Поява нових інді-ігор час від часу викликає справжній ажіотаж в середовищі геймерів. Це зумовлено тим, що геймери цінують розробки незалежних студій за їхню «родзинку» і той вайб, який не завжди зустрінеш в комерційних багатомільйонних проєктах найвідоміших студій.
Ігри цікаво не лише грати, а й розробляти. Вас приваблює сфера геймдеву, хочете спробувати себе в розробці комп’ютерних чи мобільних ігор? Давайте поговоримо на цікаву тему, а саме з чого розпочати в геймдеві новачку.
Розробка ігор — це процес, що поєднує творчий підхід, логіку і технічні навички. І перший крок, який доведеться зробити новачку — обрати інструмент, з яким надалі працюватимете при створенні ігор. І цей інструмент — ігровий рушій.
Ігрові рушії (game engine) — це спеціалізоване ПЗ для створення ігор з готовою фізикою, рендерингом і навіть шаблонами для спрощення процесу розробки. Наведемо основні сучасні ігрові рушії:
То який ігровий рушій обрати новачку? Не бійтеся експериментувати, спробуйте декілька. Так ви зрозумієте, що саме вам потрібно.
Окрім ігрового рушія, існує інший варіант розпочати свій шлях у геймдеві. Але цей варіант влаштує лише досвідчених програмістів, бо гра в такому разі розробляється з нуля, без рушія, в редакторі коду на кшталт Visual Studio Code. Звичайно, для 80% новачків у геймдеві він не підійде, бо вимагає глибоких знань у програмуванні.
Якими простими та інтуїтивними не були б деякі рушії, програмування було і залишається основою для розробки ігрових світів. Без розуміння коду неможливо реалізувати свої ідеї, тому в програмування доведеться зануритися. Але уникайте пастки «Tutorial Hell», коли новачок копіює код з відео, вважаючи, що навчився програмувати.
Щоб краще розуміти код, ставте питання до кожного рядка. «Як працює ця перемінна? А ця функція?..» Якщо не розумієте, звертайтеся за роз’ясненням до документації.
Що таке документація? Кожен рушій і мова програмування мають офіційну документацію, яка детально роз’яснює всі можливі нюанси функцій, перемінних і особливості їхнього застосування. Читайте, вивчайте і практикуйтеся. Багато практикуйтеся. Використовуйте також ШІ для навчання, просіть його роз’яснити той чи інший рядок коду.
Чи варто тратити багато часу на створення арту? В перших іграх — навряд чи. Краще зосередитися на розробці, щоб витратити час на програмування і дизайн механік. Та й існують, зрештою, безкоштовні ассети, які дадуть змогу зосередитися на розробці, а не продумуванні арту.
Де брати ассети? Тут є кілька варіантів: звернутися до відповідних бібліотек (прим., OpenGameArt), до моделей ассетів конкретного ігрового рушія чи навіть пошукати у туторіалах, які частенько містять корисні посилання під відео.
Все-таки хочете спробувати самостійно попрацювати над артом? Спробуйте інструменти Aseprite чи Piskel. Aseprite коштує 20 доларів, Piskel — безкоштовна альтернатива, яка має обмежений функціонал, але добре підходить для знайомства з піксель-артом.
Знову ж таки, витрачати час на ці речі на початковому етапі опанування геймдеву не треба. Де ж тоді взяти готові звуки й музику?
Зазирніть на Freesound.org, щоб підібрати безкоштовні звукові ефекти. Непоганий вибір пропонують ассет-store unity, godot та itch.io. Для самостійного створення музики зверніть увагу на BeepBox, LMMS чи FL Studio. Перші дві програми підійдуть новачкам, а FL Studio — це професійна програма звукового дизайну, потужна і функціональна, але дорога і складна для початківців.
В розробці ігор, як і будь-якій іншій діяльності, не обійтися без структурування ідей і задач. Щоб організувати роботу, скористайтеся такими інструментами як Microsoft OneNote чи безкоштовними альтернативами на зразок Notion, Trello, ClickUp.
Щоденник прогресу стане важливим доповненням до органайзерів. Записуйте щоденні досягнення («Завершив розробку рівня», «Доробив анімацію»), щоб відстежувати прогрес і підтримувати мотивацію.
Щоб набратися цікавого досвіду, спробуйте свої сили в геймджемах. Ці заходи стануть цінним джерелом досвіду для будь-якого геймдева, не лише новачка, бо за 1-7 днів створюється гра на певну тематику. Практикуйтеся і отримуйте зворотній зв’язок, адже без якісних фідбеків складно самотужки виявити недоліки гри, щоб потім їх усунути.
Експериментуйте, не бійтеся помилятися, і ваша перша гра невдовзі стане реальністю. Успіхів!
У цій статті поговоримо на таку важливу тему, як будувати команду мрії.
Дізнайтеся про бадді-систему докладніше разом із порталом працевлаштування Jobs.ua.
Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує зазирнути за ширму «творчого» письма ШІ і з’ясувати, чому справді талановитим письменникам і журналістам нема про що турбуватися.
Ці спеціальності вельми часто плутають. В цій статті розберемося, чим схожі ці професії, а в яких моментах вони суттєво відрізняються.