Пошук роботи — непростий процес, який вимагає багато сил, часу і ресурсів. Знайшовши цікаві вакансії, шукач найчастіше починає поспіхом розсилати резюме, а отримавши запрошення на зустріч, нерідко готовий співпрацювати практично на будь-яких умовах. Вірогідність такого фіналу збільшується пропорційно кількості тижнів зі статусом безробітного.
Проте важливо пам’ятати, що час та професійні компетентності ціняться не менше, ніж фінанси. Співпраця з керівником, який не зацікавлений в рості персоналу, пропонує погані умови праці, не виконує того, що обіцяв, призводить не тільки до особистих, але і до кар’єрних втрат. Правильна підготовка до співбесіди, чітке розуміння власних цілей і рішучість в прийнятті обдуманих рішень дозволять коректно відмовитись від сумнівної пропозиції, при необхідності внести зміни в індивідуальну стратегію пошуку роботи.
Особиста зустріч з рекрутером — кульмінаційний момент пошуків місця працевлаштування. Щоб зацікавити його, показати конкурентні переваги як професіонала, варто попередньо продумати лінію поведінки, підготувати якісну самопрезентацію, приблизні відповіді на найпоширеніші питання роботодавців під час співбесіди (наприклад, «чим вас зацікавила наша компанія?», «чому звільнились з попередньої роботи?», «чи правильна стратегія керівництва командою використовувалась колишнім босом?», «чи готові ви працювати в рамках нашої корпоративної культури?» та ін.).
Незважаючи на поширений міф про шалене хвилювання всіх кандидатів під час особистої зустрічі з директором, менеджером по персоналу, необхідно психологічно налаштувати себе на позитивну хвилю. Співрозмовник все одно виявиться звичайною людиною, зі своїми поглядами і слабкостями. Нерідко працедавець перед співбесідою відчуває не менш тривожні емоції — напруженість, невпевненість. Йому необхідно якнайшвидше знайти кваліфікованого спеціаліста і вирішити поставлену задачу, витратити при цьому мінімум ресурсів, вчасно звітувати. Іноді під час особистого спілкування, після отримання відповідей на ключові питання, претендент розуміє, що потенціалу, можливостей цієї компанії замало для успішної роботи. Важливо навчитись не тільки шукати актуальні для себе пропозиції, але і вчасно визначати їх безперспективність.
Тривожні сигнали для претендента на етапі співбесіди:
По статистиці, оцінка людини, що знаходиться поруч, відбувається в перші хвилини. При цьому 87% інформації засвоюється візуально, 9% — через слух і 4% — інші органи сприйняття. Крім аналізу зовнішнього вигляду, міміки, тону, важливо звернути уваги на емоційну налаштованість рекрутера, загальну атмосферу в офісі, психологічний стан людей навкруги, відмітити щирість, відвертість співрозмовника. Організація рекрутером так званого стресового інтерв’ю (коли кандидата не попереджають про формат проведення зустрічі, а в останній момент повідомляють про групову, а не особисту), формування нездорової обстановки вказують на некоректні методи роботи керівника з персоналом.
Давати негативну відповідь рекрутеру, особливо коли робота дійсно потрібна і процес пошуку затягнувся, завжди нелегко. Дехто погоджується на невигідні умови, починає співпрацю під егідою керівника, який відразу зарекомендував себе негативно, не запропонував гідних умов. Але, як показує практика, таке рішення в більшості випадків призводить лише до втрати часу, фінансового колапсу та значної перерви в кар’єрному, професійному зростанні. Варто скептично ставитись до пропозицій працедавця і об’єктивно проаналізувати доцільність в таких випадках:
Працедавець може обіцяти хороші перспективи кар’єрного росту, розширення напрямків діяльності, рентабельності компанії, швидке просування вперед, але якщо для цього немає передумов і пропонується низька заробітна плата, варто подумати, чи потрібно починати співпрацю. Рекрутер не обов’язково йде на відкритий обман, можливо, він справді вірить у стрімкий ріст організації. Проте шукачу необхідно в першу чергу об’єктивно аналізувати відповідність вакансії власним критеріям (оплата, географічна локація, спектр обов’язків, відсутність відряджень і т. д.).
Рекрутер на співбесіді нерідко обіцяє надприбутки за умов виконання плану, з яким начебто легко справляються інші працівники. Необхідно критично мислити і погоджуватись лише на пропозиції з мінімальною для себе фіксованою оплатою. Так можна попередити фінансовий крах, коли доведеться виконувати великий обсяг роботи і не отримувати рівноцінну фінансову винагороду.
Претендента повинна насторожити пропозиція чи вимога будь-яких грошових внесків (наприклад, в якості благодійного платежу). Не варто вибирати посаду, яка вимагатиме багато ресурсів, часу, і паралельно навчатись чи відкривати свій бізнес. Щоб знайти ідеальне місце, не погодитись на сумнівну пропозицію, слід чітко розуміти власні цілі і правильно проаналізувати перспективу кар’єрного росту, збагачення в новій компанії.
На співбесіді важливо виділитися з-поміж інших пошукачів, здобути статус головного претендента на вакансію. Як це зробити? Портал Jobs.ua пропонує розглянути банальні відповіді на співбесідах, яких краще уникати.
Зберігати гостроту розуму впродовж життя конче необхідно, хоч і нелегко, якщо людина не розвивається і не тренує свій мозок. То як її тренувати, цю ліниву конячку під назвою Розум?
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку курйозних випадків зі світу великого бізнесу, коли отримати великі статки можуть цілком випадкові люди.
Останні десятиліття чимало українців шукали кращого життя в Європі, щоб конвертувати свої знання і навички у високу зарплату. Проте в самій Європі з кваліфікованою робочою силою не все так безхмарно. З’ясовуємо разом із Jobs.ua, в чому полягає суть проблеми і як європейці намагаються цьому запобігти.
Чимало людей бояться іти в ІТ, бо вважають, що для опанування професії розробника потрібно знати ледь не вищу математику. Це хибна думка, та сьогодні поговоримо не про це, а про затребувані й добре оплачувані професії в 2025 році. А кодити якщо й доведеться, то на вельми базовому рівні.