Створення привабливої вакансії – не таке вже й просте заняття, як може видатися на перший погляд. Не кожен фахівець зможе впоратися з цим завданням. Щоб створити цікаву вакансію, потрібен не лише аналітичний підхід, а й творчий.
Повз однотипні вакансії, написані наче під єдиний шаблон, може пройти чимало здобувачів. Якщо ви бачите, що на розміщену вами пропозицію реагують мало або не реагують зовсім, це означає, що треба щось міняти. Пройдемося по всім пунктам, що виявити, де ви могли припуститися помилки.
Найперше, що потрібно зробити – самостійно перечитати опис вакансії. Зверніть увагу, наскільки легко написаний текст. Яким він повинен бути? Текст має бути написаний легко і просто, ні до чого не примушувати; чудово, якщо він викликатиме в здобувача бажання залишити відгук. Навряд чи хтось відгукнеться, якщо опис вакансії буде схожий на посадову інструкцію з далеких дев’яностих. Ті часи минули, і слава богу.
Отже, текст вашої вакансії має відповідати наступним критеріям:
Заголовок вакансії – це максимально точне відображення того, якого саме спеціаліста ви хочете бачити у себе в штаті. Уникайте хитромудрих формулювань; стандартні назви, які відомі кожній людині, підійдуть якнайкраще.
Яку проблему несуть в собі некоректні заголовки? Здобувачі можуть їх просто не помітити! Такі заголовки можуть виявитися головною причиною, чому майбутні претенденти на посаду пройшли поруч. Отже, лаконічний та зрозумілий заголовок стане запорукою того, що ваше оголошення помітять ті, кому воно, власне, призначається.
Майте на увазі, що на тематичних сайтах з пошуку роботи щодня публікуються сотні, а то й тисячі різноманітних пропозицій. І чим популярніша вакансія, тим імовірніше, що вона загубиться серед тисяч собі подібних. Тому збільшіть шанси на те, щоб саме на вашу пропозицію звернули увагу – зробіть вакансію оригінальною і привабливою. Не створюйте її поспіхом.
Отже, підсумуємо: приділіть посилену увагу складанню як опису, так і заголовку. Щоб не трапилося таке, що роботодавець пред’являє нереально високі вимоги до кандидата, а вакансія при цьому буде складена з численними помилками. Будьте певні, що здобувач посміється і проігнорує подібне оголошення. Як гадаєте, яке враження складеться про таку компанію?
В даний час значну долю ринку праці займають представники покоління «Y», тобто люди, народжені з 1985-го по 2003-й рік. Їхні цінності – Інтернет та соцмережі, інформаційні технології, екстремальні розваги. Вони люблять свободу, тому віддалена робота підходить для них якнайкраще. Але це не означає, що «ігреки» не люблять працювати в офісі. Як їх привабити своєю вакансією? Гострий гумор, оригінальність і позитив – ось три ключові моменти, на які особливо звернуть увагу «ігреки» при ознайомленням з текстом вакансії. Окрім розміру зарплати, звісно.
Якщо шукаєте в компанію представника творчої професії – наприклад, дизайнера, художника-декоратора чи ілюстратора, – подбайте про те, щоб ваша вакансія виглядала свіжою, креативною, нестандартною. Це продемонструє здобувачу, що він прийде працювати в колектив, який цінує почуття гумору, любить працювати на позитиві і шукає небанальні рішення для робочих задач. Зрештою, описані нижче прийоми можна використовувати не лише для створення вакансій для креативних професій.
Які «фішки» використовувати, щоб створити вакансію, яка приваблюватиме своїм креативом?
Придумайте оригінальну метафору чи порівняння, використайте відсилки до відомих кінофільмів (слова «джедай», «термінатор», «майстер Йода» і т.д.). Мовні звороти та фразеологізми вітаються. Головне тут – не переборщити і не передати куті меду. Ну ви зрозуміли.
Приклад:
Керівник SEO-відділу / SEO Джедай
Кілька змістовних речень буде достатньо, але приправте їх доброю дозою гумору. Розшифруйте, кого саме ви розшукуєте, або дайте короткий опис того, чим займається ваша компанія.
Приклад:
Розшукується ілюстратор, який любить Сальвадора Далі і пізніх імпресіоністів. А якщо й не дуже любить, ми заставляти не будемо. Але відчуття стилю – ще й як вітається! А все інше – в тому числі печеньки в офісі – ми додамо в процесі роботи.
Тут допускаються звертання на «ти», жартівлива манера оголошення, нестандартні формулювання.
Приклад:
Потрібен майстер фотошопу. Вимог небагато, а саме: вміти вирізати людей по горизонталі та вертикалі, причому велику кількість і в короткі терміни!
Які останні меми, популярні відео і жарти гуляють мережею? Обіграйте їх у своїй вакансії. Це продемонструє здобувачу, що він потрапить на роботу в сучасний і модний колектив.
Ігрові елементи. Використайте ігровий момент в тексті вакансії – наприклад, якщо потрібен перекладач з французької, вставте стовпчик-другий з поезії Бодлера чи Верлена, якщо потребуєте програміста – додайте до опису вимог фрагмент програмного коду.
Серед інших прийомів, які можна використати – це акроніми (коли ви яскраво і дотепно розшифровуєте кожен символ з назви вашої компанії), використання сленгу, якщо це має місце, застосування фільтру, якщо маєте на меті відсіяти слабких претендентів.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.