Друзі, якщо ви досі розмірковуєте над питанням чи потрібен вам маркетинг, то відповідь в будь-якій ситуації буде стверджувальною. Якщо ви тільки створюєте бізнес, то не думайте, що впораєтесь без маркетингових досліджень уподобань та бажань потенційних клієнтів. Якщо ваш бізнес зростає, маркетинг допомагає визначати інструменти для залучення споживачів. Стабільний бізнес потребує в маркетингу пошуку нових сегментів для утримання лояльності споживачів. Проте все це не працює ефективно, якщо відсутня маркетингова стратегія.
Чому тільки все зосереджено на маркетинговій стратегія? Тому що без правильно поставлених цілей та підібраних ресурсів, неможливий подальший рух та ріст бізнесу. Ви наче робите щось, але ці дії не системні, не узгоджені й непродуктивні.
Маркетингова стратегія - мапа покрокового руху і розвитку вашого бізнесу, завдяки яким ви здатні збільшити його показники та системно працювати над його ростом. Звернемося до експертної думки маркетологів. Вони керуються фактами та досвідом: відсутність маркетингової бізнесової стратегії - абсолютний злив сил і бюджету. Маркетингова стратегія повинна транслювати місію і цінності бізнесу, тільки в цьому випадку можна організувати довірливі відносини з клієнтами й залучити їх до взаємодії на рівні спільних цінностей. Давайте разом з Jobs.ua розбиратися, з чого складається маркетингова стратегія, та яким чином вона здатна допомогти бізнесу.
Спрямованість якісно прописаної маркетингової стратегії об’ємна і більш широка, вона не зупиняється на досягненні цілей. Адже в процесі шляху бізнес має можливість редагувати та міняти свої плани, вносити корективи в залежності від отриманого результату поставлених минулих цілей.
Наявність маркетингової стратегії, як і її відсутність здатна вплинути на внутрішні бізнесові процеси: як прискорити їх, так і уповільнити їх, завдати втрати показників ефективності. Без самої маркетингової стратегії зусилля принесуть мало ефекту. Ви будете вимушені тестувати безліч гіпотез, а відтак витрачати час і зливати бюджет. Відповідно, чим ретельніше та детальніше продумана маркетингова стратегія, тим точніше та швидше зможете розподілити ресурси компанії та досягти результатів та кращих доходів, а саме:
Якщо ж у вас є стратегія, ви розумієте, куди рухатися й на чому сконцентруватися.
Отже, як було зазначено вище маркетингова стратегія необхідна:
Іншими словам, неможливо уявити глобальний рух та ріст компанії без маркетингової стратегії. Тож, з чого починати?
В залежності від багатьох факторів, можна розрізняти різні види стратегії. Розгляньмо найпоширеніші.
Глобальна стратегія, що відповідає за інтерналізацію, входження на нові більш глобальні світові ринки. Стратегія глобальна, ризикована та затратна. Для її реалізації необхідно продумати всі деталі й тонкощі розвитку. А саме, продумати країни, які відповідають параметрам вашого потенційного партнера для реалізації, кількість і якість ваших ресурсів для цієї справи.
Базова маркетингова стратегія
Базові маркетингові стратегії, до яких дуже часто додаються компанії: диференціація, скорочення витрат, фокусування.
Базована на диференціації тобто відмінності, яка здатна принести вам успіх і привести вас до лідерства на ринку. Найчастіше це якість товару, класний сервіс, технічні переваги, індивідуальні особливості компанії.
Скорочення витрат
Дуже популярна стратегія, до якої звертаються, коли необхідно взяти контроль над витратами де це взагалі можливо. Не обов’язково при цьому призначити найнижчі ціни на ринку, але конкурентні.
Фокусування
Фокус або орієнтація на певний сегмент ринку із прагненням бути кращими. Фокусуватися можна й на групі сегментів. Наприклад магазин продуктів та вироби з них тощо.
Стратегія зростання
Одна з найскладніших та кропітких в досягненні стратегій, що спрямовані на збільшенні прибутку компанії через: реалізацію наявних можливостей, поєднання з іншими об’єктами чи компаніями, активного просування на нові ринки.
Конкурентна маркетингова стратегія
Стратегія, що направлена на те, щоб посісти перше місце лідера серед конкурентів ринку, що вимагає постійного слідкування та аналізу конкурентів, вибудовування стратегічних планів, що націлені на розширення сфери впливу, проведення агресивних маркетингових кампаній, пошук способів впровадити передові технології, кращі за конкурента.
Складники маркетингової стратегії дозволять вам легко і просто орієнтуватися з чого розпочати покращувати, налаштовувати та налагоджувати власний бізнес.
Маркетинговий аналіз
Зрозуміти перспективи вашого розвитку дозволить докладний глибокий аналіз ринку та сфери діяльності. Слід зрозуміти перспективи розвитку ринку, попит на продукт, а для цього необхідно вивчити аналітику та прогнози фахівців, оцінити кількість та потужність ваших опонентів. Проаналізуйте нішу, щоб перевірити, наскільки ваша бізнес-ідея життєздатна.
Визначення цільової аудиторії
Цілком нормально, що ваш продукт потрібен не всім, а окремій кількості людей і в окремий час чи період життя. Від цієї аксіоми вам слід відштовхуватись, адже розуміючи це, ви здатні правильно визначити цільову аудиторію для вашого бізнесу. Цільова аудиторія - це ваші потенційні покупці та клієнти. Як тільки ви зрозумієте специфіку вашої цільової аудиторії, зможете оформити й надати їм персоналізовану пропозицію.
Аналіз конкурентів
Аналіз ваших конкурентів дозволяє визначити, що у них виходить краще і чому. Що з їх діяльності вам можна адаптувати під свій стиль і повторити, а чого точно не потрібно робити. Ці дані дозволяють сформувати вашу унікальність продукту. На що слід звертати при аналізі конкурентів увагу: асортимент, цінову політику, якість сервісу, обслуговування, комунікацію, програми лояльності тощо.
Встановлення KPI маркетингу
КРІ – це конкретні показники ефективності, за якими можна контролювати й оцінити результат маркетингових заходів. Краще за всього визначати їх на самому початку визначення маркетингової стратегії, щоб навчитися застосовувати їх з самого початку.
Постановка цілей
Постановка цілей у довгостроковому та короткостроковому періоді - наступний етап. Виокремте та визначіть кожну ціль задля зручності та деталізованості: бізнес-цілі бренду, маркетингові, комунікаційні та медіа цілі.
Визначення бюджету
І останнє, але не за важливістю, чітко визначайте та прописуйте бюджетні витрати задля досягнення маркетингової цілі. Краще визначити її трішки з напуском, ніж занизити показники і не вкластися в її вчасну та повну реалізацію.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.