітники, включаючи шефа.
При цьому очевидно, що він може затриматися на зустрічі, перенести зібрання або скасовувати призначену розмову, оскільки у нього дійсно можуть бути більш важливі справи. Ми ж говоримо про систематичне ігнорування правил, які саме таке керівництво і прописало для всіх працівників компанії. Таким нехтувати не можна, адже це підриває авторитет керівника.
Будьте готові й до наступних неочікуваних нових змін. Ви зіткнетеся з тим, що підлеглі можуть вас не сприймати як керівника спочатку. Треба завойовувати авторитет, показувати свою компетентність. Чи готові ви своєю щоденною наполегливою працею доводити протилежне? Всі зусилля будуть винагороджені повагою команди й інших керівників, але чи є у вас сили на перший ривок?
У вас зміниться розпорядок дня. Більша частина дня перетвориться в наради й обговорення різних проблем. Всім від вас буде щось потрібно, наприклад, затвердження макета або просто бажання співробітника отримати від вас пораду. Ви будете спілкуватися з людьми набагато частіше, ніж до підвищення. Це буде вас виривати з потоку роботи й доведеться витрачати додатковий час, щоб знову налаштуватися на виконання завдання.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.