Пошук роботи — непростий процес, який вимагає багато сил, часу і ресурсів. Знайшовши цікаві вакансії, шукач найчастіше починає поспіхом розсилати резюме, а отримавши запрошення на зустріч, нерідко готовий співпрацювати практично на будь-яких умовах. Вірогідність такого фіналу збільшується пропорційно кількості тижнів зі статусом безробітного.
Проте важливо пам’ятати, що час та професійні компетентності ціняться не менше, ніж фінанси. Співпраця з керівником, який не зацікавлений в рості персоналу, пропонує погані умови праці, не виконує того, що обіцяв, призводить не тільки до особистих, але і до кар’єрних втрат. Правильна підготовка до співбесіди, чітке розуміння власних цілей і рішучість в прийнятті обдуманих рішень дозволять коректно відмовитись від сумнівної пропозиції, при необхідності внести зміни в індивідуальну стратегію пошуку роботи.
Особиста зустріч з рекрутером — кульмінаційний момент пошуків місця працевлаштування. Щоб зацікавити його, показати конкурентні переваги як професіонала, варто попередньо продумати лінію поведінки, підготувати якісну самопрезентацію, приблизні відповіді на найпоширеніші питання роботодавців під час співбесіди (наприклад, «чим вас зацікавила наша компанія?», «чому звільнились з попередньої роботи?», «чи правильна стратегія керівництва командою використовувалась колишнім босом?», «чи готові ви працювати в рамках нашої корпоративної культури?» та ін.).
Незважаючи на поширений міф про шалене хвилювання всіх кандидатів під час особистої зустрічі з директором, менеджером по персоналу, необхідно психологічно налаштувати себе на позитивну хвилю. Співрозмовник все одно виявиться звичайною людиною, зі своїми поглядами і слабкостями. Нерідко працедавець перед співбесідою відчуває не менш тривожні емоції — напруженість, невпевненість. Йому необхідно якнайшвидше знайти кваліфікованого спеціаліста і вирішити поставлену задачу, витратити при цьому мінімум ресурсів, вчасно звітувати. Іноді під час особистого спілкування, після отримання відповідей на ключові питання, претендент розуміє, що потенціалу, можливостей цієї компанії замало для успішної роботи. Важливо навчитись не тільки шукати актуальні для себе пропозиції, але і вчасно визначати їх безперспективність.
Тривожні сигнали для претендента на етапі співбесіди:
По статистиці, оцінка людини, що знаходиться поруч, відбувається в перші хвилини. При цьому 87% інформації засвоюється візуально, 9% — через слух і 4% — інші органи сприйняття. Крім аналізу зовнішнього вигляду, міміки, тону, важливо звернути уваги на емоційну налаштованість рекрутера, загальну атмосферу в офісі, психологічний стан людей навкруги, відмітити щирість, відвертість співрозмовника. Організація рекрутером так званого стресового інтерв’ю (коли кандидата не попереджають про формат проведення зустрічі, а в останній момент повідомляють про групову, а не особисту), формування нездорової обстановки вказують на некоректні методи роботи керівника з персоналом.
Давати негативну відповідь рекрутеру, особливо коли робота дійсно потрібна і процес пошуку затягнувся, завжди нелегко. Дехто погоджується на невигідні умови, починає співпрацю під егідою керівника, який відразу зарекомендував себе негативно, не запропонував гідних умов. Але, як показує практика, таке рішення в більшості випадків призводить лише до втрати часу, фінансового колапсу та значної перерви в кар’єрному, професійному зростанні. Варто скептично ставитись до пропозицій працедавця і об’єктивно проаналізувати доцільність в таких випадках:
Працедавець може обіцяти хороші перспективи кар’єрного росту, розширення напрямків діяльності, рентабельності компанії, швидке просування вперед, але якщо для цього немає передумов і пропонується низька заробітна плата, варто подумати, чи потрібно починати співпрацю. Рекрутер не обов’язково йде на відкритий обман, можливо, він справді вірить у стрімкий ріст організації. Проте шукачу необхідно в першу чергу об’єктивно аналізувати відповідність вакансії власним критеріям (оплата, географічна локація, спектр обов’язків, відсутність відряджень і т. д.).
Рекрутер на співбесіді нерідко обіцяє надприбутки за умов виконання плану, з яким начебто легко справляються інші працівники. Необхідно критично мислити і погоджуватись лише на пропозиції з мінімальною для себе фіксованою оплатою. Так можна попередити фінансовий крах, коли доведеться виконувати великий обсяг роботи і не отримувати рівноцінну фінансову винагороду.
Претендента повинна насторожити пропозиція чи вимога будь-яких грошових внесків (наприклад, в якості благодійного платежу). Не варто вибирати посаду, яка вимагатиме багато ресурсів, часу, і паралельно навчатись чи відкривати свій бізнес. Щоб знайти ідеальне місце, не погодитись на сумнівну пропозицію, слід чітко розуміти власні цілі і правильно проаналізувати перспективу кар’єрного росту, збагачення в новій компанії.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.