Як ви вже, напевно, знаєте, після відкриття перших ресторанів McDonald’s у Києві їхній сайт обвалився після 15-ти хвилин роботи. Можливо, ви теж були одним з тих людей, які в перші хвилини відкриття поспішили замовити улюблену картоплю чи бургер, за якими – ніде правди діти – встигли засумувати не лише кияни. На заході України чимало людей теж із нетерпінням очікували на цю подію. Розбираємося, в чому секрети успіху McDonald’s, або як вести справи компанії так, щоб сайт замовлень обвалився в першу годину після відкриття.
Можливо, хтось вважає, що забагато уваги ресторанам McDonald’s в останні дні. Особливо в перший день відкриття, коли кияни могли спостерігати черги і навіть затори за участю кур’єрів Glovo, компанії-партнера McDonald’s, а також велика увага ЗМІ до цієї події, на додачу з потоком дотепних мемів у соцмережах. Коротше – повний набір. Тому й може виникнути питання – а не забагато уваги приділено ресторанам, які пропонують, по суті, фастфуд?
Виявляється, не забагато. І перш ніж ми перейдемо до секретів успіху McDonald’s в Україні, зауважимо про якість їжі. Українці, які виїхали до США, підтвердять, що американський McDonald’s та український – не одне й те саме. Українські бургери з Макдональдсу смакують набагато краще, ніж американські. І якщо в Сполучених Штатах відвідування тамтешніх McDonald’s вважається не надто престижною справою, то українські заклади McDonald’s є надзвичайно популярними в підлітків і не тільки. В Україні не цураються повести дівчину на побачення в Макдональдс – бо смачно; не цураються відзначати якісь події чи просто потусуватися великою компанією і посмакувати картоплею фрі та бургерами. Бо – смачно і затишно.
Що цікаво, McDonald’s не входить навіть в тридцятку найдорожчих брендів у світі. За глобальним рейтингом – він всього лиш 36-й. Але вплив McDonald’s на наше життя просто колосальний. Він супроводжує нас по життю не лише під час обідніх перекусів та походів у Макдональдс всією сім’єю; додамо сюди впізнаваний логотип, який викликає ті самі емоції, меми та рекламу, появу у фільмах тощо. Тому цей бренд можна вважати одним із лідерів суспільної думки, поруч з Apple, Google чи Coca-Cola.
На цю компанію звикли орієнтуватися ті компанії, перед якими постало питання масштабування бізнесу, виходу на міжнародні ринки. Справа в тому, що McDonald’s вважаються заледве не еталоном у питаннях технологічності та стандартизації бізнес-процесів. Причому переймати досвід McDonald’s намагаються компанії з різних сегментів ринку, не лише зі сфери громадського харчування. Приміром, знаменитий показник швидкості видачі замовлення у McDonald’s, який становить 90 секунд. Ще нікому в світі не вдалося перевершити його, а це про щось таки говорить.
Не забуваємо, що бренд McDonald’s асоціюється у нас із Сполученими Штатами, як і інші загальновідомі бренди родом із USA. Зауважте, як цікаво працює політична складова на імідж будь-якої компанії (і країни, і народу): вишукані парфуми у нас ототожнюються із Францією та Парижем, бренди найвідоміших годинників – це Швейцарія, звісно. А ось McDonald’s – це сто відсотків стара добра Америка, живе втілення американської мрії і все в такому ж дусі. Здається, керівництво McDonald’s теж чудово розуміє ці речі, тому й намагається організовувати простір в своїх закладах з максимально розвиненою френдлі атмосферою. Ці речі працюють на ім’я бренду, його статус і престиж не гірше, ніж відлагоджені бізнес-процеси всередині компанії.
Важливою складовою стратегічної політики McDonald’s є просування певних товарів та послуг, але під родинним ім’ям (Біг-Мак, МакДрайв). Як показує реальність, така стратегія працює досить успішно, бо таким продуктам вдається найголовніше: масштабувати та посилювати емоційний зв’язок між продуктом та клієнтом, між товаром і споживачем, тобто всіма нами. Кожен з нас без проблем знайде причину для того, щоб завітати до ресторану, і так воно, в підсумку, все працює.
Конкуренти McDonald’s зазвичай сприймають компанію як мережу фастфуду, і намагаються змагатися саме на цьому полі. Але McDonald’s – це щось значно більше, ніж просто фастфуд. Це ім’я і традиції, це ключова орієнтація на дітей, які потім виростуть і теж поведуть своїх дітей у McDonald’s. Що цікаво, ключовими клієнтами є діти від 4-х до 12-ти років. Саме на цю цільову аудиторію спрямований основний фокус уваги McDonald’s.
У такий спосіб досягається дві важливі мети. По-перше, сюди приходять саме діти з дорослими, а не навпаки. А де діти, там і дідусі та бабусі, які теж опиняються в McDonald’s’і зі своїми онуками. Знову ж таки, це все додаткові клієнти. По-друге, вже будучи дорослими, колишні діти, назавжди запам’ятавши смак першої своєї картопельки фрі чи Бік-Маку, раз за разом повертатимуться сюди вже з дорослими друзями. Тому таке чітке позиціювання себе і своєї продукції на ринку вкупі з вдалою комунікаційною політикою формують той самий зв’язок між поколіннями, що дає можливість компанії впевнено та послідовно робити свою справу. Що не може не викликати захоплення в їхніх відвідувачів, в тому числі й українців. Що було, зрештою, продемонстровано в перший день довгоочікуваного відкриття.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.