RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Соискателю
  4. Образец резюме
  5. Як написати про досвід роботи у резюме

Як написати про досвід роботи у резюме

8.02.2022 1333
Як написати про досвід роботи у резюме

Як написати про досвід роботи у резюме

8.02.2022     1333

Чи не найбільшу увагу роботодавців у резюме привертає опис досвіду роботи. Складаючи резюме, приділіть час для вдумливого наповнення цього розділу, адже він може стати ключовим етапом в процесі найму. Розглянемо докладніше, як це зробити.

Не перевантажуйте «Досвід роботи» зайвою інформацією

Недосвідчені кандидати часто вважають, що в резюме потрібно вказувати весь набутий досвід. Але якщо ви подаєтеся на конкретну вакансію, вказуйте завжди релевантний досвід. Якщо ви вже зустрічали це слово, але не знаєте, що воно означає, пояснюємо: цей термін застосовується до опису усіх ваших попередніх місць роботи, пройдених курсів та тренінгів, які пов’язані з вакансією, на яку ви подаєтеся. Тобто якщо ви в якийсь момент життя різко змінили сферу діяльності, вказувати про колишнє місце роботи, якщо набуті там навички не стосуються актуальної вакансії, не потрібно. Просто тому, що для роботодавця такий ваш досвід не несе жодної цінності. І до того ж займає місце у вашому резюме. Але щоб коректно розповісти про свій досвід роботи, потрібно розуміти, який набутий досвід є релевантним, а який – ні.

А якщо є досвід роботи не за фахом – вказувати його?

Розглянемо це питання на конкретному прикладі.

Припустимо, кандидат хоче отримати роботу в сфері обслуговування. Він відповідально поставився до створення резюме, і розділ «Досвід роботи» наповнив тільки релевантним досвідом. Так би кожен зробив, звісно, але є одне «але»: ще в період навчання в університеті наш кандидат підробляв офіціантом, і про цей факт біографії він вирішив не згадувати в резюме. Але чи правильно він вчинив? З одного боку, «менеджер по роботі з клієнтами» та «офіціант» – це зовсім різні посади. З іншого боку, що перша, що друга робота мають багато спільного між собою. Досвід спілкування з людьми, нехай навіть в іншій сфері діяльності, можна вважати релевантним. Особливо, якщо його правильно подати. Наприклад, кандидат зазначає в резюме, що клієнти були задоволені його роботою, а більше половини з них залишали щедрі чайові. Щоб доповнити розповідь про цю роботу, кандидат може у супровідному листі зауважити, що це була його перша серйозна робота у житті, яка допомогла набути і розвинути у собі вміння спілкуватися з іншими людьми.

Чи будуть його дії правильними? Так. Чи не забирає він час у рекрутерів, які переглядатимуть його резюме? Ні. Отже, пам’ятаємо про це: в розділі «Досвід роботи» пишемо тільки про ті знання, вміння та досягнення, які відповідають вимогам вакансії. Якщо ви бачите, що ця вакансія дуже бажана для вас, але вагаєтеся і не можете визначитися з тим, подаватися на неї чи ні, скористайтеся порадами зі статті Не повністю відповідаєте вимогам до кандидата? Чи подаватися на вакансію?

Які відомості зазначати в «Досвіді роботи»?

Обов’язково зазначте:

  • назву посади,
  • назву компанії чи організації, у якій працювали, її місцезнаходження (можете також написати коротеньке інфо про компанію),
  • період роботи (а якщо конкретніше, зазначте дві дати – прийняття на роботу та звільнення),
  • які основні обов’язки виконували,
  • ваші ключові результати, досягнуті на даній посаді.

Давайте детальніше пройдемося по усіх пунктах.

Назва посади

Ніби простенький пункт, але деякі кандидати примудряються туманно вказати назву колишньої посади, що рекрутери губляться в здогадах, що насправді малося на увазі. Адже є різниця між тим, щоб просто написати «Менеджер», чи конкретніше вказати, яким саме менеджером ви були: «HR-менеджером» чи «Менеджером з продажу». Або ж «Інженер» та «Інженер з ОП» чи «Інженер-електрик». Погодьтеся, зовсім різну інформацію несуть такі формулювання.

Назва компанії чи організації

Заповнюючи цей пункт, уникайте вживання спеціальних абревіатур, які збиватимуть з пантелику рекрутерів. Оптимальний варіант – повністю вказати назву компанії, уникаючи незрозумілих скорочень (ви ж не хочете, щоб рекрутер зазирав у Google і дратувався при цьому?). Якщо маєте бажання та натхнення, додайте до цього пункту коротеньке інфо про сферу діяльності компанії.

У випадку, якщо назву компанії, в якій ви працювали, заборонено розголошувати – замість її назви напишіть «NDA». Що стосується місцезнаходження компанії, обмежтеся назвою населеного пункту (вказувати точну адресу разом із поштовим індексом – це зайве).

Пишемо тільки важливе

Період роботи

Зазначаючи дату прийому на роботу та її закінчення, скористайтеся форматом «місяць-рік». Це дасть змогу рекрутеру легко порахувати ваш стаж. Просто роки писати не потрібно, наприклад 2012-2014, бо такий формат може спантеличити спеціаліста по кадрам. Здогадуєтесь, чому? Просто вказані роки не дадуть повної інформації про ваш дійсний стаж: адже не зовсім зрозуміло, чи пропрацювали ви трохи більше року (кінець 2012-го – початок 2014-го), чи пропрацювали майже три роки. Це не дрібниці, такі моменти є суттєвими для вашого потенційного роботодавця.

Отже, вказуємо місяць і рік: січень 2012 – листопад 2014. Можна також за бажанням в дужках вказати реальний стаж на конкретній посаді (2 роки 11 місяців).

Про основні обов’язки як написати?

Описувати в цьому пункті усі ті завдання, які ви виконували на колишній посаді – також зайве. Виберіть до п’яти пунктів, які максимально повно окреслюють коло ваших обов’язків на попередній роботі і, до того ж, відповідають вимогам, зазначеним у бажаній вакансії.

Пишіть просто, своїми словами, уникайте використання громіздких словесних конструкцій.

Пишемо правильно про ключові досягнення

Безперечно, кожен кандидат ладен постаратися, щоб розписати про свої ключові результати на колишній роботі. Але надто детальний опис швидше втомить роботодавця, ніж зацікавить. Тому вказуйте свої досягнення за схемою «ПРОБЛЕМА – ВАШІ ДІЇ – ОТРИМАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ». Тобто з якою проблемою ви зіткнулися на попередній посаді, які рішення прийняли і який результат у підсумку отримали.

Щоб підсилити усе сказане, наведіть кількісні та якісні показники своїх досягнень. Радимо також дотримуватись балансу, виділивши декілька ключових досягнень. Решту притримайте для співбесіди. Чи потрібно зазначати аналогічні досягнення для кожної посади, про які ви згадуєте в резюме? Ні, не потрібно, якщо не хочете «відлякати» потенційного роботодавця.

У своїх формулюваннях використовуйте дієслова доконаного виду. Приміром, замість «зробив» напишіть «організував», «вирішив», «виконав» тощо.

Кандидат – без досвіду роботи: про що ж тоді писати?

Зрозуміло, що якщо кандидат не має досвіду роботи, про релевантний досвід складно говорити. Вказуйте всю оплачувану роботу, яку ви виконували, в розділі «Досвід роботи», додайте усюди участь у стажуваннях та практиці. Якщо займалися фрілансом чи мали часткову зайнятість – теж вкажіть. Брали активну участь у громадській діяльності, у волонтерських програмах? Чудово, напишіть про це. Але ретельно поміркуйте про усі попередні місця роботи, щоб знайти «точки дотику» з вакансією, на яку подаєтеся.

Неофіційна робота – ще одна річ, яку не варто ігнорувати в своєму резюме. Деякі експерти радять не розмежовувати «офіційну» та «неофіційну» роботу. Так, відомості про неї ніде не зафіксовані, і роботодавець не зможе перевірити правдивість ваших слів. Але якщо ви працювали на неофіційній роботі, яка дала можливість здобути релевантний досвід, обов’язково зазначте про це.

Як щодо перерви в професійній діяльності? Що писати в такому випадку? Правду кажучи, для роботодавців не грає особливої ролі, чи має кандидат «пробіл» у своїй кар’єрі. Набагато більше важить, чи співвідноситься загальний досвід кандидата та його навички з посадою, на яку він подається. Але перестрахуватися не завадить, звісно: якщо ви вказали у пункті «Досвід роботи» декілька попередніх місць роботи, а між ними виявився «пробіл», не полінуйтеся додати до резюме супровідний лист, в якому й поясните причину перерви.

Підіб’ємо підсумки

  • Зазначаємо у резюме тільки релевантний досвід,
  • Адаптовуємо резюме під конкретну вакансію,
  • Не навантажуєте CV надмірним обсягом інформації,
  • Уникаєте складних конструкцій, коли описуєте свої обов’язки та досягнення на попередніх посадах (простота – ключ до успіху),
  • У випадку значних перерв у професійній діяльності – викладіть причини в супровідному листі,
  • Перед надсиланням обов’язково перевіряєте, чи не припустилися в процесі складання резюме граматичних та орфографічних помилок. Якщо не впевнені у своїх силах філолога, попросіть когось із друзів чи знайомих, щоб допомогли з цією справою. Граматичні помилки в резюме завжди кидаються в очі, і зайвих балів в очах рекрутера це не додасть.

Усі ці рекомендації в кінцевому підсумку спрямовані на те, щоб збільшити шанси бути запрошеним на співбесіду. А щоб не розгубитися безпосередньо на самій співбесіді, ознайомтеся із порадами, наведеними у цих статтях:

Теми, які не варто піднімати на співбесіді

Як успішно пройти стрес-інтерв’ю

Помилки на співбесіді та як їх уникнути.

Сподіваємося, ця добірка статей на тему співбесіди стане вам у нагоді. Успіхів у складанні резюме та отриманні омріяної роботи!

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх