Ви знайшли вакансію про яку довго мріяли й готові будь на що, аби отримати цю роботу. Бачите мету, вірите в себе, перешкод не помічаєте. Вдосконалюєте резюме, проходите численні тури співбесід, виконуєте тестові завдання. Ніби до всього готові. А от і ні. До відстоювання своїх зарплатних побажань не кожен готовий. Як переконати роботодавця платити вам стільки, за скільки ви дійсно готові продати свої знання й вміння?
Як правило питання щодо заробітної плати обговорюється ще на етапі співбесіди. Ваше завдання як кандидата, вважають хедхантери, – зробити так, як вигідно вам, тобто ще на старті виторгувати більше. Але як зрозуміти, скільки компанія реально може вам запропонувати, не продешевити і не запросити занадто багато?
Чомусь питання про суму, яку можна і потрібно назвати на співбесіді, дуже часто ставить людей у глухий кут. Більшість просто не знають, чого вони варті, і, як результат, віддають свої навички дешевше, ніж могли б.
Традиційно на співбесіді питання про передбачувану зарплату іде від айчара, і людина на іншій стороні столу губиться. Не треба цього робити, дізнатися собі ціну досить легко. Щоб взнати, яка сума буде адекватна в вашому випадку і на що орієнтуватися, достатньо зайти на будь-який великий сайт з пошуку роботи (наприклад, JOBS.UA), знайти ту вакансію чи посаду, на яку претендуєте, і подивитися, скільки в середньому на ній дають зарплату. І все!
Тільки будьте реалістами. Скажімо, якщо ви побачите вакансію на 25 тис. грн, але вона така буде одна або дві, а всі інші – 12-15 тис., просити 25 тис. на співбесіді сенсу, звичайно, немає. Не дадуть, тому тримайтеся середини.
Однак навіть у разі із середньою зарплатою треба обґрунтувати, чому ви претендуєте саме на неї. Умовно: «Я розраховую на 15 тисяч гривень, тому що досвід у мене більше ніж 5 років, я розумію специфіку вашої компанії і працюю в галузі на аналогічній посаді ось уже 2 роки». Коли ви чітко проговорюєте свої компетенції, айчар розуміє, що у вас реально є необхідний рівень для того, щоб отримувати середню заробітну плату.
Коли роботодавці визначають суму прямо в вакансії, наприклад, пишуть «від 7 тис. грн», Не забудьте цю суму проговорити на співбесіді. Не думайте, що айчар зробить це за вас. Коли мова піде про гроші, скажіть, що ви готові приступити до роботи з зарплатою від 7 тисяч з перспективою росту. Не намагайтеся вгадати верхню планку, просто відразу обговоріть умови на підвищення зарплати.
Щоб жорстко й сміливо торгуватися про зарплату, треба бути дуже потрібним фахівцем. Але навіть в цьому випадку потрібно спочатку ще раз підкреслити всі свої досягнення і плюси. Нахабство, нічим не підкріплене, не зіграє вам на користь.
І ще одна порада від хедхантерів, можна сказати – невеликий нюанс. Коли ви називаєте суму, завжди говоріть фразу: «Я хотів би виходити з цієї суми й, звичайно, хотів би з подальшим зростанням, але готовий прямо зараз обговорити систему мотивації». Для чого це робити? Для того щоб убезпечити себе, якщо ви раптом назвете суму, яка не потрапить в «зарплатну можливість» компанії, але несильно. Умовно кажучи, ви назвали 20 тисяч, а їх межа – 18. Цією фразою ви даєте айчару шанс запропонувати вам варіанти. Ну а далі погоджуватися чи ні – вже повністю ваше рішення.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.