Головний оцінюючий критерій роботи лідера - грамотно сформована ефективна команда, відносини якої побудовані на довірі. І це справді так, адже саме робота в команді є ключовим аспектом, що допомагає досягти організації успіху. Але сама собою вона не формується, звісно ж її необхідно створити. Це досить об’ємна праця для керівника чи лідера команди, адже кожний член колективу має свої особливості характеру та взаємодії, які необхідно враховувати. Коли співробітникам комфортно працювати один з одним, коли вони довіряють один одному та лідеру, вони показують більші та кращі результати та менше стресують.
Ще одна досить важлива річ: лідерство це завжди про командний похід до успіху. Лідери завжди мобілізують та мотивують команду, спираючись на загальні цінності, розвинуті та шановані всіма членами команди. Іншими словами, це такі взаємовідносини між тими, хто готовий їх дотримуватись. Відносини, які побудовані на страху чи недовірі, ніколи не принесуть довгострокових бажаних результатів.
Спираючись на досвід великих компаній, згадується ситуація техаської National Semiconductor, в якій співробітники поділились досвідом співпраці з менеджером по маркетингу Боббі Мантінпуром. Він прийшов працювати в найбільш вразливий для компанії час - реструктуризації. Мотивація колективу була низька, пригнічена атмосфера, недовіра керівництву, зацікавленість лише у власних інтересах - пробуджували різні думки за майбутнє компанії в цілому та не давало комфортно існувати та спілкуватися з колегами. Тоді він зрозумів, що поки не буде відроджена довіра та комфортний мікроклімат серед колег, нічого не зміниться. Він витратив місяць, розмовляючи з кожним співробітником про його потреби, страхи та проблеми на роботі. Спілкування з Боббі давало всім заряд енергії та потребу відчути, що про їх потреби цікавляться, знають, що вони почуті та враховані. Коли керівництво на нарадах ставило питання Боббі, він переадресовував його відповідальному зі словами, що той більш кваліфікований в цьому питанні. Це викликало ще більше довіри та поваги. Уявіть собі, до кінця року команда Боббі збільшила показники у 25%.
Загалом нездоровий мікроклімат в колективі та проблеми з керівництвом в Україні - найголовніша проблема, через яку спеціалісти змінюють місце роботи. Ніхто не хочу відчувати постійний щоденний дискомфорт та пресинг на роботі, тому шукають більш зручний колектив, в якому можна відкрито довіряти.
Подібну атмосферу довіри та комфорту в колективі лідерам дозволяють формувати правильні звички. Jobs.ua має для вас практичні поради, які звички слід мати керівникам та лідерам, щоб побудувати сприятливу атмосферу та дружні стосунки.
Цікавтесь справами та розмовляйте
Ніщо не веде до порозумінь, як відверті чесні розмови з колегами або обговорення всього, що наболіло. Виходьте з кабінету та йдіть до колег: питайте про їх справи, про проблеми, що виникають у справах, питайте поради чи пропонуйте власні ідеї. Включайтесь в діалог з підлеглими й вимагайте їх абсолютного включення. Все це робить вас ближчими до співробітників. Якщо ви знаєте про проблемні ситуації, запрошуйте співробітників для їх обговорення в кабінет. Це також показує вас з хорошої сторони, як керівника.
Завжди говоріть тільки правду
Всім нам відомо, будь-яка брехня рано чи пізно стає відомою всім. Говоріть завжди правду, якщо хочете, щоб співробітники вас поважали. Збрехали раз - назавжди зруйнували власний авторитет. До того ж керівник завжди показує власний приклад для своїх співробітників. Яку тенденцію керівник започатковує власним прикладом, така й існує всередині колективу. Навіть, якщо правда гірка, вчіться говорити її відверто в очі, а не за спиною чи вже при звільненні.
Створюйте тімбілдінги та зустрічі в неофіційній атмосфері
Зустрічі та тімбілдінги говорять про те, що керівник бажає створити дружні невимушені стосунки з підлеглими, що йому справді цікаві люди, з якими він працює. Такий керівник привертає до себе більше людей, йому одразу хочеться довіряти та розмовляти, як з другом.
Залучайте до прийняття рішень
Боббі Мантінпур питав поради у підлеглих та своїх колег, слухав їх думку і на нарадах давав їм право голосу. Залучайте і ви своїх співробітників до генерації нових ідей, розв'язання важливих питань. Делегуйте їм важливі завдання, давайте можливість проявити себе, приміряти інші ролі, навчитися новому.
Говоріть зі співробітниками про майбутнє
В процесі розмови діліться з вашими колегами планами розвитку бізнесу. Для будь-якого спеціаліста важливим є власний розвиток і власне майбутнє в компанії. Тож питання перекваліфікації, кар’єрного росту, зміни посади завжди буде актуальною. Це те, на що орієнтований кожний спеціаліст.
Дозволяйте помилятися своїм співробітникам та колегам
Ніхто не ідеальний, і ви також. Пам’ятайте про це, коли співробітники приходять до вас із поразкою. Ми всі вчимося і маємо право на помилку. Найкраща стратегія сильного лідера - це підтримка. Саме така ваша реакція на помилки зворотно поверне довіру та повагу.
Проявляйте турботу до ваших співробітників
Турбота зі сторони керівника говорить підлеглим про те, що вони важливі, що їх цінують. Піклуйтеся не тільки про матеріальний баланс кожного робітника, а й про психічний комфорт. Проявити турботу можна й через забезпечення робочого місця кожного співробітника бажаним, й через налагодження контакту з ним, й через заохочення, й через забезпечення повного соцпакета. Все це має місце бути.
Виконуйте власні обіцянки
Намагайтесь дотримуватись власним обіцянкам. Це майже як дотриматись власного слова чи не збрехати. Якщо не впевнені в тому, що зможете щось реалізувати, то краще взагалі не говорити про це. Залиште обіцянки до наступного разу, коли будете впевнені в реалізації.
Дозволяйте співробітникам критику у свою адресу
Якщо критика співробітників здорова, доброзичлива, то слухати навіть корисно. Кожний член команди повинен знати, що якщо йому щось не до вподоби, то він може сказати про це, виразивши свою думку і вона обов’язково буде почута та врахована, а головне, він не буде за це покараний.
Відзначайте досягнення своїх колег, заохочуйте їх
Дуже важливо відзначати успіх кожного співробітника, навіть, якщо він незначний. Навіть, якщо ви зробите це індивідуально в кабінеті, це може позитивно вплинути на подальший успіх співробітника. Але найкраще за всього працює відзнака на нараді чи додаткові заохочення за старанну роботу.
Вирішуйте конфліктні ситуації одразу
Якщо ви візьмете до уваги одразу вирішувати конфлікти на робочому місці, то важких ситуацій між колегами в колективі буде набагато менше, а працювати буде набагато приємніше. Краще за всього вирішувати такі моменти знову ж таки через проговорювання в спокійній атмосфері тет-а-тет. Це допомагає доброзичливо вирішувати конфлікти та знаходити консенсус одразу.
Довіру лідеру потрібно заслужити, тому налаштуйтеся на успіх та використовуйте будь-які можливості для згуртування колективу. Ви можете почати з реалізації невеликих проєктів, залучаючи до участі в них команди з двох – трьох осіб. Згодом, ви захочете розширити розмір команди та обсяг виконуваних проєктів. І звісно ж, вдосконалюйте власні звички та навички лідера.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».