В широкому сенсі «успіх» – це не лише про кар’єру. Ми можемо говорити про людину, що вона успішна в стосунках, при побудові родинних зв’язків, що її всюди бажають бачити і виказують повагу на людях. Все це ми вважаємо синонімом успішності. Але давайте поговоримо саме про професійний успіх. Як досягнути того, про що мрієш роками? Адже реалізація в професійній діяльності дає міцну матеріальну базу і підвищує самооцінку. І не тільки.
Ми значну частину життя проводимо на роботі, тому й не дивно, що досягнення кар’єрного успіху – це важливий індикатор персонального щастя. Бо хіба можна вважати себе щасливим у повній мірі, якщо доводиться працювати на неулюбленій роботі? Навряд чи хтось назве себе щасливим, віддаючи своє безцінне життя діяльності, яка не мотивує розвиватися.
Тож якщо робота викликає у вас нестерпні муки і суцільний негатив, від неї варто відмовитися. Хоча б тому, що подібний стрес в тривалій перспективі дуже негативно відіб’ється на здоров’ї. Значно простіше і продуктивніше – опанувати інший фах. Але ми говоримо про те, як досягти успіху в обраній сфері діяльності, тому по замовчуванню ваша робота вам подобається і ви хочете займатися нею й надалі.
Давайте розглянемо усі важливі аспекти, як досягти професійного успіху в улюбленій роботі.
Робота повинна стати вашою справжньою пристрастю.
Якщо ви прокидаєтеся вранці лише з почуття обов’язку, і це почуття супроводжує вас по дорозі на роботу – те, чим ви займаєтеся, вашою справжньою пристрастю ніколи не стане. І якщо ви готові на роботі засидітися допізна, але не через те, що більше заплатять, а через можливість покращити свої професійні навички – це ваша робота, ваше робоче місце, і професійного успіху ви обов’язково доб’єтеся. І ми не закликаємо ставати трудоголіком, зовсім ні. Хоча занурення в роботу у критичних життєвих ситуаціях дійсно стане тим рятівним кругом, вхопившись за якого ви подолаєте чимало життєвих ураганів.
Ентузіазм – це те, що повинно відрізняти вас від ваших колег, якщо хочете досягти професійного успіху. Багато керівників цінують таких працівників, довіряють їм складніші завдання і просувають по кар’єрній драбині, якщо є така можливість. Але навіть якщо ви потрапили в токсичний колектив, де швидше доб’єшся виходу на пенсію, ніж просування по службі – це теж не причина засмучуватися. Набутий досвід стане тим цінним внеском, який ви привнесете із собою на нове місце роботи. Ну а нормальний колектив теж відплатить вам чимось хорошим: довірливими стосунками, підтримкою і взаємовиручкою.
Кожен професіонал своєї справи знає такі тонкощі, пов’язані з його професією, яких більше ніхто не знає. Збоку не завжди добре все видно. Щоб зануритися в специфіку тієї чи іншої роботи, знадобляться роки. Тому той добродій, який стоїть біля машини і радить майстру, як її краще полагодити, не зовсім компетентний у своїх порадах. Тому не будьте тим добродієм, який не робить, але радить. Будьте тим, хто виконує роботу, і виконує її добре і якісно, бо озброєний потрібними знаннями.
Доплюсуємо до знань постійне бажання дізнаватися щось нове про свою професію.
І яку сферу діяльності не візьмемо, виявимо чудову річ: знання постійно оновлюються. Світ не стоїть на місці, тому регулярно зазирайте до комірок своїх знань, чи вони, бува, не застаріли з плином часу. Людина, яка не цікавиться сучасним станом речей у своїй діяльності, подібна на людину, яка замість смартфона з YouTubeMusic чи Spotify досі ходить із CD-плеєром і старомодними навушниками.
Погляд Ньютона мовби каже: "Ей, друже! Зайві знання ніколи не завадять, їх не на плечах носити!"
Тому не нехтуйте курсами, тренінгами і семінарами, якщо є така можливість по роботі. Знань, набутих багато років тому, не буде достатньо в світі, який динамічно розвивається. Якщо на роботі такої можливості немає, це не причина, щоб печалитися. Опановуйте тонкощі професії самостійно – сайти, YouTube, онлайн-курси та семінари. Тільки пам’ятайте, що на курси та тренінги підсідати теж не варто. Два-три тренінги в рік – цього достатньо. А вільний час краще витратити на опанування суміжних знань. Ще нікому в світі не завадило знання англійської мови чи рідного законодавства.
Вечірні посиденьки з друзями за комп’ютерними іграми та PlayStation, регулярні відвідування розважальних закладів під роздутим приводом «Я відпочиваю», безкінечні вечори з чіпсами та пивом… Можна продовжувати і продовжувати цей «Список зайвих речей», без яких насправді можна обійтися, якщо сильно цього захотіти.
Знаєте, є такий тип людей, які вдають із себе сильно зайнятих, але насправді це першокласні любителі бити байдики і давати хропака. В таких людей навіть погляд сонний, ніби вони щойно прокинулися. Безперечно, дотримуватися певного гедонізму в житті варто, бо один раз живемо, але такі речі слід робити без зайвого фанатизму. Про фанатизм писали уже вище. Хоча й надмірний фанатизм до улюбленої роботи теж не повинен переходити певні межі, коли решта життя маячить десь далеко на задньому фоні.
І якщо ви прагнете досягти професійного успіху, ця відмова від зайвого стосується не лише власних лінощів і неорганізованості. Начальники – це такі люди, які іноді полюблять накидати зверху багато сторонніх обов’язків, чомусь забуваючи при цьому додатково оплатити вашу роботу, витрачений час і зусилля. Тому, якщо хочете успішно розвиватися в обраній вами діяльності, навчіться говорити «Ні» не тільки колегам, коли вони хочуть навісити на вас зайве, а й начальнику. Потрібно навчитися твердості характеру, бо бути м’якотілим – означає прирікти себе на постійне служіння іншим людям, а не собі. Гадаєте, всі вони подякують вам за ваш згаяний час, який би ви могли приділити собі? Як би не так!
Тому вмійте постояти за себе всюди, де це потрібно. Люди з твердістю в характері не всім подобаються, бо вони незручні, на них не поїздиш. Але той час, який ви згаєте на виконання чужої роботи, краще витратити на власний розвиток.
Звичайно, за один місяць чи навіть за рік не досягнеш бажаного результату. На розвиток здібностей і досягнення професійного успіху підуть роки – роки практики і теорії, випробування знань на практиці і набуття нового досвіду. Тому важливо не тільки поставити перед собою мету, а й намітити етапи її виконання. Сходинку за сходинкою набагато легше здолати, ніж намагатися одразу перестрибнути через всі сходинки заразом.
Плануйте приблизні проміжки часу, за який ви зможете опанувати потрібний досвід і отримати підвищення. Рішуче ставте дедлайн і намагайтеся вкластися до означеної дати. Тільки поставивши себе в жорсткі умови, коли важко буде «спетляти» вправо чи вліво, тільки так ви досягнете намічених цілей.
Чому саме розумні нагадування? Бо розумні нагадування означають, що ви не перейдете межу, за якою – суцільні хвастощі і самовихваляння. Але нагадати начальнику про сертифікат, який свідчить про успішне проходження курсів чи тренінгів, чи про опанований рівень англійської – зайвим не буде. Пам’ятайте, що ваші здобутки самі за себе не скажуть. Дайте їм голос, бо керівник повинен знати про ваші досягнення. А як він уже реагуватиме на них, і чи на вашу користь – це вже тема для іншої розмови.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.