Навіть попри війну українським ІТ-компаніям є що запропонувати іншим країнам. Це цифрові послуги, інноваційні проєкти та діджиталізація адміністративних послуг. Але відвідування світових ІТ-конференцій – це прекрасна можливість підшукати нових партнерів та клієнтів, зміцнити ділові зв’язки, представити свої стартапи інвесторам і не тільки. Давайте з’ясуємо детальніше, як українським ІТ-компаніям отримати максимум користі від ІТ-конференцій, і навіщо взагалі брати в них участь.
Відвідуючи такі масштабні заходи, як найбільша технологічна конференція в світі Web Summit в Лісабоні, компаніям треба ставити перед собою амбітні цілі. Виділимо чотири найважливіші цілі:
Світові конференції відвідують десятки тисяч людей, тому це чудова можливість наростити ділові контакти і отримати нових клієнтів. А це автоматичне збільшення доходів компанії і відрахувань до бюджету України.
Один лише факт, що ваша компанія бере участь в такому масштабному заході – це великий плюс до іміджу компанії та її впізнаваності на світовому ІТ-ринку. Зайве зазначати, що окрім презентації своїх ідей та бізнесу ваші співробітники отримають колосальний досвід. Який згодом конвертується в нові ідеї та проєкти.
Обмін досвідом та презентація свого бізнесу – це добре, але ознайомлення з інноваціями – це ще краще. Хтозна, на які інсайти наштовхнуть ваших ІТ-фахівців виступи світових лідерів ІТ-індустрії. Крім того, відвідування таких заходів дасть змогу одними з перших дізнаватися, які зміни в найближчому майбутньому очікуються в технологічній сфері.
Підсумовуючи все вище сказане, зазначимо, що ІТ-конференції на кшталт Web Summit є осередком максимальної концентрації нових концепцій, стратегій та інновацій. Кращого місця, щоб надихатися новими ідеями для свого бізнесу, годі шукати.
Щоб компанії отримати користь від участі в ІТ-конференції, поїздку потрібно запланувати заздалегідь. Ви не прогадаєте, якщо розпочнете підготовку за декілька місяців. Щоб полегшити такий масштабний процес, розбийте його на декілька етапів.
Професійні конференції самі по собі акумулюють максимум цільової аудиторії, але ваша компанія повинна добре усвідомлювати, хто саме їй потрібен. Приміром, це сервісні чи продуктові компанії, мобільна чи веб-розробка. Серед інших пріоритетних цілей виділимо наступні:
Підготуйте список потенційних зустрічей, напишіть клієнтам та партнерам про свої плани відвідати конференцію. Прогрійте «холодні» контакти, тобто налагодьте комунікацію з тими компаніями, з якими ви б хотіли ближче познайомитися, але досі не контактували.
Якщо говорити саме про конференцію Web Summit, ви можете скористатися їхнім мобільним застосунком, до якого отримує доступ кожен учасник. Намагайтеся з гнучкістю підійти до погодження зустрічей. Що це означає? Не варто прив’язуватись до конкретної години, бо все може змінитися в останню хвилину; краще визначтеся з часовим діапазоном майбутньої зустрічі, а після прибуття ви вже зорієнтуєтеся з точним часом та локацією.
Налаштовуйтесь на те, що декілька днів будуть надзвичайно активними в плані зустрічей. Знайомтеся з іншими учасниками за будь-якої нагоди, не лише під час виступів. Це можна зробити в чергах, у павільйонах тощо. Якщо конференція передбачає таку можливість, скористайтеся її мобільним застосунком, щоб додати потрібну людину до контактів і поспілкуватися з нею в приватному чаті.
Ще на етапі планування врахуйте й той факт, що такі масштабні заходи приваблюють не лише айтівців. Некорисних зв’язків у бізнесі не буває, тому використайте можливість для знайомства з іншими професіоналами, які завітають на конференцію: популярними блогерами і тіктокерами, фотографами, продюсерами, представниками косметологічних і фешн-компаній. Навіть якщо такі знайомства наразі не є актуальними для вашої компанії, вони можуть зіграти на перспективу. Може й таке трапитися, що знайомство з ними наштовхне вас на нові формати співпраці.
Плануючи нові зустрічі та контакти, не забувайте при цьому, що такі тематичні конференції не призначені для негайного продажу своїх продуктів чи послуг. Ваші першочергові завдання – це нові знайомства, обмін інформацією, досвідом та контактами. А вже після конференції можна спокійно домовлятися про бізнес-зустрічі та укладати нові контракти.
Одразу зазначимо, що для довгих розмов у вас практично не буде часу. Кожен учасник на конференції такого масштабу прагне познайомитися з якомога більшою кількістю людей. А це означає, що основне правило спілкування тут – висловлюватися лаконічно, зрозуміло і чітко. Додайте сюди галасливу атмосферу та велику кількість людей довкола, і стане зрозуміло, що в будь-який момент вашого співрозмовника хтось може відволікти. Отже, на все про все – дві-три хвилини, не більше.
Орієнтуйтеся на приблизний шаблон для подібних розмов:
Після завершення конференції саме час переходити до фінального етапу. Опрацьовуйте отримані контакти, визначайте найбільш цікаві для своєї компанії і домовляйтеся про зустрічі. Для налагодження комунікації після конференції використовуйте LinkedIn чи електронну пошту.
Вибір місця. Ви можете спробувати себе в якості простого відвідувача, тобто ходити павільйонами і знайомитися з людьми. Але такий варіант не найзручніший, але найдешевший.
Інша річ – стенд компанії або навіть вільний простір. Такі варіанти дозволять охопити більшу кількість учасників, адже люди самі підходитимуть і цікавитимуться вашою компанією. Що оформлення стенду, що організація власного простору обмежуватимуться лише вашою фантазією та бюджетом. Найцікавіший варіант – власний простір, куди ви можете запросити колег, а відвідувачів пригостити кавою чи коктейлями, організувати розіграші або навіть влаштувати вечірку.
Для презентації бренду підготуйте не лише візитівки компанії, а й брендовані аксесуари: ручки, флаєри, блокноти тощо.
Ще один гарний спосіб привернути увагу – підготувати подарунки для учасників конференції. Одне лиш повідомлення в чаті конференції, що ви підготували подарунки, збере відвідувачів біля вашої локації.
Для уникнення проблем з документами підготуйте необхідну документацію заздалегідь. Не забудьте забронювати житло та придбати квитки;
Майте в розпорядженні готівку, навіть попри те, що банківська картка буде основним платіжним засобом;
Одягайтеся в зручний одяг і взуття, адже доведеться багато пересуватися. Прихопіть павербанк та невеликий рюкзак (або сумку), куди ви складете візитівки, телефон та інші необхідні речі;
Дізнайтеся, як викликати місцеве таксі, встановіть за потреби мобільний застосунок місцевої компанії.
Відвідування подібних ІТ-конференцій принесуть більше зиску, ніж витрат на поїздку та її організацію. Також це можливість отримати доступ до багатотисячної бази контактів ІТ-компаній з усіх куточків світу. А сама участь в таких масштабних заходах додасть статусу і престижності вашій компанії. І, звичайно, принесе безцінний досвід та нові можливості.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?