Як ви вже, напевно, знаєте, після відкриття перших ресторанів McDonald’s у Києві їхній сайт обвалився після 15-ти хвилин роботи. Можливо, ви теж були одним з тих людей, які в перші хвилини відкриття поспішили замовити улюблену картоплю чи бургер, за якими – ніде правди діти – встигли засумувати не лише кияни. На заході України чимало людей теж із нетерпінням очікували на цю подію. Розбираємося, в чому секрети успіху McDonald’s, або як вести справи компанії так, щоб сайт замовлень обвалився в першу годину після відкриття.
Можливо, хтось вважає, що забагато уваги ресторанам McDonald’s в останні дні. Особливо в перший день відкриття, коли кияни могли спостерігати черги і навіть затори за участю кур’єрів Glovo, компанії-партнера McDonald’s, а також велика увага ЗМІ до цієї події, на додачу з потоком дотепних мемів у соцмережах. Коротше – повний набір. Тому й може виникнути питання – а не забагато уваги приділено ресторанам, які пропонують, по суті, фастфуд?
Виявляється, не забагато. І перш ніж ми перейдемо до секретів успіху McDonald’s в Україні, зауважимо про якість їжі. Українці, які виїхали до США, підтвердять, що американський McDonald’s та український – не одне й те саме. Українські бургери з Макдональдсу смакують набагато краще, ніж американські. І якщо в Сполучених Штатах відвідування тамтешніх McDonald’s вважається не надто престижною справою, то українські заклади McDonald’s є надзвичайно популярними в підлітків і не тільки. В Україні не цураються повести дівчину на побачення в Макдональдс – бо смачно; не цураються відзначати якісь події чи просто потусуватися великою компанією і посмакувати картоплею фрі та бургерами. Бо – смачно і затишно.
Що цікаво, McDonald’s не входить навіть в тридцятку найдорожчих брендів у світі. За глобальним рейтингом – він всього лиш 36-й. Але вплив McDonald’s на наше життя просто колосальний. Він супроводжує нас по життю не лише під час обідніх перекусів та походів у Макдональдс всією сім’єю; додамо сюди впізнаваний логотип, який викликає ті самі емоції, меми та рекламу, появу у фільмах тощо. Тому цей бренд можна вважати одним із лідерів суспільної думки, поруч з Apple, Google чи Coca-Cola.
На цю компанію звикли орієнтуватися ті компанії, перед якими постало питання масштабування бізнесу, виходу на міжнародні ринки. Справа в тому, що McDonald’s вважаються заледве не еталоном у питаннях технологічності та стандартизації бізнес-процесів. Причому переймати досвід McDonald’s намагаються компанії з різних сегментів ринку, не лише зі сфери громадського харчування. Приміром, знаменитий показник швидкості видачі замовлення у McDonald’s, який становить 90 секунд. Ще нікому в світі не вдалося перевершити його, а це про щось таки говорить.
Не забуваємо, що бренд McDonald’s асоціюється у нас із Сполученими Штатами, як і інші загальновідомі бренди родом із USA. Зауважте, як цікаво працює політична складова на імідж будь-якої компанії (і країни, і народу): вишукані парфуми у нас ототожнюються із Францією та Парижем, бренди найвідоміших годинників – це Швейцарія, звісно. А ось McDonald’s – це сто відсотків стара добра Америка, живе втілення американської мрії і все в такому ж дусі. Здається, керівництво McDonald’s теж чудово розуміє ці речі, тому й намагається організовувати простір в своїх закладах з максимально розвиненою френдлі атмосферою. Ці речі працюють на ім’я бренду, його статус і престиж не гірше, ніж відлагоджені бізнес-процеси всередині компанії.
Важливою складовою стратегічної політики McDonald’s є просування певних товарів та послуг, але під родинним ім’ям (Біг-Мак, МакДрайв). Як показує реальність, така стратегія працює досить успішно, бо таким продуктам вдається найголовніше: масштабувати та посилювати емоційний зв’язок між продуктом та клієнтом, між товаром і споживачем, тобто всіма нами. Кожен з нас без проблем знайде причину для того, щоб завітати до ресторану, і так воно, в підсумку, все працює.
Конкуренти McDonald’s зазвичай сприймають компанію як мережу фастфуду, і намагаються змагатися саме на цьому полі. Але McDonald’s – це щось значно більше, ніж просто фастфуд. Це ім’я і традиції, це ключова орієнтація на дітей, які потім виростуть і теж поведуть своїх дітей у McDonald’s. Що цікаво, ключовими клієнтами є діти від 4-х до 12-ти років. Саме на цю цільову аудиторію спрямований основний фокус уваги McDonald’s.
У такий спосіб досягається дві важливі мети. По-перше, сюди приходять саме діти з дорослими, а не навпаки. А де діти, там і дідусі та бабусі, які теж опиняються в McDonald’s’і зі своїми онуками. Знову ж таки, це все додаткові клієнти. По-друге, вже будучи дорослими, колишні діти, назавжди запам’ятавши смак першої своєї картопельки фрі чи Бік-Маку, раз за разом повертатимуться сюди вже з дорослими друзями. Тому таке чітке позиціювання себе і своєї продукції на ринку вкупі з вдалою комунікаційною політикою формують той самий зв’язок між поколіннями, що дає можливість компанії впевнено та послідовно робити свою справу. Що не може не викликати захоплення в їхніх відвідувачів, в тому числі й українців. Що було, зрештою, продемонстровано в перший день довгоочікуваного відкриття.
Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.