Фактично відбулося узаконення тих змін, які давно існують на ринку праці. Просто з початком пандемії вони торкнулися значної частини населення України, коли люди вимушено полишили офіси і продовжили працювати дистанційно. Jobs.ua дізналися про найважливіші моменти осучасненого трудового договору.
Згідно закону, тепер дистанційну роботу співробітник може виконувати в будь-якому місці, яке йому якнайкраще підходить (власний дім, кав’ярня і т.д.). Також можна узгодити з роботодавцем умови гнучкого графіку, тобто частина роботи може виконуватися в офісі, а іншу частину роботи можна «брати на дім».
Окремими пунктами прописуватимуться у трудовому договорі наступні моменти:
За належний стан цього обладнання відповідає роботодавець. Але співробітник може працювати на своїй техніці, і в цьому випадку він несе відповідальність за її безпеку і належний стан.
Що стосується електронного зв’язку, месенджери та електронна пошта набувають законного статусу, бо за їхньою допомогою відбувається комунікація між роботодавцем та його підлеглими.
Які ще моменти регулює договір про дистанційну роботу? Зокрема, працівник може сам регулювати час, коли його робочий день розпочинається, закінчується та скільки триває впродовж дня. Це положення можна закріпити на визначений строк або безстроково.
Також згідно закону працівник має право на гарантований відпочинок протягом дня (т. зв. період відключення), коли він на деякий час перерве зв’язок з роботодавцем, і це не вважатиметься порушенням робочої дисципліни чи умов його трудового договору. Тривалість такого відпочинку також прописується в договорі.
Багато хто плутає дистанційну роботу з надомною, вважаючи, що це одне й те саме. В цілому це схожі поняття, за винятком одного важливого моменту: коли йдеться про надомну роботу, робоче місце є фіксованим і змінювати його не можна, однієї ініціативи працівника тут недостатньо. Змінити робоче місце можна у разі, якщо узгодите своє бажання з керівництвом.
Як уже згадувалося, працівник і роботодавець можуть окремо погодити, на скільки часу встановлюється гнучкий графік роботи – на певний час чи безстроково. Щоб перейти на гнучкий графік, доведеться підписати взаємну письмову згоду.
Що важливо, роботодавці мають повноваження перевести своїх працівників на такий режим роботи у разі виникнення епідемії, пандемії, на період загроз різноманітного характеру (військові, техногенні, природні). Також гнучкий режим не рекомендується впроваджувати на підприємствах, які працюють весь час або ж позмінно.
Ось такі нововведення в законодавстві про працю приніс нам минулий рік.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.