UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Співбесіда без проблем
  5. Помилки на співбесіді та як їх уникнути

Помилки на співбесіді та як їх уникнути

13.11.2021 615
Помилки на співбесіді та як їх уникнути

Помилки на співбесіді та як їх уникнути

13.11.2021     615

Співбесіда на омріяну вакансію – хвилююча річ. Від того, як ви себе проявите, спілкуючись з ейчаром, залежить багато. Усвідомлюючи це, можна легко перехвилюватися, а то й узагалі – запанікувати. Не всі ж холоднокровні, як герої бойовиків: один неправильний крок може стати вирішальним. Отже, давайте з’ясуємо, які помилки можуть бути на співбесіді і як їх уникнути.

Вдавати з себе надто ідеального/ідеальну

Ви б повірили людині, яка стверджує, що в неї немає недоліків? Що вона володіє всіма навичками, необхідними саме для цієї роботи, і навіть більше? Гм, навряд чи. Бо тут усе просто – ідеальних людей не існує. А якщо кандидат таким чином зухвало демонструє ейчару невміння визнавати свої недоліки, будьте певні, що як мінімум однієї помилки на співбесіді він не уникнув. Бо якщо рекрутер поставить вам питання на зразок «У чому ваша слабкість?», «На вашу думку, які навички вам слід підтягнути?» – це не означає, що він намагається вас підловити. Це радше спроба побачити, наскільки кандидат усвідомлює, що він, як і усі інші люди, не має відповідей на всі питання світу. Тому добре подумайте, перш ніж відповідати, що слабких сторін у вас немає. Чесність та відкритість рекрутер оцінить, та й у подальшому – навіть якщо кандидат влаштується на обрану посаду, – нечесність кандидата тільки сприятиме появі токсичності в колективі.

«Розкажіть про попередню роботу»

Коли вас просять розповісти про це, обережно підбирайте слова. Не говоріть погано про колишніх колег і начальство; навіть якщо якісь прикрі інциденти мали місце, поливати брудом колишнього шефа не потрібно.

Поставте себе на місце рекрутера – він не може судити про об’єктивність історії, яку ви розповідаєте. Але будьте певні, що негативну емоційну складову у ваших словах він вловить. Тому важливо залишити свої емоції для розмов з друзями та у колі сім’ї, а на співбесіді триматися фактів. Наприклад, ви можете коротко пояснити ейчару, чому попереднє місце роботи вас не влаштовувало: менеджер висував необґрунтовані претензії до його роботи або ж просував кар’єрними сходами улюбленого співробітника, а ваші здобутки залишав поза увагою. Але не говоріть при цьому, яка він людина і що ви вчинили б із ним, якби на те була ваша воля.

Кандидат полінувався відвідати сайт компанії

Будьте готові до цього. Краще перегляньте веб-сайт про всяк випадок. Ви ж не знаєте напевно, чи запитають вас з усмішкою: «Як вам сайт нашої компанії?». Можливо, вас тестують на уважність до деталей, можливо, хочуть довідатися, наскільки сумлінно ви підготувалися до зустрічі. В будь-якому разі, приділіть трохи часу перед співбесідою, щоб переглянути веб-сайт компанії.

Перемовини щодо заробітної плати

«Чи заплатите мені стільки-то й стільки-то, якщо вирішите найняти мене?»

«Знаєте, а мені потрібна більша зарплата, бо сім’я, багато рахунків треба сплачувати. Вказаної суми, на жаль, недостатньо…»

Якщо кандидат ставить такі питання рекрутеру, це означає, що він новачок у перемовинах. Краще придумати зустрічну пропозицію, і не пов’язувати її з особистими причинами, бо у всіх є рахунки, сім’ї чи близькі люди (навіть домашні улюбленці потребують чималих фінансових витрат). Наприклад, ви можете стати корисними компанії ще у якихось справах. Якщо ваша пропозиція видасться рекрутеру вигідною і доречною, шанси на те, що вашу зарплату переглянуть ще на етапі співбесіди, значно зростуть.

Співбесіда онлайн

В наш час співбесідою онлайн нікого не здивуєш. А от кандидат може таки здивувати рекрутера, якщо несерйозно поставиться до означеного формату співбесіди. Так, він перебуває у себе дома, на своїй території, але це не означає, що потрібно спілкуватися з ейчаром в халаті, непричесаним та поставивши біля себе кухоль пива. Навряд чи такими діями вдасться справити хороше враження. І не має значення, коли відбувається співбесіда – вранці чи під вечір: розслаблятися передчасно не варто.

Співбесіда онлайн

«Подвійне» робоче життя

Ще одна з типових помилок на співбесіді – змовчати про свою іншу роботу, якщо вона є. Річ у тому, що це рано чи пізно відкриється, бо повноцінно суміщати робочі обов’язки на двох посадах, та ще працюючи в різних компаніях – це надскладна задача. І так може трапитися, що працівник, сам не бажаючи того, зірве важливі перемовини або проґавить важливого клієнта, бо в цей час був зайнятий іншою роботою.

Звісно, зізнаватися майбутньому роботодавцю про іншу роботу чи ні – це вибір кожного. Але краще зважте ще раз усі «за» і «проти» такого рішення. Все ж таки і здоровий сон, і дозвілля з друзями та рідними можуть сильно постраждати. А яка людина буде дієздатною і бадьорою без повноцінного відпочинку?

Відсутність запитань з вашого боку

Якщо ви бували на співбесідах, то добре знаєте, що роботодавці запитують наприкінці, чи має кандидат на посаду якісь питання до них. Типова помилка на співбесіді – сказати, що питань немає. Це ж дивно, хіба ні? Прийти на співбесіду і не поцікавитися щодо цілей і перспектив компанії, нюансів означеної посади, медичного страхування чи якихось інших моментів. Такий «вайлуватий» підхід свідчить про те, що кандидат на посаду не надто зацікавлений працювати саме в цій компанії. Або ж полінувався прикласти хоча б трохи зусиль, щоб дізнатися про цю компанію достатньо, щоб у підсумку поставити роботодавцю бодай декілька питань.

Які висновки зробить роботодавець, якщо кандидат каже, що у нього немає питань? Вирішить, що ця людина потенційно ледача. Або недостатньо мотивована. Що перший, що другий варіант нам не підходить, якщо бажаєте уникнути типових помилок на співбесіді.

Ставлення до колег, молодших за віком

Не піймайтеся на хитрощі роботодавця, коли він буцімто між іншим повідомить вам, що в його компанії працює багато молодих працівників. Навіть жартома не треба говорити, «а що вони там знають, що вони там вміють, от я всім покажу!..» А хіба не молодь досить часто стоїть на чолі інновацій і революційних винаходів? Марк Цукенберг придумав свою соцмережу ще до двадцяти років, а в двадцять чотири він став наймолодшим у світі мільярдером. І таких прикладів можемо навести чимало. Тому сповістіть роботодавця, що прояви ейджизму – це не про вас.

Не зловживайте терпінням рекрутера

Перебивати ейчара на співбесіді, та й узагалі перебивати співрозмовника – погана звичка. Якщо кандидат на співбесіді пробує вести «свою гру», засипає рекрутера зустрічними питаннями, довго щось розповідає, а рекрутер з ввічливості все вислуховує – це погана тактика. Кандидат і рекрутер не змагаються, хто кого переговорить або поставить більш влучне запитання. Адже це завдання рекрутера, не ваше – з’ясувати рівень кваліфікації кандидата, його компетентність в робочих питаннях, а не навпаки.

Переслідування персоналу

Деякі кандидати наважуються навіть на такий ризикований крок: переслідують працівників компанії, щоб поговорити з ними, та навіть заприятелювати. Гадаєте, роботодавець не довідається про таку помилку кандидата? І навіть якщо він схилявся до того, щоб взяти на роботу саме цю людину – після таких відомостей бажання бачити цю людину в своїй команді значно зменшиться. Та й це свідчитиме про невпевненість кандидата в своїх силах.

Лукавлять стосовно своїх зв’язків

На співбесідах трапляються й такі ситуації. Кандидат, бажаючи піднестися в очах роботодавця, обманює його щодо своїх зв’язків з працівниками цієї компанії. Він може розповідати, як близько дружить з тим чи іншим колегою, як він обожнює всю його родину. Але якщо поцікавитися в цієї людини, то з’ясується, що інформація геть не відповідає дійсності, і вони просто знайомі, і спілкуються вкрай рідко.

Не треба думати, що це, мовляв, одиничний випадок. Якщо кандидат ось так бере і прямо в очі безсоромно лукавить щодо дружніх стосунків з підлеглими чи безпосередніми колегами роботодавця – будьте певні, він робить це постійно. А тепер питання до вас – якби ви були роботодавцем, ви б хотіли бачити в своїй компанії такого працівника?

Ось такі поради щодо уникнення типових помилок ще на етапі співбесіди. А взагалі, ідеальна співбесіда – це коли кандидату вдалося дотриматися «золотої середини» і, як результат, справити хороше враження на роботодавця. Звісно, це не дає стовідсоткової гарантії, що саме вам запропонують омріяну посаду. Інші кандидати теж можуть виявитися не гіршими за вас, і теж зможуть уникнути на співбесіді типових помилок.

В будь-якому разі, бажаємо вам успішно провести найважливіші співбесіди у вашому житті!

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору