RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Личные качества на работе
  5. Як навчитися краще концентруватися на роботі

Як навчитися краще концентруватися на роботі

25.05.2021 489
Як навчитися краще концентруватися на роботі

Як навчитися краще концентруватися на роботі

25.05.2021     489

Розвинена концентрація означає, що ви вмієте подовгу фокусувати увагу на певних завданнях. Якщо ви дивитеся фільм і забуваєте про все на світі, або читаєте книгу, що й не відірватись від неї, це означає що ви з головою поринули в улюблене хобі. Чудово, якщо ви вмієте так само захоплено концентруватися на роботі, а якщо ні? Як розвинути увагу, щоб із головою поринати в роботу, повністю відключаючись від зовнішніх подразників?

Давайте докладніше розглянемо це питання.

Увага – теж навичка, яку можна розвинути

Наш розум можна розвивати в багатьох напрямках, і одним з найважливіших навичок є розвиток уваги. Увага всюди потрібна, в будь-якій діяльності – в спорті чи музиці, в танцях чи водінні автомобіля. І чим краще ви розвинете свою увагу, тим легше зможете виконувати навіть найскладніші завдання. Чому? Тому що розвинена увага – це як наточений до небаченої гостроти ніж, який з легкістю ввійде в будь-який матеріал. Так само і розвинена концентрація дає можливість швидше сягнути кореня проблеми і знайти рішення. І поки інші працівники ще роздумують над певними питаннями, ви вже знаєте їхні рішення. А все тому, що прокачана увага разом з іншими можливостями нашого розуму – з уважністю до деталей та здатністю до ефективного аналізу отриманої інформації – дає змогу швидше отримувати бажаний результат.

То як розвивати увагу?

Усамітнення

Хочете стати уважними – навчіться усамітнюватися. Ні, це не означає, що ви повинні забитися на роботі в дальній куток і не визирати звідти до завершення робочого дня. Вміння усамітнюватися означає, що навіть працюючи в офісі, в якому ви ділитимете спільний простір ще з кількома колегами, ви можете подумки, або, як ще кажуть, ментально відгороджуватися від їхнього перебування поруч з вами. Це потрібно навчитися робити навіть без допоміжних засобів – без навушників у вухах, приміром.

Тому вчіться не відволікатися на пусті балачки зі своїми колегами, щоб не гаяти дорогоцінний час. Та й концентрацію потім знову складно відновлювати. А балачки з колегами краще відкласти на післяробочий час.

Особливі ритуали

Багатьом людям допомагає подібна практика. Налаштовуйте себе на роботу за допомогою улюблених ритуалів: вмикайте «робочу» музику, помедитуйте з чашкою кави в руках, прийміть освіжаючий душ, якщо працюєте віддалено і такий приємний ритуал допомагає вам налаштуватися на роботу. Насправді байдуже, який саме це буде ритуал; набагато важливіше, що саме та чи інша дія, чи річ налаштують вас на виконання робочих завдань.

Музика – це завжди особливий ритуал

«Музика – це завжди особливий ритуал». Гарно сказано, еге ж? Мова про те, що людям, які люблять працювати під музику і які, що важливо, мають можливість працювати під улюблену музику – таким людям значно більше пощастило, адже музика має велику силу над нами, людьми. А хіба не так?

Видатний композитор Людвіг ван Бетховен якось зауважив, що музика «повинна викрешувати вогонь з мужньої душі». Погоджуємося з великим композитором, але з невеликою поправкою, чи, швидше, доповненням: «музика повинна не тільки викрешувати вогонь з мужньої душі, а й мотивувати не менш мужні душі на щоденну працю». Вірніше, на виконання робочих завдань, адже навчитися працювати під музику, паралельно надихаючись нею – це набагато кращий варіант, ніж працювати в повній тиші. Самі поміркуйте: працюючи за межами робочого кабінету, у вас значно більше шансів натрапити на місце, де звучатиме музика, ніж на місце, де панує абсолютна тиша. Якщо вам добре працювати в навушниках, ви будете комфортно почуватися в галасливій кав’ярні, в потязі чи бла-бла-карі, – коротше, будь-де, де вам доведеться терміново попрацювати. А повну тишу, на жаль, викликати по замовленню не вдасться.

Працюємо під музику - це класно

Тому це чудове вміння – вміння працювати під музику – потрібно розвивати, особливо для творчих людей, для яких навіть певна пісня може викликати низку асоціацій, що сприятиме кращому зануренню в робочі (читайте – творчі) процеси. А краще занурення в робочі процеси – це і є той бажаний результат, до якого ми й прагнемо.

Що робити, якщо важко підібрати музику для роботи?

Якщо ви ні разу не меломан, скористайтеся наступними порадами. Наприклад, пройдіться по вкладках на YouTube Music. Вкладка «Зосередження» містить підбірку музичних треків для підвищення концентрації. Обирайте ту музику, те звучання, яке вам до душі, і надалі програма формуватиме музичний плей-лист згідно ваших вподобань.

Концентрація на одному завданні чи мультизадачність?

Важливо вміти фокусуватися на виконанні одного завдання, а також, якщо того вимагає ситуація, розподіляти увагу між кількома завданнями. В будь-якому разі багатозадачність теж потрібно тренувати. Чим більше речей ви навчитеся тримати в пам’яті, поки працюєте, тим краще вам потім вдаватиметься концентрація на одному-єдиному завданні. Це як в спортивному залі – якщо ви підтягуєтеся деякий час з додатковою вагою, прості підтягування будуть даватися вам значно легше.

Які ще прийоми взяти на озброєння?

Звичайно, наші улюблені соцмережі та безцільний серфінг в інтернеті, особливо у мобільному інтернеті, який з нами ніби й недавно – якийсь десяток років – але який вже встиг для багатьох людей стати справжньою проблемою. До речі, соцмережі та всі інші можливості смартфону по вбиванню часу – це чудові маркери, щоб протестувати силу волі. Якщо ви можете щодня працювати бодай кілька годин зосереджено і натхненно – це вже немало; а якщо при цьому ви вмієте отримувати задоволення від роботи, вмієте не відволікатися на соцмережі («я тільки на хвилинку зайду!..») та безцільний серфінг в інтернеті – вас уже можна привітати, ви вже випереджаєте чимало людей у вмінні зосереджуватися на роботі і натхненно працювати. А таким вмінням, на жаль, похваляться не надто багато людей.

Дуже важливо тренувати навички концентрації щодня, щоб це стало вашою сильною стороною. Тренуйте увагу, де тільки можливо: коли їдете в машині чи в метро, коли стоїте в черзі до каси чи просто прогулюєтеся вулицею. І якщо тіло просто так не потренуєш, ідучи по вулиці, то розум – запросто. Тримайте фокус уваги на якійсь проблемі, обдумуйте якісь питання в непідходящих, здавалося б, місцях. Для нашого розуму такі ситуації є некомфортними, і, щоб згладити дискомфорт, йому доведеться адаптуватися до нових умов.

Візуалізація

Ще один чудовий прийом використовуйте перед сном. Перш ніж заснути, спробуйте уявити себе в дуже гарному місці, і уявіть це місце до найменших деталей. Це може бути гарна місцина в горах, біля водопаду, на березі океану. Важливо уявляти все собі настільки детально, щоб ви навіть відчули подих солоного вітру чи бризки води на шкірі. І процес засинання минатиме приємніше, і ваша уява, увага та образне мислення розвиватимуться.

Попрактикуйтесь так місяць-другий, і на робочому місці ви обов’язково зауважите, як вам стало легше концентруватися на робочих завданнях.

Дотримуючись всіх наведених порад, ви зможете за короткий час посилити вміння концентрувати увагу на чомусь конкретному, і навіть зовнішні подразнюючі фактори на кшталт шуму машин за вікнами офісу не зможуть відволікти вас від виконання нагальних завдань.

Читайте также

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 Ноябрь, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


↑ Наверх