Співбесіда – справжній виклик на шляху до бажаної роботи. Навіть, якщо вам пощастить й рекрутер обмежиться простими запитаннями, не створюючи спеціальних ситуацій та на запитуючи провокативні питання, бажання надати «максимально правильну» відповідь, може заважати, підсвідомо спонукаючи шукача створювати невпевнені паузи, губитися у словах та сенсі речень, вагатися з відповідями.
Що вже й казати, якщо на інтерв’ю пролунають зовсім «незручні» питання від рекрутера, чи він буде «тиснути» за допомогою двозначних ремарок або запропонує пройти тест, з числа тих, що пройти не можливо», або будь-що подібне. Сучасні інтерв’ю повні сюрпризів, але. Як би там не було, головне, що не можна робити кандидатові – це мовчати.
З мовчанням кандидатів або відповіддю, що не була зрозумілою, рекрутери пов’язують більшість відмов шукачам. Навіть, у ситуації, коли кандидат майже впевнений у необхідності «обійти острий кут» питання за допомогою мовчання або зробивши вигляд що «не почув», рекрутерові вкрай потрібно почути його відповідь, принаймні побачити справжні намагання людини відповісти.
Саме відмову від спілкування – тишу з боку кандидатів, більшість рекрутерів сприймають негативно. Й ось чому.
Як правило, людина мовчить у випадках, коли вона не знаєте, що відповісти. На співбесіді це означає суттєвий брак необхідної компетенції та знань кандидата. Ніхто не буде давати вам час оговтатися від несподіваного запитання та продумати власну відповідь, рекрутер одразу перейде до наступного запитання, відмітив вашу реакцію для остаточного аналізу та висновку.
Проте, навіть, якщо дійсно не знаєте, що відповісти, намагайтеся вирішити ситуацію у будь-якій спосіб. Головне - не мовчить.
Краще вибачитися та запитати потрібну «хвилинку», щоб не переховуючись спокійно подивитися можливу відповідь в інтернеті, додав до неї пояснення власних дій. Чесно зізнавшись у тому, що відповідь вам була не знайомою, акцентуйте увагу на те, що для вас немає неможливих ситуацій, й ви завжди намагаєтеся виконати необхідне.
Рекрутер може вирішити, що кандидат мовчить, бо дуже нервує та губиться, а значить, можливо він нерішучий та боягуз, надто сором’язливий чи просто зовсім не вміє контролювати ситуації.
Якщо, причинами є ваша знервованість, краще сказати так як воно є, зробіть вдих - видах, ковток води, посміхніться та продемонструйте, що ви готові продовжувати. Часто, ціллю питань є не відповіді на них, а поведінка та реакції кандидата у цей момент. Що скажуть по нього більше, ніж він сам захотів би розповісти.
Навіть, коли вам здається, що питання рекрутера підступні, недоречні та відверто провокативні, не можна реагувати на них мовчанкою. Особливо, такою, що супроводжується певними поглядами, мімікою та іншими способами невербальної демонстрації зневаги та презирства.
Про все, що вам неясно, краще запитати вголос, навіть, про двоякість посилів питань, зробив це коректним чином. Ігнорувати запитання на співбесіді та мовчати у розмові з рекрутером не можна. Максимальна відкритість людини, її привітність та чесність роблять її гарним співрозмовником, вже від спілкування з яким можна залишити суто приємні враження.
Не треба мовчати й коли вам повідомили про закінчення інтерв’ю. Зараз – час вже для ваших запитань, й рекрутеру доволі цікаво, про що ви запитаєте в нього, й що для вас є пріоритетними питаннями.
Поділяючи претендентів на тих, які задають питання в кінці співбесіди, та тих, хто ігнорує цю можливість. Рекрутери, перевагу віддають лише тим, хто запитує та уточнює. Проте, не «хіба що», а справжні важливі моменти.
Якщо, вам здається, що непрозорих питань для вас вже не залишилося та можна «прощатися». Не поспішайте ретируватися та не мовчить. Краще, в кінці співбесіди поставити хоча б кілька питань щодо майбутньої роботи, компанії-роботодавця та особливості корпоративної культури.
Навіть, коли ви підготувалися до співбесіди та вдало дізналися щось про роботодавця з відкритих джерел інтернету, все одно, можна уточнити певні важливі нюанси:
Насправді, питання можуть бути любі, які вам необхідно прояснити. Головне – вести з рекрутером бесіду, й головне не мовчати, провокуючи співрозмовника на передчасні висновки щодо вашої кандидатури.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».