Усі офісні працівники мріють врешті решт зайняти керівну посаду, яка для більшості виглядає досить оманливою: нові зв’язки, повага від колег, більша зарплата, інші привілеї. Проте не кожний мрійник стає керівником чи директором, більшість з них насправді не готові до більшої відповідальності. Щоб робоча команда ефективно працювала, та приносила відповідні результати, керівник повинен бути справжнім лідером та мати здібності, риси характеру організатора. Дізнавайтесь про них з цієї статті на Jobs.ua.
Менеджери з персоналу поділилися, якими рисами повинен володіти керівник на новій посаді:
Крім основних рис характеру, ви можете помітити індивідуальні ознаки, які скажуть, що ви готові до керівництва.
Професійний погляд
Завдяки професійній оцінці спеціаліст здатен зрозуміти власну готовність до лідерства, керівництва. Це не тільки холодний розрахунок компетентності спеціаліста, а й погляд зі сторони, який й може надати керівник чи директор. Попросіть оцінити його ваші лідерські уміння та обговоріть з ним результати або менеджером з персоналу. Ви також можете завжди самостійно пройти спеціалізовані тести, що точно можуть вам сказати вашу здатність до керівництва.
Життєвий досвід
Розуміння внутрішніх процесів колективу, почуття такту як вчинити, що говорити й складає життєвий досвід кожної людини. І в бізнесі, комунікаціях, форс мажорних ситуаціях він також потрібен особливо від тієї людини, на яку рівняється весь колектив.
Унікальний талант
Кожна людина має свій унікальний талант. І мова йдеться зовсім не про професійний талант, набутий та відпрацьований роками, а той, що відрізняє кожного. Подивіться на себе саме через таку призму, і задайтесь питанням, чим можете бути корисним компанії за допомогою свого таланту. Можливо, ви уважні до деталей і нікого не буде вам рівних при контролі та перевірці документів. Чи може ви вмієте слухати і станете справжньою підтримкою для кожного в команді.
Харизматичність образу
Харизма лідера має потужну рушійну мотиваційну силу. Вона важливіша й сильніша за будь-які методи управління. Вона приваблює до власника людей, пробуджує бажання спілкуватися більше, разом розв'язувати питання та рухатись одним шляхом.
Бажання та ресурси ділитися
Ділитися, не брати - один з основних ознак лідера. Якщо ви маєте в себе ресурс, і готові ним ділитися, заряджаючи, а не брати від колег нові ідеї спустошуючи, то ви цілком готові до керівництва.
Генерація нових ідей
Лідерами не стають ті люди, у кого є проблеми з генерацією ідей. Тому ще одна ознака лідерів - легка генерація нових ідей для будь-якої ситуації. При чому вони готові ділитися цими ідеями зі своїми колегами.
Власні рішення та вибір
Лідерство це просто відповідальність, це ще й чіткі рішення, що доводиться інколи робити самостійно й безповоротно. На такий крок необхідна ще й велика сила духу. Слід пам’ятати, що відповідальність за прийнятий крок також буде лежати на вас, тому треба бути готовим й до результатів власних прийнятих рішень.
Вміння залагоджувати конфлікт
Ключову роль, як і в причинах виникнення конфліктів, так і в їх вирішенні грає особистість і професійні якості лідера колективу. Будь-яку проблему, як відомо, легше попередити, ніж вирішити. Тому, мудрий керівник повинен розпізнати напругу в колективі, негатив, роздратування когось зі сторін, постаратися з’ясувати причини і обговорити ситуацію. Мудрий лідер повинен так організувати взаємовідносини в колективі, щоб запобігати виникненню конфліктів. А при їх виникненні, вирішити ситуацію таким чином, щоб відносини в команді вийшли на новий, більш якісний рівень – це найоптимальніший варіант виходу з конфлікту. Але, хоч би якою була, продуманою управлінська стратегія, конфлікти у будь-якому колективі все одно виникають. Треба просто підібрати правильний підхід для вирішення.
Оцініть власні можливості
Оцініть власні можливості щодо лідерства. А це наявність рис та особливостей в собі. Обов’язково оцініть наявність внутрішнього та зовнішнього ресурсу для лідерства. Спеціальні тести щодо лідерських здібностей допоможуть вам виявити наявність та оцінити їх рівень. На основі тестів зможете самі оцінити свою готовність до керівництва.
Оцініть власні успіхи, досягнення та сили
Оцініть, чи справді ваші особисті досягнення дозволяють вам стати лідером, чи добре ви справляєтесь з роботою. Перевірте, чи всі ваші колеги бачать в вас лідера, слухають та готові йти під вашим керівництвом. Чи дозволяють ваші комунікаційні навички знаходити спільну мову з кожним співробітником.
Обміркуйте недоліки та переваги
Обміркуйте, чи принесе нова посада наснаги вам. Уважно зважте всі за та проти. Пам’ятайте, що ви зіткнетесь з новим статусом в команді та новими труднощами, які не можуть не приносити незручності. Буде необхідно знову завойовувати авторитет у команди, налагоджувати спілкування, вчитися розуміти потреби кожного в команді. Розпорядок дня також буде змінено, адже роботи буде більше. Необхідно буде поєднувати особисте життя й потужну навантаженість на роботі.
Готуйтесь до змін
Нова посада принесе нові зміни в ваше повсякденне життя. Необхідно змінити комунікаційну роль з підлеглими, побудувати нові внутрішні зв’язки в колективі та починати формувати нову корпоративну культуру відповідно вашого управління.
Говоріть з керівництвом
Якщо керівництво само пропонує вам нову посаду в якості підвищення, то не забудьте обговорити з ним всі деталі подальшого шляху компанії та колективу, щоб розуміти всі тонкощі вашої діяльності. Якщо ви тільки самі замислюється та бажаєте запропонувати свою кандидатуру на посаду, то необхідно заявити про свої наміри та обговорити таку можливість.
Керівник - досить висока посада і складна професія. Вона вимагає від робітника абсолютної віддачі та залученості. Саме через це керівник повинен володіти певними компетентностями та вміннями, завдяки яким він зможе привести команду до бажаних успіхів та поставлених цілей. Вчіться та розвивайте в собі головні риси лідера, формуйте в собі основні навички керівництва.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».