RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Мотивация сотрудников
  5. Як дбати про співробітників у 2023 році

Як дбати про співробітників у 2023 році

27.03.2023 316
Як дбати про співробітників у 2023 році

Як дбати про співробітників у 2023 році

27.03.2023     316

Український бізнес зіштовхнувся в 2022-2023 роках з такими неймовірно складними викликами, які не мають аналогів у світі. Серед головних трендів ринку праці в 2023 році назвемо турботу про співробітників в умовах війни. Цей тренд зберігається й надалі, хоча це не означає, що міжнародні HR-тренди повинні обходити український ринок праці стороною. Радше навпаки – в кризових умовах їх можна реалізувати швидше та ефективніше, ніж деінде.

Давайте розглянемо, як дбати про співробітників у 2023 році, і які класичні та сучасні тенденції в сфері праці стануть надійним підґрунтям для тих українських роботодавців, які хочуть піклуватися про співробітників не лише на словах, а й на ділі.

Класика HR-трендів, яка ніколи не старіє

Поговоримо про класичні тенденцію на ринку праці, які зберігатимуть актуальність ще багато років.

Персоналізація

В цьому слові закодовані особисті потреби, можливості та бажання співробітників на робочому місці. І якщо в ХХ столітті вважалося, що для ефективної праці для всіх працівників потрібно запровадити єдині правила, то в наш час з’ясувалося, що такий підхід не спрацює. Надто багато змінилося за останні кільканадцять років. І добре, якщо ви працюєте в компанії, в якій ейчари виділяють потреби окремих груп та особистостей. Це позитивний сигнал, що в цій компанії вашу думку та особистість обов’язково врахують.

Хоча легко говорити про персоналізацію, але впровадити її в щоденну діяльність компанії не так вже й просто. Справа в тому, що існують різні підходи, й часом вони не дуже ефективні. Зараз модно говорити про потреби міленіалів та особливо зумерів – мовляв, нове покоління хоче працювати мало, багато подорожувати і довго не затримуватися на одному робочому місці. Але це не зовсім коректно – «розписуватися» за всіх міленіалів та зумерів. Багато хто з них хочуть мати стабільність, бодай певне відчуття стабільності, особливо якщо зважати, в яких кризових умовах доводиться жити та працювати українцям, які в тилу.

Тому найкраще персоналізація спрацює, якщо застосовувати її індивідуально до кожного працівника, враховуючи його потреби, вміння та потенціал.

Оптимізація рутинних процесів

На жаль, навіть в наш технологічний вік багато рутинних процесів в компанії бажає кращого. Наприклад, працевлаштування нових співробітників, які досі забирають чимало часу – від одного-двох тижнів і більше. Але деякі рутинні процеси можна суттєво пришвидшити. Приміром, замість публікації вакансій, довгих співбесід з багатьма кандидатами доручити це завдання чат-боту. Повірте, якщо ейчари вашої компанії проаналізують всі робочі процеси всередині компанії, вони виявлять багато таких, які можна оптимізувати. В цьому теж вбачаємо турботу про співробітників у 2023 році, адже чимало працівників що в ХХ-му, що в ХІХ-му столітті скаржаться на громіздкі й неповороткі бюрократичні процеси.

Автоматизація та покращення продуктивності

Якщо ми говоримо про автоматизацію робочих процесів та покращення продуктивності, з’ясуємо ось що. Нові технології повинні спрямовуватися передусім на збільшення рівня комфорту працівників, якщо ми говоримо про те, як дбати про співробітників у 2023 році. Адже завжди, коли заходить про це мова – тобто про автоматизацію та покращення продуктивності – йдеться передусім про збільшення прибутків компанії. Але друга ціль не дорівнює першій, і покращення продуктивності працівників можуть впливати й на прибутки компанії. Тут усе просто: якщо роботодавець хоче бачити своїх працівників більш продуктивними, він повинен придбати їм потужніші комп’ютери, якісну оргтехніку, хороші ергономічні крісла тощо. Тільки тоді можна говорити, що технології спрощують життя працівникам, а не ускладнюють його.

Соціальна значущість своєї роботи

Коли співробітники відчувають і розуміють, що їхня робота є соціально значущою, їхній запал до роботи може підтримуватися на високому рівні довгий час. Цьому сприяє усвідомлення того, що вони разом з компанією можуть впливати на ситуацію в своєму місті, громаді, країні. Навіть в світі. Сучасним працівникам, особливо соціально відповідальним та енергійним, недостатньо мати лише вплив на досягнення компанії. Такі люди прагнуть більшого, і якщо компанія може дати їм більше – бінго! – всі щасливі, всі задоволені.

Команда

Важливі тренди ринку праці в 2023 році

Як бачимо, класичні тренди на ринку праці й досі залишаються актуальними. Давайте тепер з’ясуємо, як посилити позиції класичних трендів, враховуючи виклики 2023-го року.

Матеріальна підтримка працівників під час кризи

Кризові періоди важко пережити хоча б тому, що в рази зростає вартість життя. Якщо говоримо про те, як дбати про співробітників у 2023 році, це питання не оминути. Достойна оплата праці й додаткові бонуси – це життєва необхідність в часи війни, а не забаганки працівників, бо хочеться отримувати більше і більше від свого роботодавця. І навіть якщо компанія не може суттєво підвищити заробітну плату всім працівникам, її керівництво може обміркувати інші варіанти підтримки своїх підлеглих. Наприклад, запропонувати ваучери на харчування чи транспортні витрати, безкоштовні обіди в офісі чи пакунки з необхідними продуктами тощо. Одним словом, завжди можна підшукати якісь варіанти, якщо гарненько сісти все і обдумати. Працівники оцінять таку турботу зі сторони керівництва.

Як щодо профспілок?

Не можна сказати, щоб в останні роки профспілки були популярним та значущим гравцем на українському ринку праці. Можливо, цю ситуацію потрібно змінити? Не секрет, що чимало роботодавців не надто поважають права своїх працівників. Профспілки допоможуть роботодавцям змінювати свої підходи до організації робочих процесів та ставлення до підлеглих.

І якщо ми говоримо за профспілки, в уяві одразу виринають працівники заводів чи фабрик, які виходять на страйки і вимагають в своєї компанії збільшення оплати праці чи зменшення робочого дня. Але в наш час в профспілки об’єднуються навіть співробітники передових технологічних компаній, як-от Amazon чи Google. І якщо профспілки є голосом працівників, для ейчарів важливо «донести» цей голос до керівництва. Також їм доведеться попрацювати над тим, щоб роботодавець не сприймав профспілку як опозицію, а ставився до неї як до партнера, щоб спільно працювати над впровадженням корисних змін. Від такого підходу виграють всі.

Боротьба з перевтомою та вигоранням

Попереднє десятиліття, виклики пандемії та війна яскраво продемонстрували, що перевтома та вигорання працівників становлять величезну проблему як для них, так і для їхніх роботодавців. Тому HR-фахівці повинні з’ясувати, чого саме не вистачає працівникам, аби бути продуктивними, і дати їм це. Це передбачає постійний моніторинг та збір інформації, щоб розуміти конкретні потреби та мотиви працівників на робочому місці. Аналіз ситуації та пошук рішень допоможуть подбати про добробут та ментальне здоров’я працівників, підірване повномасштабним вторгненням країни-терориста.

Звичайно, ми знову приходимо до того, що одним з найкращих способів мотивувати і підбадьорити працівника – це сплачувати йому конкурентоспроможну зарплату, забезпечувати хорошою технікою і надати всі можливості для розвитку і кар’єрного зростання.

Сучасні засоби навчання та адаптації нових працівників

Використання можливостей віртуальної реальності на всіх етапах взаємодії з працівниками – такий крок можуть дозволити собі будь-які компанії в наш час, не лише високотехнологічні стартами Кремнієвої долини. Додамо сюди всі інші сучасні засоби комунікації, щоб створювати ефект живої присутності, і отримаємо ще один пункт до турботи про співробітників у 2023 році.

Найм чи пошук талантів?

Коли заходить мова про пошук і найм співробітників, для ейчарів це завжди виклик. Адже потрібно в ідеалі знайти не просто працівника, а справжній талант, який якнайкраще розкриється на своєму робочому місці. Для цього HR-спеціалістам варто розвивати навички аналізу даних, сторітелінгу й керування інформацією. Також стираються межі між зовнішнім та внутрішнім наймом: якщо людина має важливі навички й дуже хоче працювати на цій позиції, не важливо, звідки вона прийде. Але «вирощувати» талантів всередині компанії подекуди може виявитися більш виправданим та доцільнішим кроком, ніж шукати їх зовні.

Акцент на екологію

Ви погоджуєтесь з тим, що працівники компаній та роботодавці повинні усвідомлювати персональну відповідальність перед своїм містом, країною, всією планетою? Якщо так, то маємо ще одне завдання для HR-фахівців – не просто зменшити використання паперу в офісі, а й креативно підходити до розв’язання інших проблем. Це й енергозберігаючі лампи та використання екологічних матеріалів на виробництві, це й усі інші заходи, спрямовані на підвищення екологічної обізнаності співробітників. Тільки тоді можна стверджувати, що компанія робить певні «еко-заходи» не для показухи, а справді турбується про довкілля.

Читайте также

  • Безкоштовне розміщення вакансій та цікаві знижки на сайті Jobs.ua 5 Февраль, 2024

    Для наших Кращих Роботодавців!

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 Декабрь, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 Декабрь, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 Декабрь, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 Декабрь, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Наверх