Робітники, які не слідкують за гармонійним поєднанням роботи із відпочинком, у своїй більшості стикаються із таким психологічним станом, як професійне вигорання. Перенавантажуючи себе роботою або не маючи грамотного робочого графіку у професіях, де він потрібен, працівник ризикує відчути різку апатію до того, чим він вдало й задоволенням займався до цього.
Найбільш зрозумілим поясненням появи такого стану, буде алегорія. Організм людини відчуває непосильні навантаження на її психіку та фізичний стан й за допомогою негативних емоцій намагається змусити особистість залишити це «джерело навантажень». Враховуючи темп життя сучасного суспільства, що потерпає від таких «додатків» швидкісного цифрового світу, як стрес, конкуренція та високий рівень конфліктності, можна зрозуміти які навантаження переслідують людину сьогодні.
Психологічне вигорання, що призводить до депресивних станів, можна попередити, якщо завчасно виявити в співробітника такі його прояви, як:
Такі прояви, швидше за все – розповсюджені ознаки професійного вигорання, а значить, робітнику потрібна негайна допомога.
Оскільки, на продуктивний труд робітників суттєво впливає атмосфера та «юзабіліті» робочого місця, кожен керівник повинен дослідити чи мають його підлеглі такі умови. Сприяння з боку керівництва в обладнанні робочих місць співробітників «усім необхідним +», гарантовано буде оцінено найманим персоналом. У разі «плюсів» можна внести у правило роботи певні «вольнощі», організувати цікаві тренінги з тімбілдінгу, зробити атмосферу більш демократичною.
Професійне вигорання особистості не завадить ані вашим працівникам, ані бізнесу, якщо керівники будуть приділяти увагу й на виконання працівниками й компанією простих та надійних правил, що здатні впорядкувати їх робочий час, створивши баланс між роботою та вільним часом людини.
По-перше, психологічне вигорання можна попередити, якщо кожен робітник чітко знає свої права та обов’язки посади. Необхідно дотримуватися й постійного збалансованого психологічного стану у колективі та в його відносинах з керівництвом.
Однім з компонентів такого правильного стану, є наявність можливості для особистого росту людини з допомогою компанії-роботодавця. Це значить, не тільки підвищення кваліфікації професії робітників але й умови для зміни ними діяльності у мережах компанії, якщо бажання й можливості людини співпадають.
Корпоративні заходи, зокрема розумний відпочинок працівників за рахунок компанії, також, є бонусом, який ефективно захищає від стресу на роботі та професійного вигорання.
Не слід забувати й про можливу необхідність індивідуального підходу до допомоги робітнику, який потрапив під дію стану вигорання. Небайдужість керівництва до його проблем, може нівелювати негативний вплив навантажень на втомленого та знесиленого співробітника.
Відомий жарт про людину яка не мала ніяких власних «засобів» та «методів» для зняття стресу, акцентує увагу на філософії героя, що укладається в відповідь на запитання «як він розслабляється?». Герой каже, що він просто…»не напружується», й він має рацію.
«Не напружуватися» та жити без відчуття стресу можливо. Синдром професійного вигорання не буде відомий людині, яка слідкує за своїм життям, збалансовуючи усі його аспекти:
Розуміючи важливість негативного впливу на своє життя, кожна людина, ще на етапі пошуків «свого заняття», повинна чітко усвідомлювати максимум аспектів обраної професії та розуміти свою спроможність займатися цією справою. Не треба будувати кар’єру «жорсткого біржового гравця», маючи такі особисті властивості характеру, як завелике співчуття або сором’язливість чи боязливість.
Велика відповідальність, робота із проблемними клієнтами чи вакансії, що пропонують роботу із високим рівнем стресу – краще залишити тим шукачам, хто й справді бажає перемагати на таких напрямках діяльності. На жаль, чимало сучасних кандидатів та робітників, ще продовжують помилятися, обираючи «не свої» професії. Й, тому, гарний керівник повинен «бачити» та «рекомендувати» щодо корегування кар’єрного шляху підлеглих. Та ще, бути готовим допомогти робітнику у разі, якщо він відчує необхідність спробувати себе в іншому напрямку, допомогти з’ясувати яким іншим чином, робітник та роботодавець зможуть продовжити свої робочі відношення.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?